STRIKKEJOGGIS – Norsk Strikkeoppskrift

Designet av Anna & Heidi Pickles

 

Er du på jakt etter en treningstight, ja da må du nok gå et annet sted, for dette er joggisen for oss som praktiserer PinneTurbo 🙂 Garantert at denne joggis`n blir perfekt når kveldene blir kjøligere….Ahaa en skikkelig KoseJoggis, det er DET det er 🙂 Hørte eg Grilldressen rope i det fjerne? Ja, ikkje sant denne minner litt om den? Jaja det er jo masse kos i sikte når grilldressen også tas på så de har jo absolutt noen likhetstrekk 🙂

 

 

Designet av Anna & Heidi Pickles

 

Strikkejoggis`n er strikket i Pickles Mjuk Merino, flere flotte farger der som du kan mixe til din Strikkejoggis, eller du kan velge deg en garnpakka HER hvor du også får med oppskrifta gratis 🙂 JA oppskriften kan kjøpes alene 🙂 Har du et annet garn du heller vil bruke, ja så gjør du det vettu 🙂 Men husk; Skal du få oppgitt mål så MÅ Strikkefastheten på 18 m/26 row overholdes. Utover det? Gjør som du selv vil 🙂

 

STRIKKEJOGGIS
Bildene over
Overvidde på genser fra 110 cm til 148 cm
Norsk Strikkeoppskrift

 

 

 

* * * *

 

Om det ikkje blir endringer i planene så er det Nærbø som er målet i dag! Jepp, tut og kjør med Dib! Kjørelæreren hans har ferie og siden det nærmer seg oppkjøring når han er tilbake er det viktig med mengdetrening for Dib, altså kjøre mest mulig! Ble jo en lang og god tur i går og dagens tur blir jo enda lengre! På Nærbø er planen
å hente en kamerat for så å kjøre tilbake. Det blir nok bra.

Her på hjemmefronten har eg planer om å ferdigstille i allefall den ene krakken som Eg malte i går. Perlebrettet har ligget ferdig siden i slutten av mai så den er grei, eg må bare perle et til i noen lunde samme stil. Det går nok enkelt og greit. Litt ujevnheter ble det på de krakkene siden malingen under i utgangspunktet var en del klumpete. Ikkje så enkelt å komme til å pusse heller, men alt i alt ble de ganske mye bedre 🙂 Dette blir bra!

Ellers…? Vel…eg har begynte å vurdere OM eg skal få noe leire in the house!?! Har eg fortalt at før eg ble født var far min keramiker? Ikkje sant, et sted fra kom også min kreativitet! Når eg var liten hadde me alltid mye råleire i gamle kjelleren! Svære “kakestykker” som sto på gulvet og me laget mye gøy! Nå har eg i grunnen sett NOE som eg har lyst å prøve meg på…Tja, det er noe eg kunne pyntet med opp i det steinbedet me har på terrassen! Først må eg bare sjekke opp litt rundt det eg har lyst å lage om det er slik eg tror 🙂 Å ja, eg har hatt mine perioder både med Trolldeig og Silkeleire og det er kjekt og eg får det til. Har jo også hatt flere perioder med gips, men leire er kjekkere for da blir det mitt og ikkje noe eg trykker ut av ei form. Så ja, dette vurderer eg….BOMBE!

 

 

KOS DEG MASSE!

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

1 kommentar

Siste innlegg