Trenger du et lekkert teppe?

Designet av Leila Raven

 

Et lite teppe i sofakroken kan være akkurat det du mangler, ja som en liten fargeklatt 🙂 Teppet kan jo strikkes større om du trenger å pakke deg inn 🙂 Strikkefastheten er 22 m så det absolutt overkommelig å strikket det som et pledd, ellers er det perfekt som et barneteppe 🙂 Dette mønsteret hadde jo også vært lekkert til et vognteppe!

 

 

 

Designet av Leila Raven

 

Teppet strikkes etter diagram og det vil eg jo si minimerer problemet over at oppskriften er på engelsk. Er du fersk hva gjelder engelske oppskrifter vil eg tro du kanskje kan ha nytte av DENNE SIDEN 🙂 Ikkje forkast en flott oppskrift bare fordi den er på engelsk, ikkje før du har prøvd i allefall 🙂

 

SHIRO
Bildene over
Str 101,5 cm X 152,5 cm

 

 

* * * *

 

 

Dagen i går ga virkelig MERsmak på det fine været! Eg rigget meg skikkelig til ute på terrassen;
La ut den store fiberduken for nå skulle det virkelig plantes OM!

 

 

Eg hadde 2 slike små krukker med alt for mange og store sukkulenter. Det som er i begge krukkene her var opp
i den minste! Når eg startet hadde eg 2 slik små som var like smekkfulle! Det var litt jobb, men det er kjekt og eg håper det blir vellykket! Nå har eg 2 store krukker med store fine sukkulenter og 2 små krukker med masse avleggere opp i. Vel vel, når eg startet på en slik jobb som dette har det en tendens til å eskalere, og DET gjorde det også i går! I hele 7 timer holdt eg på. Var i grunnen latterlig unødvendig å legge fiberduk på terrassen….det blåste stikker og strå og jorda som eg sølte på duken ble jo fort spredd for alle vinder (eller til naboen..!?) haha

Det ene dro det andre med seg og når eg var ferdig hadde eg plantet om og skiftet jord eller potte på nesten alle plantene våre. Ja eg måtte t.o.m spraylakkere ei gammal krukke eg hadde kastet bare for å ha nok liksom!
Men, utrolig hva litt svart spraymaling kan gjøre så nå fikk eg ei “Ny” flokk krukke 🙂 Håper jo at alle avleggerne
og plantene er like fornøyde om en uker eller 2 og at ikkje alle bare kreperer….!!

Akkurat nå er det 17 grader og det blåååser!! Det er neste så eg tenker; “Å ja, skal det bli en slik sommer i år…!” Ja, hvor varmegradene og vindstyrken øker i takt….det er ganske kjipt!

Hmmm tro om eg skal investere i en skikkelig flott drage i år?
Da blir det med ett sååå mye kjekkere å gå på stranda…!

 

 

 

LAG DEG EN SUPER FREDAG!

 

 

 

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

6 kommentarer
    1. Kjempeflotte planter du har. Har noe lignende selv,og jeg ser jo at de burde vært delt å plantet i nye potter……men jeg vet ikke om jeg våger enda. Er redd for at jeg skal ta knekken på de.Hehe. Skumle greier. Kanskje jeg bare skal vente å se hva som skjer med dine.(Ler)Det forutsetter jo at du forteller hva som skjer med de ,selvfølgelig.(Ler litt mer)
      Ha ei trivelig helg.

      1. Skal oppdatere på sukkulenter 😊 Eg har plantet sukkulenter selv fra blader og vil tro dette gikk greit. De ser fortsatt levende ut i dag i allefall 😊 Må nesten bare prøve for hvis ikkje ville nok alle his meg bare dødd 🤣

        1. Brukte du en spesiell type jord da du plantet de om,eller?
          Tror jeg bare må ta sjansen på at det går greit.Men,nå er jeg jo en mester i å ta livet av planter,altså.Den eneste planten som har overlevd hos meg i laaange tider er vel svigermors tunge.Tror jeg glatt kunne slengt den planten i veggen og likevel lever den videre som om ingenting har hendt,hahaha.

          1. Eg har tatt liv av en del planter/blomster selv, men etter hvert så har eg jo lært litt. Til Sukkulentene bruker eg Kaktusjord 🙂 De trenger en jord som det er mye mer sand/stein i. På de sekkene eg kjøpte sto det Sukkulent/Kaktus jord. Slik jord får du kjøpt i små sekker på ca 10 l, er jo veldig greit siden me sjeldent trenger digre sekker av det 🙂 Det er nå Dag 3 etter “kverkinga” og alle sukkulentene smiler ennå 🙂 🙂

            1. Tusen takk for fine tips. Skal kjøpe sånn jord beregnet på sukkulenter.
              Tenker jeg må kvinne meg opp litt her og bare gjøre det….Stakkars planten min,trenger jo å bli delt og satt i flere potter. Hehe.
              Flott å høre at det går bra med dine planter.

            2. Du skal gjøre mye galt for at de kreperer tror eg 👍 Men, d t som er så greit er at, skulle det gå galt, ja så har de nye på butikken 😊 Lykke til

Siste innlegg