Trooor eg må koke litt karamellsaus nå

 

For min del så lønner det seg å stå tidlig opp – Det er da eg blir mest produktiv 🙂 Du vet….å starte med baksten
i halv 8 tiden som eg gjorde i går kwell er litt høl i hue! Ble en sen natt, vel vel,
dagen i dag ble bra og eg er fornøyd med egen innsats 😀

Etter å ha stekt en dobbel porsjon med krumkaker prøvde eg meg på Vaniljekransene til Ida Gran Jansen, ja jo…veeel…for deg som følgte med på Snapchat var det ikkje bare bare å prøve å sprøyte ut kranser….
Tilbake i maskinen med et extra egg så gikk det grei, men eg gidder ikkje gjøre det engang til. Smaken var fint, men pga utseende havnet de i glasskrukkene i vinduet *ler*

 

 

 

 

Begynner å komme seg på Kakebenken,
gjenstår å fylle noen flere bokser etter hvert 🙂

Så at det endte i en vemmelig diskusjon på en bakeside i dag…Det gikk ut på at ei som sa hun kunne ikkje skjønne at folk hadde råd å bake pga strømmen – Det var som det eksploderte og eg har faktisk fått spørsmålet fra noen få: Hvordan i alle dager eg har råd å bake så mye….? Syns sånne spørsmål er litt kleine eg, spesielt når de ikkje inneholder smilefjes eller noe. Tja hva svarer man da egentlig? (<—Eg svarte ikkje!) Ja eg vet at strømprisene er hårreisende og sannhetene er at egentlig burde eg bakt mellomkl 00:00 og 05:00, men det blir ikkje aktuelt. Egentlig har me ikkje spesielt høye regninger….ligger rundt ca 14-1500, men før det ble dyrt lå me på 800-1000. Har 1 ovnen i stua på om natta nettopp fordi det da er billigst, men utover det har me ikkje noe oppvarming. Det skal mer til for å stanse julebaksten hos meg i allefall. Å ja, eg vet eg er ufør, Ali også….men for å sette det på den kleine spissen: Me verken drikker eller røyker, så da bruker me penger på julebaksten 😀 Uansett hvor mye man røyker så er det sviiindyrt om du kjøper røyk på butikken, blir fort mange brett med julekaker det, for ååå si det sånn. Åsså de restrerende kakebrettene er den vinen me aldri kjøper *ler*

 

 

 

 

Da har eg fått pakket både Beatels Stenger, Krumkaker og diverse nøtter som også etter hvert skal inn til Kirkens Bymisjon 🙂 De er vel verdt noen 100 lapper extra på strømregningen ♥

Nå har eg meg bare en liten pause, skal straks ut på kjøkkenet å koke noen små glass med Salt Karamellsaus – FARLIG Snadder! Litt senere sånn rundt kl 20 blir det filmen “Troll” og McDonalds med Dib 🙂
Blir kos det før det blir full fart med ei nye uke 🙂

 

 

KOS DEG OG HA
EN FIN KWELL

 

 

 

Juleklem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

3 kommentarer
    1. Jeg har i forskjellige perioder av livet hatt dårlig råd. Jeg vet hva det vil si å være blakk en uke før lønning. Etter å ha hatt grei økonomi en del år er det nå merkbart mindre.
      Men jeg nekter å slutte å leve fordi om jeg har dårlig råd. Jeg nekter å være ned i stakkars-meg-koret.

      1. Samme mener eg, også vært blakk 1 uke før lønn…MANGE ganger! Men det må eg si; Etter røykeslutt har eg virkelig merken bedring hva gjelder økonomi, me har aldri krevd mye, levd godt og greit uten luksus så kanskje derfor? Me har ikkje vant med å flotte oss hele uka og hver helg. En annen ting er å ha en frisk økonomi,det har me også nå – Merker stor forandring 🙂

    2. Vi har velordnet økonomi, men jeg tenker på strømmen, og passer på å ikke sette på oppvask- og vaskemaskin når det er på det dyreste. Og aldri samtidig.
      Vi har et hus på 200 kvadrat så det går jo noe strøm selv om vi fyrer med ved. Jeg gremmes av strømprisene.
      Det sagt, jeg har vakt to sorter i dag uten å sjekke prisen på strømmen. Er det jul, så er det jul. .

Siste innlegg