WOW! – Det ble skikkelig godt!

 

I dag har eg virkelig vært lenge på kjøkkenet, kun med et lite avbrekk for en tur til posten 🙂 Ååå men, ja det var Absolutt verdt det, ja å være på kjøkkenet altså! For første gang i mitt liv har eg laget Biff Stroganoff! Et sted må eg jo starte for eg har lenge hatt lyst å lage gode gryter. Utgangspunktet var en Mørbrad som dette, litt over en kilo. Har scrolled litt på nett etter ei oppskrift som var enkel og grei, fant DENNE som eg brukte som et utgangspunkt. Siden eg hadde mer kjøtt skar eg opp 2 paprika i stede for 1, men eg hadde likevel 200 gr sopp (Syns det gjør så mye ut av seg). Brukte en liten boks med tomatpuré (som er ca 4 ss) og 4 dl Mager Creme Fraiche. Et tips eg fikk fra søs for å unngå hvite prikker i sausen var å varme opp Creme Fraiche før eg hadde den i gryta, det funket og det ble knallgodt! Når eg holdt på å skjære opp alt kjøttet (hadde 3 store kjøttstykker) samlet eg alt sånn småkapp i ei gryte + en løk og ca 5 dl, lot dette koke i 2,5 t
og der med hadde eg også kjøttkraft – Skikkelig husmor i dag serru 🙂

Potetstappen bare laget eg, kokte 10 poteter (Hekkan! Me hadde kun små mandelpoteter.….derfor så mange) sammen med 4-5 Jordskokk og 4 gulrøtter 🙂 JAMMY! Den er god altså! Kjører den med stavmikseren og har ca 1 ss med smør opp i. On the side kokte eg en pose rosenkål, MÅ alltid ha noe grønnsaker til, uansett middag. Nå er eg virkelig god og mett og veldig fornøyd!

Planen nå er beina på bordet! Eller, nei...nå skal eg pakke ferdig alt garnet som skal sendes.
Kjøpte flere esker på posten, fant også ut at portoen har steget!! Jadda, det er jo nytt år,
det må eg huske neste gang eg selger noe *ler*

Etter på det, DA er det kwell….Tenker eg skal strikke litt, kanskje lakke en forfjamset kylling? Fikse noe egg
i samme slenge
…Alt i alt blir det nok en innholdsrik lørdag kwell, i allefall for min del.

I morgen trekker eg 2 stk som får hver sin herlige pose med Mini Sterk, du kan bli med HER INNE!

 

 

 

 

KOS DEG

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

3 kommentarer

Siste innlegg