ToppTur: Var vått på Lifjell i dag!

 

Finnes ikkje dårlig vær for tur, og i dag har det plasket ned – Intet hinder, så eg kjørt inn til Li på hytta til søs. Turen gikk fra hytta og opp til Lisenderen og varden 🙂 Dette er absolutt den letteste toppturen eg har gått, meeeen, eg syns det er tyngre å gå oppover på grussti enn f.eks sånn delvis klatring ute i terrenget. Ble god og varm ja, og i oljejakke ble det ganske klamt. Er i grunnen beste jakken når det virkelig høljer ned i strie strømmet 🙂 Skal ha meg en skikkelig jakke før høsten, en sånn 3 lags fra Bergans eller Norrøna, men de KOSTER, litt sparing så går det fint 🙂 Skal også ha meg et par nye turbukser, de eg har kan eg evn selge for de er alt for store nå 🙂

 

 

 

 

Gandsfjorden med Sandnes helt innerst

 

 

 

 

Stavanger og Byøyene

 

 

 

 

Høyblokka under piler bodde Ali og eg da han først kom til Norge, Rosenli i 15.etg!
Gikk rundt med kronisk magesug pga høydeskrekken….!

 

 

 

 

Flott utsikt til flere topper! Pil til høyre er Dalsnuten og den til venstre er Bjørndalsfjellet. Ser ganske uoppnåelig ut når eg ser bort på de fra Lifjell, men eg har gått/“klatret” opp begge 2 😀

 

 

 

 

Var første nede ved varden (midt i bildet) men gikk opp igjen til masten for å få 360 gr utsikt 🙂 Flott tur! Me hadde egentlig lyst å plukke med oss 2 andre topper også som lå like ved, men altså....Terrenget var sørpet og vått, eg sa bare at da må me gå Lifjell en gang til, en dag det er tørt + de 2 andre toppene 🙂 Så da rullet me bare nedover alle bakkene igjen, ca 2 km med bakker og så 1 km bort til hytta 🙂

 

 

 

 

Nå har eg fått med en tursekk hjem fra søs for neste onsdag er det ut på en 2-dagers tur til Viglesdalen. Siden dette er en ubetjent hytte er det ikkje matbod så alt me skal spise/drikke må bæres på ryggen *Tenke lette løsninger* Blir også min første tur med sekk…! Er ikkje sååå glad i det, men det er en skikkelig god sekk eg har fått lånt så da blir det nok bra 🙂

Nå blir det surring her på Hobbyrommet 🙂

 

 

 

HA EN FIN KWELL

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

3 kommentarer
    1. Ikke det beste været å gå i. Regnjakke blir jo såååå varmt og klamt. Har en gammel allværsjakke som takler regn og vind og holder meg tørr. Gull verdt.
      Flotte blilder.
      Klem fra Liv

    2. super tur og bilder😊 Et lite tips til jakke som er super men litt billigere. Twentyfour har en 3 lagsjakke som heter Loen, koster ca 1800,-
      Fortsatt fine turer😊

      1. Har sett på den jakken, men den har “kun” en vannsøyle på 15000 mm, dvs eg må ha en en oljejakke i det verste regnet. Bergans og Norrøna har 30K. På Outlet`n har Bergans 50% på hele butikken akkurat nå så eg håper eg får det til snart 🙂

Siste innlegg