Ut På Tur: Kan gå milevis i nabolaget!

 

Eg har virkelig følt at siste uke (Altså de 7 siste dagene) har vært laber hva tur angår. Blir fort rasløs om det er en dag og 2 uten tur, akkurat det ser eg på som et godt tegn da! Forrige torsdag gikk Ine og eg Topptur, på søndag gikk eg en litt lang tur på jæren og i dag kom eg meg ut. I morgen er det ENDELIG oppstart med de faste turene til Turistforeningen (!!!) Så da ble plutselig ikkje uka så galen likevel 😀 *Sier meg fornøyd*

Vet ikkje hvorfor, men i dag fikk eg lyst å gå tur fra trappa vår, altså ikkje kjøre til et sted for å gå tur. Eg har alltid syns (og det gjør eg fortsatt) at veien fra oss og ned til Tanangerkjernen er sååå kjedelig!! Har et stykke å gå langs en veldig trafikert vei, men eg plugget musikk i ørene så gikk det i grunnen greit 🙂 Før eg gikk så eg på kartet, skulle eg først gå hjemmene fra skulle eg i det minste gå lang tur for at det skulle gi meg litt glede. Akkurat der traff eg veldig greit for eg bikket 1 mil da eg svingte inn foran leiligheten 🙂 Da har eg ei flott mil rett fra trappa til bruk en annen gang også 🙂

 

 

 

 

Me har nydelig utsikt fra terrassen vår, men eg skal ikkje gå så veldig langt til høyre før eg få det meste av industrien…På den lista me følger for å gå Tungenes-Ogna er “Tananger Risavik” et strekk, men det er merket med rødt som vil si: “Umulig å gå” (Det er heller ikkje tillatt for den vanlige mann å gå gjennom Risavika). Nå har eg i grunnen gått det strekket i dag, bare mye lenger inn fra den opprinnelige løypa 🙂

 

 

 

 

Eg hadde kledd meg i short, ull T-shirt og en en ganske tett mellomlagsjakke som visste seg å være mer eller mindre vanntett(?). Når eg kom ned til havna begynte det å regne…ikkje plaskregne, men sånn skikkelig tett yr! Jepp, alt annet enn jakka ble våt, det dryppet etter hvert ganske bra av caps`n også, men slettes ikkje kaldt. Shortes klarte å tørke litt inn i mellom.

 

 

 

Blikkstille på innsiden av moloen.

 

 

 

Her, på toppen av Risnes blåste det noe mer. Målet var å komme seg ut dit bunkersen er (Pil på bildet).
For å komme der følger eg en sti som er kraftig overgropp! Gress, strå og busker når meg helt til skuldrene –
Å ja, eg ble temmelig våt!

 

 

 

 

Flatholmen

 

 

 

 

Se der ja! Her plasket det ned så eg gikk ikkje helt ut, det var flere dammer utover her 🙂 Geitene var heller ikkje
å se, mulig de har søkt dekning, eller kanskje jobbe nå var gjort?

 

 

 

 

Ble en del gater og asfalt i dag, men det gikk overrasken greit. Har vel muligens trent beina godt ei stund nå slik at de tåler mer 🙂 Uansett, en tur på asfalt i ny og ne tåler me jo.

 

 

 

 

Snart hjemme! Dette er det nye felt rett nedenfor der me bor. Mange sier høylytt hva de mener om dette feltet…Å ja, eg syns jo det minner om kaninhus, og slettes ikkje et sted eg vill bodd…Nå! Men, hadde eg vært 25 år og hadde små barn ville jo dette vært drømmeplassen! Altså, det er sååå tilrettelagt for barn og barnefamilier! Et uteområde som blir vanskelig å overgå, eg hadde elsket å leke her! Eg er nødt å låne Trym og Alma Sofie en dag og gå ned her! Det var jo en ganske stor Zipline også, hvis eg ikkje er for tung så skal den prøves!! 

 

 

 

 

Alle friområdene er ikkje helt ferdig, det er også sånn grillhytte med bålplass. Her kunne eg bodd da ungene var små. En godt skjermet uteplass hvor ungene kan boltre seg uten av foreldrene må bli med 🙂 Det er flere lekeplasser enn kun denne i bildet + det er baskebane.

 

 

 

 

Så ja, alt i alt? Veldig godt fornøyd med denne turen i dag selv om eg ble klissvåt! Kan jo opplyse om at sola skinner nå.…Jadda! Har akkurat vært ute igjen, den pakken eg ble opplyst om var forsinket kom i dag som var ankomstdato fra start – Klager ikkje da! Kakeformene eg kjøpte var helt konge! Flotte figurer som eg nå har gips i – UhUuuu dette blir spennende!! Nå skal eg ta å flippe de ut! Bare å følge med for oppdatering på de!

 

 

 

HA EN FIN KWELL

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂 
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

0 kommentarer

Siste innlegg