Vi tar en pinne for….?? H O B B Y R O M M E T !

 

Ikkje sant vel….Når man endelig har klart å tømt skrivebordet OG vasket det, ja så er det bare å fylle på med mer som skal ryddes og sorteres….sukk…Men vettu ka?? Nå har eg faktisk TØMT det “gamle” Garnrommet og fått vasket alle Kalaxhyllene så nå kan Ali bare flytte inn alt han vil! Fant ut at alle de snaisne plastboksene eg har brukt til dubbeditter kan stå i hyllene der inne og sååå kan Ali sortere spiker og skruer m.m *ler* Nå er det INGEN unnskyldning for å få skikkelig orden! Eg kan jo godt tilby mine egne rydde og sorteringsevner, men ofte er det jo best å gjøre det selv – Da vet man jo hvor man har alle tingene. Tenkte også eg skulle finne frem den eska eg har med alle de forrige perleglassene mine, de er jo også perfekte til smådill.
Er det noen som har mye av det så er det Ali!

 

 

 

 

Som du sikkert har skjønt så elsker eg å rydde, sortere og lage system og orden – Mulig eg kunne hatt det som yrke? Naaaaj.….men eg liker å ha orden i egne ting, det var det som var målet med f.eks kjøkkenet da eg raserte det i fjor. Litt vanskelig å opprettholde når ingen andre enn meg selv tar hensyn til det systemet som er lagt…
Da blir det plutselig litt slitsomt…Men, på Hobbyrommet er det eg og bare eg som regjerer så der funker det fint!

Nå skal strikkepinnene sorteres etter type, å nei, eg kommer ikkje til å sitte å måle tykkelse – Det kan eg gjøre når eg skal ha et spesifikk nummer. Har så insane mange strømpepinner og da er det bedre å bare sette de opp etter type 😀 Over her er min absolutte favoritt: Ibenholt ♥ Tok et kjapt søk for å sjekke hva de koster i dag….Hmmm det er jo nesten bare mine egne bilder av Ibenholt strikkepinner eg får opp!? Har de sluttet å selge slike strikkepinner?? Jaja da må eg jo bare være extra forsiktige med de eg har!

 

 

 

 

Har temmelig mange fra Knit Pro (Symfonie), men egentlig? Hmm mulig eg banner i kirka,
men dette er langt fra mine favoritter!!! Det er ikkje ofte eg bruker disse for å si det sånn…

 

 

 

 

Det er sååå mange andre strikkepinner som er mye bedre! Zing f.eks?
Genialt herlige pinner, ja og Karbonz er jo digge, for ikkje å nevne…

 

 

 

 

…de heeelt ordinære Bambuspinnene! Men så er det sånn da vettu at selv om en pinne er nydelige å strikke med så funker den slettes ikkje til alle type garn. Viktig å huske på når man ønsker et pinne dit pepper`n gror *ler*

 

 

 

 

Mange av oss har nok hatt perioder hvor me laget maskemakører? Vel, eg også, men da de fleste satt å trædde perler kjøpte eg et lass med Fimo-leire! Jadda, satt da å laget miniatyrfigurer, stekte/tørket og så var det
å fikse anheng. Ble utrolig søte maskemakører, men det var ganske tidkrevende…
Likevel, kjente nå at DET er noe eg fikk lyst å plukke opp igjen…Galskap!

 

 

 

 

Nå har eg i allefall sortert alle strikkepinnene, skal bare henge opp dette store “etuiet” som Janne sydde til meg
i gave helt tilbake i 2007. Som eg viste på Snapchat (vibbedille) har eg 2 esker med Parpinne i str 2,5 og 2,0. 8 par i den ene eska og 9 i den andre. Trenger du disse så gir eg de bort til den som gidde komme innom å hente de 😀 Syns ikkje disse pinnene egner seg til småskolen og barnehage.

Selv om det er søndag har eg planer om Taco til kveldskos. Dib har ferie og FOR EN GANGS SKYLD hjemme så da må eg benytte meg å lage litt kosemat 😀 Jaja nå har eg hatt lang nok pause
så eg får rusle tilbake til Hobbyrommet.

 

 

KOS DEG

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

10 kommentarer
    1. Hei
      Ikke enig med deg elsker Knit pro sine strikke pinner. Har byttet ut alle andre pinner pga fingrene mine. Her holder jeg på med siste innspurt på kattejakka. Og etter det skal jeg strikke en vest til ei dame.
      Ha en god sorterings kveld.

    2. Jeg er også glad i ibenholtpinnene, selv om jeg ikke har så mange. Ser ut til at de ihvertfall selges et par steder, men prisen er høy nok til at jeg nok ikke kjøper flere før jeg eventuelt trenger dem til et luxusprosjekt.

    3. Så koselig å se hobbyrommet ditt, – eller deler av det da, regner jeg med. For noen år siden drev jeg å så på Youtube-videoer fra USA der ulike damer viste frem hobbyrommene sine, – mest sånn scrap-booking, men likevel, – elsker å se hvordan det kan se ut…
      Og… Strikking er en fantastisk hobby!!!

      1. Eg blir ganske henført av de samme filmene eg også…. Eg har der i mot puttet den type hobby i plastboks og skuffer 👍🥳

    4. Hei. Jeg er veldig glad i mine Knitpro pinner, bruker mest de. Men må ty til pinner i metall når jeg skal strikke på pinner 2 og 2 1/2, trepinner blir for skrøpelige da. Hvor lange er parpinnene dine? Jeg har en svigerinne som strikker mye med tynne pinner.

      1. Jeg kan ikke unnvære mine knitpro pinner 🥰 Huff nesten litt dårlig samvittighet når jeg ser hvor orden det er i pinnene dine. Må nok ta meg i nakken og gjøre det samme 😉

    5. Herlighet, blir virkelig inspirert til å gjøre en innsats i mitt eget rot. 🙈😍Det er jo så mye mer avslappende når omgivelsene er ryddige, – tenker liksom bedre da😅Flotters hobbyrom du ordner deg, – me like!🤩

Siste innlegg