Strikkekroken – Til frustrasjon og stor glede!

 

GARANTERT!! Du kjenner deg igjen? Du tar et raid og rydder, kaster boss, evn rekker opp litt, snurrer opp nøster, legger tilbake et lass med strikkepinner og garn (som ikkje er i bruk) der de hører hjemme. Du tømmer strikkekurvene dine for alle husets sakser, nåler, fliseklemmer, hårstrikker, håndkrem, fotkrem(?), neglelakker, neglelim(?), hårbørste, X-antall notatbøker, Ipad, ladere, regninger (betalte eller ubetalte, alt etter som),
annen post, *Ting som du bare må passe på for andre*

På bildet over har du min strikkekrok for ca 1 år siden…Ren og pent, kun sirlig utplukka prosjekter er på plass.
La meg orientere deg; Den grå boksen her fikk eg av Amira for litt over 1 år siden. Eg elsker bokser, esker, kurver, vesker, ja ALT eg kan putte noe opp i og ha et system, elsker system og orden + eg elsker å rydde i nips…(Bevis på det kan du se HER!) Vel, tilbake til denne boksen…Meningen med den boksen var at når kvelden kom og eg skulle legge meg kunne eg løfte av lokket og legget strikketøyet ned i, på den måten ville i det minste stua SE ryddig ut, e du me? Alle var fornøyde når det ikkje lenger “vokste” garnnøster i alle kriker og kroker!

 

Veeel…..hvordan ser det ut i dag da….eg blir i grunnen skikkelig sprø!

 

 

 

 

Dette bildet tok eg nå i kwell.…det vokser sakte men sikkert ser du…MEN! Det som irriterer meg mer enn overfylte strikkekurver er det eg peker på til venstre i bildet! (Rosa pil) Alt man eier i dag skal jo lades, helst med sin egen lader – Det burde vært universalladere spør du meg, men men. Eg pleier å surre opp alle ledningene slik at det ser bedre ut, problemet med det er…Når du PLUTSELIG sitter der på enten mobilen eller padda og har 1% strøm igjen….Arg….da tar det tid å virre opp ledningen. Fortell meg at du har en genial løsning på alle de ledningene….*Sukk*

 

 

 

 

Men altså, her ser du utviklingen fra å “bare ha” den grå boksen…KAOS!! La meg fortelle..Rosa Pil: Det er den boksen det hele startet med som sagt….Gul Pil: Det er prosjekter som snart må ferdigstilles, og derfor MÅ det stå her i stua slik at eg ikkje glemmer det ut (Potensiell Krise i så fall), Blå Pil: Vel….der ligger jo Aamu (halv erm igjen) + et par sokker + masse smårot, ja sånn type noe av alt det eg nevnte helt i starten…Grønn Pil: Veeel…det var jo det nye (Sjiraff) prosjektet eg startet på i helga, bare fordi…og til slutt den Lilla Pilen: Det er i grunnen den største frustrasjonen; Kjøpte helt ny deilig seng til Milo (<…Katta!) i fjor sommer eller no, ja eg strikket tom tjukt
og deilig alpakkateppe å la opp i
, men han vil overhodet ikkje ligger der….Katt altså!

 

 

 

 

Ok ok, eg drista meg til å løfte på lokket hvor det hele startet...For litt over 1 år siden altså lå det KUN et par strikketøy med tilhørende garn ned i her…*Sukk*…Det starter forsiktig med å smyge ting ned langs sidene, eg slidet de betalte regningene under lokket etter hvert, notater, ting eg må huske, ja you know, man rydder bordet for nips – “Jaja eg kan legge det på plass i morgen”, tenker du, løfter på lokket og VIPS så var problemet løst, eller? Neida! Selvfølgelig ikkje, problemet VOKSER jo! Ååå si at eg IKKJE er alene? Eg vet NØYAKTIG hva eg må gjøre; Eg må tømme denne boksen, kaste det som kan kastes, kvittering og betalte regninger er det eg bør får et system på. Vurderer å kjøpe meg 2 slike plastskuffer som stå opp på hverandre ut på pulten min: En til UT og en til INN – Kanskje det kan holde kaoset litt ned og ikkje minst borte fra strikkekurvene mine 🙂

Dessuten har eg jo et Garnrom hvor eg kan sette kurver med strikkeprosjekter, har jo en del kurver der allerede selv om eg ga bort et lass med kurver i sommer, ja det er jo faktisk sånn at ting rett og slett formere seg! Tror det er på høy tid å rydde i “stæsjet” som eg har her i stua før det tar helt over! Hvordan er det i din strikkekrok? Tør du vise bilder? Eg husker for en del år siden når me hadde buesofa…Bak i hjørnet på sofaen var et yndet sted å bare stappe kurver, poser etc bakom der når eg ryddet. Måten rotet ble avslørt på var fordi etter hvert så lirket sofaen seg lengre og lenger ut fra vegg/hjørne…Ikkje sant...Alt kommer fra en dag som regel MoHaaa Jaja
kanskje eg skal starte å rydde i morgen? Blir du med?

Nå?

Tja, nå er det straks Farmen og da skal eg strikke 🙂 Fikk ikkje skikkelig med meg første episode i går,
så eg får sjekke det ut i dag, liker eg det ikkje blir det serie 🙂

 

 

 

KOS DEG I KROKEN DIN

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

11 kommentarer
    1. Kjenner meg sååååååå igjen, når kreativiteten blomstrer i meg, blomstrer den også lett i alle slags kurver og bokser ! ….. men ladeledpinger har jeg “koll” på, se bilde jeg la i kommentarfeltet på Facebook-siden. Koser meg med bloggen din 😍 Hilsen Ingvill

    2. Kroken er bare for å ha et sted og sitte 😊. Kurver med pågående, skal-bare, må-ha, kan-vente, orker-ikke-montere-vil-strikke, garn og villfarne pinner er over alt ellers. Må jo ha selskap til scrappe-stasjet, lerreter&maling, broderier, brikkevev og håndtein 😆. Den ensliges privilegium ❣️

    3. Rydda i strikkekroken min til jul, og den er bare et strikketøy der enda☺. Håper der varer litt til..

      1. Den kurven til katta, den tror jeg bare du skal gi opp. Av en eller annen grunn så liker ikke katter den der kurven. Kjøpte samme kurv til vår katt. Prøvde alt mulig for å få han til å godta den: stappa han oppi senga, spray den med sånn kattemynte-spray, gned hele senga på katta for å få hans egen lukt i den, har lagt den på alle de stedene som han bruker å sove. Men null katt oppi den senga. Han la seg heller til å sove i en krok ute på verandaen! 🙄 Men når jeg kjøpte samme type seng som den han hadde tidligere, så la han seg oppi på mindre enn 2 minutter… 😁

        1. Her om dagen sto han med begge frembeina opp i, men endte op å sove på gulvet ved siden av…Tror muligens eg må finne ei ny seng! Lurer på om det er fordi det er luft i den madrassen at den oppfattes litt utrygg kanskje. Syns for den er jo så fin og sååå god og myk

          1. Pus kommer til å akseptere sengen sin! Men det tar litt tid. Tok to år før vår aksepterte sin, og det var egentlig den forrige katten sin (brukte den heller ikke). Nå vil ikke pus ut, hun er helt forelsket 😍 Ligger heeelt stille, snur seg bare av og til, evt sjekker ut om den som åpnet kjøleskapet skulle finne en godbit til henne 😂 De vet hva de vil de kattene, og høres ut som Milo er nysgjerrig, godt tegn.

            Har ikke strikketøy liggende, men alt annet! Så i forhold til hos meg synes jeg det er ryddig i den forstand at alt er samlet og i kurver. Men skjønner samtidig frustrasjonen din, skulle selv ønske jeg var ryddigere og mer strukturert 🙄

    4. Hei
      Jeg tror vi kjenner oss i alt du skriver. Jeg må legge bort det jeg holder på med hver kveld pga vi har en katt som elsker garn. Å hun stjeler alt som har med ullgarn. Her hos meg er det ganske ryddig vil jeg si.
      Jeg skal legge ut noen bilder på hjemmesiden i kveld håper jeg men det er ikke om strikking. Det er noe kattene mine var med på.
      Jeg skal legge ut teppe mitt når jeg er ferdig med det. Jeg får lage ei side som har med strikking, men jeg har blogg side som jeg kan bruke den til å vise strikking.
      Ha en fin strikke kveld
      Klem fra meg

    5. det hender nok at det kan se slik ut hos meg også ,men akkurat no har eg ingen kurver på stua ,grunn? sette dei vekk til jul og ikke tatt dei inn igjen ,men eg strikker og slipper strikketøyet rett ned på gulvet ved siden av stolen og ledningene ,ja dei ligger også rett ned på gulvet i påvente av å bli brukt igjen :=)

    6. Vi har et 20 år gammelt IKEA salongbord ( det het vel Leksvik), med 6 hyller under. I de 6 hyllene er det plass til kurver, pr nå er 3 av 6 full av prosjekter, og en av de tre er hele tiden med meg rundt om til alle husets sitteplasser. Resten av prosjektkurvene står på kontoret mitt, eller på et av gjesterommene 😛 Ei skuff i en skjenk tjener som oppholdssted for skrinet med markører og annet smådill, når det ikke er med på turne rundt i huset 🙂

Siste innlegg