Tøff Topp til Sommeren + Gratis Strikkeoppskrift

Designet av Courtney Little

 

En skikkelig snaisen og tøff topp dette må eg si!! Utrolig flott struktur som i grunnen “gjør” hele toppen, ja og ikkje for å nevne den fine ryggen! Denne er jo f.eks og knalltøff inn i en kort jeansjakke 🙂 Strikkes i tynn merino, alt etter hvilken størrelse du trenger så går det med fra 1 til 5 hesper av Orginal Garnet – Noe som vil si max 1242 m 🙂 *Frem med kalkulatoren* og start jakten i garnlageret ditt!

 

Designet av Courtney Little

 

Nå er ikkje denne oppskriften publisert ennå, MEN den kommer! Den kommer ca 26.mai så mitt råd er jo derfor å bare lagre den enn så lenge og følge litt med når det nærmere seg 🙂

 

DANY
Bildene Over
Fra 59 cm til 159,5 cm i overvidde

 

Mens du vente så kan du jo strikke deg en annen lekker topp:

Designet av Courtney Little

 

En noe mer lekker topp er jo også godt å ha i sommergarderoben, strikkes også i merino 🙂 Beste sommergarnet!! Ja du vet, eg er ikkje sååå glad i bomull, da bør det i såfall være blandet med noe som f.eks Lin 🙂

 

LYDIA 2.0
Fra 68,5 cm til 167,5 cm i overvidde

 

* * * *


Dette er til deg LAILA! (Og til alle andre som er interessert!) Du skulle jo selvfølgelig trooo at eg selv hadde kontroll over mitt eget system haha Joda, eg har forsåvidt det, men det blir nesten som når man sier til seg selv: “Eg legger den her for DET husker eg jo!” Jepp, sånn er det med denne jakken også, eg VET eg har “oppskriften” et sted,
men eg husker ikkje hvor. Siden du nå har spurt flere ganger etter oppskriften på denne jakken
min gikk eg inn for å finne den i går 🙂

Det er nesten for ambisiøst å kalle det en oppskrift, men NOE er det i allefall! hehe Alt eg har skrevet ned er jo bare mer eller mindre basert på notater etter hvert som eg strikker den ut i fra hvordan min kropp er, så ja, den finnes kun i en størrelse. HER INNE (<–Link!) får du altså vite hvordan jakka på bildet over strikkes + du i samme slengen får vite hvordan eg strikket den lange FLAMINGO Kåpa mi 🙂 Snapp den evn med deg og sett i gang 🙂 Lykke til ♥

(Beklager at tekstbildet i innlegget eg linker til over gjerne er litt rar(?), men etter at innlegget ble publisert så hadde Blogg.no noe oppdateringer og da ble det sånn, men det er ingen problem med å skjønne hva som står for ingenting er ødelagt det er bare min egen OCD som får en skikkelig trøkk!)

 

Sånn ja, da var søren meg nok ei uka kommet i gang! Men vettu?? Her i huset er det jo snart FERIE igjen!! JuHuuu Ca kun 2,5-3 uker til DIb starter SOMMERferien! Yes Yes så digg! ELler, egentlig så er det jo litt rart for han går bare fra å gå på skolen til å jobbe så det er jo han som få minst ferie…Eneste eg slipper er jo å lage matpakke *ler* Men det er noe med hele…hva skal eg si, STEMNINGEN på en måte, ja for det ER ferie liksom 🙂 Jobbe gjør han jo heeelt frivillig så da blir det jo ferie. Helt ferie har han ikkje før i august når han kommer hjem fra Treningsleir, da vil han slappe av litt før et nytt skoleår starter 🙂 Har har virkelig lagt et travelt og hektisk år bak seg og nå gjenstår det bare å brøyte seg gjennom de siste prøvene og eksamen.

I tastened stund er det 18 gr her og terrassedøra står helt åpen så det er bare å komme seg ut av hettegenser og pysjbukse for dette blir varmt!! Men før eg helt kan kle av meg og finne frem strikketøyet må eg brøyte meg gjennom en stabel med oppvask på kjøkkenet….”noen” har ryddet rommet sitt og da blir det slik…

 

KOS DEG OG HA EN
SUVEREN MANDAG

 

 

 

 

 

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

3 kommentarer
    1. Hei du:))
      Jeg husker at du brukte pinneguris” hverdagsjakka” som mal for denne første jakken. Husker ikke om du gjorde det samme med flamingojakken. Kanskje det hjelper deg litt på vei?
      Klem fra Mærri

      1. Mal og mal, men som eg opplyser i “oppskriften” så har eg brukt de samme økingene som Pinneguri brukte i halsens utrigning i steden for for korta rekker i nakken 👍

    2. Tusen takk, du er suveren! Blir et langtidsprosjekt, tenker jeg. Egostrikk kommer gjerne utenpå alt annet 😆

Siste innlegg