Ut På Tur: NÅ ser eg hva eg burde ha gjort!!

 

I går gikk eg tur ute på Tungenes Fyr, det passer alltid greit når eg har vært hos legen. Alt fint hos han forresten, neste uke går turen til kirurgisk på SUS – Så får me se da. Ok, tilbake til Tungenes Fyr. Planen var å parkere
i havna og gå langs berget helt ned til Sande Stranda. En for så vidt enkel rute.

Gikk da langs berget helt til fyret hvor det er et gjerde…Pga kratig vind og store bølger kunne eg ikkje svinge meg rundt gjerde, gikk så opp igjen til fyret og gjennom hagen. Opp til grusveien for eg trodde DET var veien…Vel, der måtte eg snu for den førte kun ned til et hus og eg kunne ikkje kommet ut på marka pga strømgjerde. Oppdager når eg går tilbake at kuene er flyttet og at grinda ut på marka er åpene…Begynner å gå nedover, da blir det et hekkans leven av fugler, tydeligvis er det mye reir nedover den marka…Tenkte det kunne være greit å la de være
i fred *smiler* De ble ganske så hissige ja! Sto å klødde meg i hodet på tidspunktet, endte bare opp med å gå den vanlige løypa som slettes ikkje er noe lang…Det var omtrent storm/orkan (haha)
i vindkasta der ute så eg kom meg etter hvert i bilen.

Når eg så sitter å se på bildene eg klarte å ta ser eg jo løsningen på hele greia, eg måtte neste le og burde jo kjørt ut i dag å fullført løypa…Ser du løsningen på bildet over?? Til høyre i bildet er det jo søren meg en gjerdeklyver som hadde løst hele problemet mitt!! Da kunne eg bare fortsatt langs berget så langt eg ville!
ER DET MULIG!?? Eg sto jo der jo!

 

 

 

 

Min tanke, når eg sto der, var jo å svinge meg rundt nederste del av gjerde her, men bølgene slo jo inn og opp der. Man spøker ikkje med havet!

 

 

 

 

Det er ganske majestetisk her ute! Det er her linja for jærstrendene starter, fra her kan du gå 100 km sørover 🙂 Eg har gått et ganske langt parti sånn ca midt i løypa og tenkte eg kunne unnagjøre første etappe i går…men når eg overser en gjerdeklyver som hadde løst alt er det ikkje håp rett og slett…Neste gang!

 

 

 

 

Det bråker noe så vanvittig når det blåser på det verste her ute!
Blir ullstendig tommeloms!

 

 

 

 

I hagen på fyret 😀 Her er det også kafé på sommeren
og det er benker/bord på plenen. Pleier også være kunstutstillinger.

 

 

 

 

Inne i båthavna har svanene rigget seg til. Det er satt opp skilt om at svanene ruger og at man skal holde avstand. Blir spennende å følge med på disse ♥

 

 

 

 

Vel hjemme igjen hadde Ali laget spagetti bologné til middag, eg kokte litt byggryn
som eg steikte med løk og chili som da erstattet pastaen 🙂

På vei hjem fra turen var eg innom kiwi og plukket med meg et par ting + en bodylotion…smørte beina etter en dusj og eg kjenta at det “stakk” litt, tenkte ikkje mer over det…Har sovet urolig i natt, etter 4 t søvn sto eg opp...Leggene sve og var røde. Det er mest sannsynlig eg reaksjon på den kremen, har nå dusjet beina
i kaldt vann, det hjalp – Men de er fortsatt røde…Irriterende!!

Fikk melding fra søs om eg ville bli med på topptur…Måtte bare avslå det,
for kroppen trenger et par timer til med søvn…Fillerens krem altså!!

Ahaaa så kommer eg plutselig på den NYE GARNET som kom i posten i går
*Kjenner humøret stiger med én gang*!

 

 

 

HA EN FLOTT DAG

 

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

3 kommentarer
    1. Jeg må bare si at jeg er så imponert over deg og turene dine.
      Fra og være stort sett i ro og til dit du er kommet nå.
      Og det er ikke tvil om at du koser deg med ditt «nye liv» .
      Heier på deg.

      1. Har alltid likt å gå på tur, men ikkje så lett å finne nye turer alene. Etter at eg ble med storesøs og Turistforeningen har det jo åpnet seg et eldorado av turer. Heldig med hvor eg bor, kan gå både til fjells og til havs 🙂 Det er skikkelig herlig 🙂

Siste innlegg