Ut På Tur: Sikre Vårtegn!

 

Torsdag = fast tur med turistforeningen med base på Byhaugkafeén hvor Frivillighetssentralen Eganes/Våland serverer deilig suppe etterpå 🙂 Takk for deilig suppe også i dag.

Hele turen var et evig stort eventyr! Info fra turleder før turen: I dag er målet å sjekke hvordan det ligger an med VÅREN! Jaggu fikk me valuta for penga! Det spretter og spirer i alle krinkler og kroker, ja det luktet vår! ♥
Å gå gjennom skikkelig skog nedover skråningen mot Lille Stokkavann var ganske majestetisk, det var sååå mye blomster at me ble gående å se ned for å ikkje tråkke på de! Helt nydelig!

 

 

 

 

Eg visste det var et svanepar i Lille Stokkavann så eg hadde med en pose med lettkokte havregryn og solsikkekjerner ♥ Det ble et helt ufarlig festmåltid og det var ca en halvmeter mellom meg og denne herremannen – Var så rolig og fin, tydelig veldig glad i mat 🙂

Hvis du liker å mate ender og svaner bør du sjekke DENNE LISTE på hva som er bra å gi,
brødmat er greit i små mengder, men hvis alle gir litt blir det alt for mye. De blir syke og dør av for mye.

 

 

 

 

Gleder meg til neste måned for da er det jo sjanse for at evn egg klekkes,
da blir det extra koselig å gå tur.

 

 

 


Zoom inn….Om ikkje de blå der ligner på Blåveis??

 

 

 

 

 

Ble altså en flott tur! Returen gikk opp det eg kaller for helvetesskråningen!! Sist me gikk den var eg ca død når me kom opp! Hodet dunket og eg klarte nesten ikkje snakke! Hadde veldig vondt i hodet resten av den dagen….I dag? Jøss, det var som dag og natt, snakket nesten vanlig hele stigningen opp,
faktisk var storesøs og eg først på toppen 🙂

Neste planlagte tur blir på søndag – SJEKK TUREN/BILDENE HER! Fantastisk! Det gleder eg meg til! Woop Woop. Det blir en tur med diverse utfordringer, men det er på tide at eg øker “Motstanden” mer
og denne er noe mer krevende. Spennende!

Resten av ettermiddag nå skal eg slappe litt av
og lade til STRIKKEKAFÉ kl 18:00!

 

 

 

KOS DEG OG HA
EN FIN KWELL

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

6 kommentarer
    1. Er mye som skjer i naturen nå fra dag til dag. Ser ut som en flott tur idag og. Eg hadde meg en topptur elska å jobba meg oppover bakkane, når eg vet d e flott utsikt som vente. Kos dåke på strikkekafé tenke det blir gøy🤩

    2. Hvilket blomsterhav du fikk med deg. Jeg som ble kjempefornøyd da jeg fant en liten tust hestehov og blåveis i går. Svaner er flotte og majestetiske. Klart det blir spennende å se egg- svaneunger, men vær obs. De tilsynelatende tamme svanene blir superhissige når de får avkom. Var en plage på badeplassen vår den gang medium var yngre og vi var mye ved vannet.
      Klem fra Liv

      1. Å ja, eg har fått svane etter meg før hehe Men i dag var det eg som satt i vannkanten og han kom helt bort til meg 🙂 Eg går aldri bort, eg er den som venter 🙂

    3. Gleder meg til vi kommer så langt 🥰 God helg 😃 Hilsen fra Risør.

    4. For meg ser de blå ut som fioler *S* De pleide å ‘lure meg’ som barn *S* Tok noen år før jeg så en ‘ordentlig’ blåveis *S* Men de små gule????? de ‘kjenner’ jeg ikke *S* Hva er de?

Siste innlegg