Ut På Tur: Ny Personlig Rekord!

 

FOR en dag det ble da!! Da eg våknet halv 11 i dag tenkte eg bare: “POKKER!” Du vet, når er skal ut på noe vil eg helst gå seneste kl 12, det beste er enda tidligere – spesielt om eg skal på tur. Jaja, det var fredag og dagen var helt ut planer så da ble det ettermiddagstur. Oppdaterte klokka mi for 2 dager siden og etter det bruker den hinsides mye strøm?? Ladet den i går kwell og i dag da eg sto opp var den tom…! Dvs eg var nødt for å lade både den og mobilen før eg snørte på meg turskoa. Eg vet, klokke er ikkje en nødvendighet for å gå tur,
men hekkan det er en inspirasjon – I allefall for meg.

 

 

 

 

Eg kjørte bort til Hafrsfjordbrua og parkerte. Her har eg gått mange ganger. Har gått 1 gang med søs fra brua til Møllebukta(Sverd i fjell), det er litt over 7 km og den gang da hadde me en bil i hver ende. I dag gikk eg alene, så uansett hvor langt eg gikk så måtte eg heeelt tilbake igjen 🙂 Eg ønsker så inderlig å gå helt inn til sverda, men i utgangspunktet tenkte eg Håhammaren, det er ca 5 k så eg ville uansett bikke 1 mil 🙂

 

 

 

 

Gikk i tynn t-shirt og hadde sol og blå himmel,
men eg gikk mot det været der!!

 

 

 

 

Møtte 3 hopper og 3 føll ♥ *Idyll*

 

 

 

 

Traff også på denne venninnegjengen som lå å dro seg i gresset ♥

 

 

 

 

Når eg sto på Håhammaren så eg at de svarte skyene hang lavt inne over Møllebukta, telte litt på fingrene om eg skulle gå innover….Det ville i så fall bety 2 km frem/tilbake før eg var tilbake på Håhammaren. Eg bare gikk videre og jo nærmere eg kom tenkte eg bare: “Eg skal inn til sverda!”

 

 

 

 

JADDA! Eg gjorde det! Når eg sto her på stranda hadde eg gått 7,1 km. Tok meg en energibar og drakk litt vann. Hadde kun hatt en havresmoothie med blåbær før turen siden eg var så sent oppe og nå kjente eg energilageret nærmet seg tomt! En sånn energibar gir et lite popp så det gikk fint.

 

 

 

 

Været hang rett over stranda og plutselig bare ramlet det ned! Fikk på meg jakken og ble dassvåt på noen sekunder! Stilte meg under et tre for regndråpene var så store og de kom ned hardt = vondt!

 

 

 

 

Halveis på tilbaketuren gikk søren meg klokka tom for strøm! Eg snakket med Amira på tidspunktet så hun tipset meg om å bare starte en ny tur på mobilen i app`n. Meeen…når eg kommer i bilen og skal se hvordan turen så ut
i appen var det helt på trynet! GPS`n hadde gått av og på hele tiden så hele turen var delt opp i 5 turer og det ble ikkje registrert kart slik som det pleier! Aner ikkje hva som var i den siste oppdateringen der….!

Men Ooookei….Eg sjekket jo GPS`n når eg sto på stranda og da hadde eg gått 7,1 km og samme vei tilbake blir jo da 14,2 km – Det er rekord for moi! Så langt har eg ikkje gått før 🙂 Applaus mottas i kommentarfeltet!
Brukte 2 t og 37 min på hele turen.

 

 

 

 

Så ja, meget fornøyd med denne turen, men klokka irriterer! I morgen kjører eg mest sannsynlig ut til Amira på jobben og kjøper meg ei ny klokke! Klokka eg har er bare på lån i påvente av at den klokka eg vil ha kommer
i butikken. Nå skal hun sjekke og se hva hun finner ut til i morgen. Skal ha meg ei Garmin klokke for det er de eneste som virkelig har god batteritid + eg kan få kartet inn på klokka og slippe å gå med mobilen når eg trenger kart på nye turer 🙂 Krysser fingrene for at alt klaffer.

Nå blir resten av kwellen her på Hobbyrommet, hva eg styrer med kan du se HER om du vil.
I følge Yr skal det være skikkelig regnvær hele helga så turen i dag var midt i blinken 🙂

 

 

 

KOS DEG

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

6 kommentarer

Siste innlegg