Ut På Tur: Tungenes Fyr

 

Turen i dag gikk helt ut i havgapet; Tungenes Fyr, absolutt et sted du bør besøke om du kommer til Stavanger 🙂 Eg burde ha studert et turkart før eg kjørte….det gjorde eg altså ikkje så der med ble det ei rute som eg kan. Den er ikkje den lengste, men neste 2 km på svaberg er helt greit mellom 2 større turer: Store Stokkavann på mandag og i morgen er det ut med Turistforeningen. Har bunkret opp med gnagsårplaster, så ingen unnskyldninger hehe Eg hadde ikkje flere plaster på mandag da me gikk så eg bare tapet det….da fikk eg ei blemme der det “gamle” såret holdt på å bli bra…IKKJE SANT!

 

 

 

 

Tungeneset er ganske så majestetisk! På en god dag kan du se England!
(Not haha, men nesten)

 

 

 

 

Følte eg var ganske vågal i dag, eg prøver alltid å komme nærmest mulig vannet, men man spøker ikkje med bølgene her ut! Sto å ventet….ventet….på ei større bølge, snudde meg for å gå opp igjen, DA slo det ei innover hælene mine *ler* Dette er så visst ikkje et sted du bader om du har vettet i behold, i så fall tar du på deg en overlevelsesdrakt med extra polstring 🙂

 

 

 

 

Kan i allefall gå god for de nye turskoa mine! Suverene på våte svaberg både med og uten tare!
Står støtt som et fjell 🙂

 

 

 

 

Nå står fregnene i kø!

 

 

 

 

Etter at eg kom hjem å sjekket kartet fant eg jo ut at eg kan gå myyye lengre på andre siden for fyret,
så det skal eg gjøre neste gang 🙂

Ser helt herlig ut å gå utover her!

 

 

 

 

Gjør seg med en god tallerken Havregrøt i magen før tur, er jo søren meg god og mett langt utover dagen. I motsetning til f.eks hvetemel kan du spise havre hver dag, ja flere ganger om dagen uten at det er noe negativt med det. Kjenner på magen at den har godt av det ♥

 

 

 

Middag når eg kom hjem ble en alternativ “spagetti” 🙂 Ali hadde laget spagetti bolognese, eg droppet jo selvfølgelig selve spagettien (Intet tap) og stekte meg 3 mini belgiske Havrevafler 🙂 Fungerte helt flott. På vei hjem fra tur svippet eg innom Rema å kjøpte med meg Byggryn hjem, nå ligger de i vann og skal være en ingrediens i en salat i morgen 🙂 Byggryn fungerer nok enda bedre som erstatning for pasta, ris og potet. Får teste diverse og prøve, vet eg liker byggrynsgrøt da 🙂

 

 

 

 

Neste gang vil eg gå langs kysten til venstre for fyret 🙂 Det blir nok flott!

 

Ellers, tja var jo hos legen min da vettu – Koselig og kjekk kar forresten 🙂 Han tok nye blodprøver for å sjekke leveren så tok me en prat da vettu….“Mimret litt om hvordan hele dette showet startet” Han ville sende henvisning til Kirurgisk på Sus, da kan det være at hjula begynner å rulle….Han mente det var best å sjekke for man spøker ikkje med leveren – da er den sendt og eg vil trooo det ikkje går så veldig lenge før eg hører noe.

Nå er det kwell og eg har tenkt å kose meg! Hva med deg?

 

 

NYT DEN!

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

7 kommentarer
    1. Noe av det beste jeg har spist var lammeskank med grønnsaker og byggryn. Fikk det på et vikingmarked, og har brukt byggryn mer og mer i maten min 😃.

      1. Bunny, du må få deg ski vettu! Eller kanskje et hundespann til jentene? Da blir det full rulle 🙂 Bare vent, våren kommer nok fortere enn du aner *Krysser fingrene*

        1. Kutt ut med de skiene, dette har vi snakket om før, skal ikke strikke og ikke gå på ski.. 🤪 ja til vår 🌸

    2. Hei. Du skriver at du kan gå god for de nye turskoa dine i bloggen, men seinere skriver du om gnagsår og blemmer…..? Ikke så lovende for de nye turskoa😀

      1. Ja stemmer det, men det har ingen sammenheng mellom gnagsåra og turstøvlene eg skryter av for de er en drøm 🙂 Kom akkurat hjem fra 1 mil på høgjæren, går som en drøm. La meg forsvare mine 2 gnagsår: Nr 1: Trødde i elva på Hellestø og fikk vann opp i skoa, gikk ca 1 km med vann i skoa…(Å ja eg kunne stoppet å tømt de,men tenkte at er er straks fremme…) Gnagsår Nr 2: Da gikk eg 8 km på nye lave tursko Modell “2469” (Som eg ikkje har anbefalt) som eg ikkje kommer til å bruke videre…fikk altså da gnagsår på lille tåa. Ingen av gnagsår har vært en problem i dag 🙂 På med skikkelig plaster og ned i ALFA “tøflene” 🙂 Kan med andre ord anbefale ALFA Turstøvler på det varmeste 🙂

Siste innlegg