ToppTur: Eksponeringsterapi på sitt beste

 

Det slår aldri feil! Når Ine og eg legger ut på tur så skinner sola og i dag ble det opp til 25 gr!
Muligens noe varm å gå en topptur, men det går så fint atte! Har gått Topptur i
26 gr og vindstille før eg! *ler*

Me kjørte inn på hytta til søs og de, parkerte der – er så greit vettu. Niesen min var der å vannet i drivhuset så slo av en drøs før me la i vei mot Lifjell. Det er virkelig en flott tur, ganske tung, men enkel å gå fordi det er bred grussti heeelt opp til antennen. Så må man et lite stykke ut i terrenget for
å komme ut til varden hvor me kan “Sjekke ut” turen (<—Veldig viktig!)

Ble nok muligens en noe spennende tur i dag! På vei oppover så går me å skravler, Ine var vel ca 1 m foran meg og plutselig er det noe som snor seg rett foran beina mine, dvs rett bak hælene til Ine! En hoggorm ja, tror aldri eg har sett en i levende live før! Eg ble stående å lure på om eg rakk å ta opp mobilen, men Ine? Hmm hun var i firsprang opp mot toppen! *ler* Var like greit at den hoggormen kom for da var fobiét rettet mot den og ikkje høydeskrekken hehe Det er enklere å håndtere slangene for det går nok mange år til neste gang me ser en, men høydene har me med oss på hver tur 🙂 Eg rakk å tenke at den var utrolig flott i farger/mønster,
men eg rakk ikkje å ta bilde! Synd!

 

 

 

 

Nå er hun blitt så tøff at snart kan me ta med rappeleringsutstyr og begynne å ta snarveiene ned 🙂 Eg vet det magesuget blir bedre for eg var ikkje det bitten bedre selv på de første turene, men nå går det sååå mye bedre 🙂 Ikkje minst så syns hun det er helt fantastisk å stå på toppen å nyte utsikten – For en premie liksom!! 😀

 

 

 

 

Altså!! En stor lastebåt blir jo som en liten robåt!
Stavanger i bakgrunnen.

 

 

 


For 1 mnd siden gikk eg denne tur med søs og da plasket det ned!

 

 


Innerst i Gandsfjorden har du Sandnes sentrum og den høyeste toppen til venstre i bildet er
Dalsnuten hvor me var sist når me gikk 3 topper på en dag 🙂

 

 

 


Fy Fy å spise, men de vakreste soppene å ta bilder av, her var den en hel skråning med fluesopp 🙂

 

 

 

 

Etter turen koset me oss i hagen på hytta 🙂
Denne plassen er som balsam for sjela ♥

 

 

 

 

Selv om eg fylte ei hel bøtte og Ine en pose kunne me ikkje se at me hadde forsynt oss av treet! Greinene hang tungt! Mulig eg kjører inn en tur til å henter mer, de ramler fort på gresset og det er jo synd…Da er det bedre
å bare trykke i seg masse deilig plomme, det er uansett mer enn nok til søs når de kommer hjem.

Kom oss hjem etter hvert, eg tok en time out her i stolen på Hobbyrommet før eg hoppet i dusjen og DA kom eg på det; Eg skulle jo på strikkekafé nede på Losen kl 18!! Vel, da var klokka kvart over 7…Snakk om svimehode! Jaja…sånn er det med et hode fullt av gullfisker!NÅ blir dte noen timer her inne før eg skal prøve meg på en tidlig kveld 🙂 FOR en dag altså!! Gjelder å virkelig utnytte de flotte sommerdagen som kommer inni mellom fremover 🙂

 

 

 

HA EN FIN KWELL

 

 

 

 

Go`klem Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

4 kommentarer
    1. For en herlig utsikt og for ei fin hytte, skulle onske jeg var der, kunne sitte der med strikketoyet.

      1. Ja eg vet, har flere glass med syltetøy som svoger kokte tidligere så eg trenger ikkje koke det nå 🙂 Er begrenset hvor mye man kan spise også 🙂

Siste innlegg