TIDLØST – Norske Strikkeoppskrifter

Designet av Ann Silje Rolness

 

Ingenting er vel bedre enn det som er tidløst? Alle kan ALLTID bruke det, as simple as that! Ikkje minst er disse designene enkle å strikke, dvs at selv om du er ganske fersk i gamet så er det bare hive seg på for dette fixer du 🙂 Det eneste eg er litt betenkt på er om Merino Ex.Fine er godt nok til denne halsen? Joda, supermykt og deilig, men erfaringen min med dette garnet tilsier at halsen vil ikkje stå, men heller ligge henslengt i halsgropen. Da tror eg du har mye mer hell med f.eks Nepal som designeren nevner – godt og mykt er det også 🙂 Bare tenk på hvordan du vil bruke din hals, eller hvordan du vil den skal oppføre seg.

 

TIDLØS HALS
Bildet over
Str fra småbarn til dame/herre

 

 

 

 

Designet av Ann Silje Rolness

 

Å ja, eg er absolutt enig i at Lima passer fint til votter! Eg har strikket ganske så mange votter i det garnet gjennom årene og det passer fint når det er litt struktur! Mønsteret blir så rent og pent i dette garnet, syns eg!

 

TIDLØSE RIBB og TIDLØSE VOTTER
Fra str 1/2 år til Large

 

 

 

 

Designet av Ann Silje Rolness

 

Til de minste spiller det egentlig ingen rolle hvilket garn du bruker til sokker, men jo større de blir jo mer må du tenke på det 🙂 Forsterkning er ting, er det 20-25% Nylon får du som kjent gode sokker 🙂

 

TIDLØSE SOKKER
Fra str 0 til 46

 

 

* * * *

 

Før eg la meg i går var planen i dag å stå opp, våkne, ta en tur på butikken og hente hjem resten av det som trengs til baking. I går kveld gikk eg gjennom skapene, tok ut alt me hadde som er egnet til julebakst for så å skrive handleliste til det me trenger. Meeeen, når du så står opp til et bomba kjøkken betyr det at først må oppvaskmaskin tømmes/fylles for så å vaske og rydde. Er det noe eg ikkje liker så er det vel å begynne å bake på et kjøkken i kaos. Hvis eg nå hiver meg rundt og rydder/vasker så blir det uansett ikkje baking etter på for da er energilageret tomt. Tror rett og slett at eg bare tar meg et kattevask og setter meg ned med Podcast`n som eg ikkje har hørt på de siste 2 ukene 🙂

Hmm kan i allefall starte med podcast så kanskje humøret mitt kommer plass etter hvert?
Uansett, senere i dag skal eg plukke ut 3 heldige som skal få en “Juleglede” i posten. Har du ikkje fått det
med deg så har du fortsatt muligheten, svipp innom HER og bli med 🙂

 

 

MÅTTE DET BLI EN
GOD DAG

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

0 kommentarer

Siste innlegg