VAKKERT – 3 Norske Strikkeoppskrifter

Designet av Lene Tøsti

Sjekk så lekkert!! Virkelig delikat og vakre topper! Måtte bare sommeren bli varm og deilig 🙂 Om det likevel skulle bli litt kjølig er jo disse lekre å ha inn i en lett og sommerlig jakke, eller kanskje til en typ dressjakke? Uansett, eg falt pladask og er i grunnen litt rådvill for som eg nevnte tidligere så er eg virkelig i manko på sommertopper!

Her kan du bruke både tynn ull, bomull, merino eller bomull, alt etter hva du liker best.

 

ROSENROT
Bildet over
Fra 73 cm til 113 cm

 

 

 

 

Designet av Lene Tøsti

 

KROKUS
Fra 69 cm til 114 cm

 

 

 

 

Designet av Lene Tøsti

 

BLADLILJE
Fra 69 cm til 114 cm

 

 

 

* * * *

Vettu? Nå er eg faktisk veldig veldig GLAD!! Du fikk gjerne med deg mitt FORRIGE INNLEGG vedrørende hjemmetest av celleprøver? Har akkurat lest en lang og fin mail som eg fikk i fra Forskningsassistenten på dette studie, de hadde hatt ganske mange henvendelser ang denne hjemmetesten i dag pga av mitt blogginnlegg,
og det viser jo akkurat det eg påpeker at det er mange som kvier seg av forskjellige grunner for å ikkje gå til gynokolog. Hvis det viser seg nå at hjemmetest fungerer godt håper de å kunne gi dette tilbudet til flere kvinner som en del av Livmorhalsprogrammet 🙂 Det hadde jo vært helt fantastisk!! Så hvis du også lurer på noe rundt dette er det jo bare å spørre 🙂

Bare for ordensskyld: Eg VET selvfølgelig at man kan få kreft andre steder i underlivet enn “bare” livmorhalsen, og ja eg vet at om man faktisk går til en gynokolog så blir man sjekket over et bredere område med f.eks ultralyd og denne testen kan jo ikkje dekke alt dette. Dette vil en tro at kvinner flest både skjønner og er klar over, så eg trenger ikkje flere mail om det nå 🙂 Om dette blir et tilbud som til slutt blir tilgjengelig for de som ønsker det tror eg me er langt på vei ved å redusere denne type kreft og det er vel nå det viktigste.

Eg var nå i allefall på posten før kl 16 med min prøve så da er det nok strak si lufta 🙂

I dag tar me det enkelt her i heimen hva angår middag!! 2 pakker med kyllingkjøttpølser skal svis på steikepanna, siden druknes i sennep og ketchup i brød med sprø løk. Jadda, det går fint det på en torsdag 🙂
I morgen er det helgekos. Etter det er det hvilestilling med strikketøyet!

 

 

 

 

 

KOS DEG OG HA
EN KOSELIG KWELL

 

 

 

 

 

 

Go`klem fra ei Lykkelig Vibbedille 🙂

1 kommentar
    1. nydelige topper dette ja,for første gang strikker jeg nå med mandarin petit,det skal bli et sommersett til minste barnebarn i str 6 mnd :=) var til gynekolog sist torsdag,går dit en gang i året ,det ble tatt celleprøve og jeg skal inn til flere undersøkelser,det er viktig med tett oppfølging ja

Siste innlegg