Ullskjørt er best, hver dag hele året!

Designet av Maude L. Baril

 

Dette havnet rett inn i min favorittkategori: “Kjole/Tunika og Skjørt” – Det må jo være noe av det mest behagelige? Ja uten om pysjbuksa og en alt for stor stor hoodie! Når høsten er fin eller vinteren krystallklar og stille er det herlig å gå i ullongs og kjole eller skjørt – i ULL selvfølgelig :). Designeren av dette skjørtet har strikket det i merino, selv hadde eg nok valgt Finull type garn. Som vanlig dreier det seg om smak og behag og ikkje hva alle andre liker.

Eg ser for meg at mønsteret på skjørtet over hadde også gjort seg nederst på en deilig tunika! Ååå eg har 2 tunika`er som DENNE liggende, eller egentlig har eg 3 for eg har en i alpakka også…er det noe eg har dårlig samvittighet over så er det de 3 tunikaene…Eg vet de blir flotte for eg har jo en ferdig og den er digg å bruke!

 

 

 

Designet av Maude L. Baril

 

Lekkert, virkelig lekkert, og garantert kjempegøy å strikke,
ja enten du feller det inn på et skjørt eller kjole 🙂

 

SAVOYANE
Bildene over
Fra 61 cm til 135 cm i livvidde

 

 

 

 

Designet av Maude L. Baril

 

Er du noe mer vågal trør du til me alle fargene du får plass til! Dette er strikket i et garn som eg drømmer om å ha på garnrommet! 2-3 nøster i hver farge kunne eg tenkt meg haha Hadde nok blitt et fult garnrom da ja,
for Knit Picks Palette finnes i 156 farger!!! GIVE IT TO ME!! Hvert nøst er på 211 m pr 50 gr så det blir det samme som Opla, Fabel, Tynn Ull (Nille) og lignende garn. Kjør på sier eg bare!

 

PRAIRIE SKIRT
Fra 54 cm til 108 cm i livvidde

 

 

 

* * * *

 

 

Åååå vettu hva!?!? Eg ble ferdig å rydde/vaske kjøkkenet i går og eg er sååå lettet og ikkje minst SÅÅÅ fornøyd! Du kan ta en titt HER om du vil 🙂 Dagen i dag skal nytes, skal prøve å la den forbi gå UTEN så mye som å rydde et fnugg! Spørs om eg får det helt til for nå er eg jo nesten blitt vant med å rydde/vaske fra morgen til kwell…
Jaja eg holder på med noe perleristyr som skal bli ferdig + eg skal pakke inn noen gaver og ikkje minst er planen
å strikke! Lenge siden eg nå har strikket en hel dag! Strikket en del i går kwell og det var herlig 🙂 Kommende uke har eg også planer om å ferdigstille 2 alvehus, det ene er nesten ferdig og det andre må eg starte på.
Har i grunnen også planer om å knyte litt makramé, men “garnet” eg har funket ikkje helt, det bli for mykt,
så eg må få i hus noe tau eller makramégarn tenker eg 🙂 Sååå mange planer vettu…
Jaja, greit å være opptatt og ha litt å gjøre.

Om en time eller 2 skal Dib og eg ut å kjøre og ENDELIG kan me nå parkere rett uten for her, så det at det regner
i dag er intet problem! Herlig å slippe å gå helt bort dit *peker*, for å kjøre en tur 🙂

Vil tro at søndagen blir en fin dag eg 🙂

 

 

LAG DEG EN GOD DAG
DU OGSÅ

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

2 kommentarer
    1. Der minnet du meg på strikkeskjørt ja😃
      Jeg har ikke ett eneste ett.
      Disse var fine. Må nok inn på ønskelista mi dette her❤

    2. Fantastisk fine skjørt. Og jeg tenkte som deg, at det øverste hadde vært fint som tunika også 🙂 Si fra om du har noen tunikaer som bare LIGGER DER, som du vil selge 😀

Siste innlegg