Når snøen uteblir….lager man egne snøballer!

 

Satt i grunnen her stille og rolig, strikket og så på serie…Noen ganger må eg “spole”tilbake på serien fordi hjernen vandrer og eg husker ikke hva eg så…! En kombinasjon av en overkreativ hjerne og alt for lite søvn det siste døgnet…Åja, eg vurderer å ta en liten nap! Får se…Uansett, hjernen vandret og plutselig sto eg på hodet ned i den ene skuffen her på Hobbyrommet! Å ja, eg fant det eg leita etter, en aldri så liten gjeng med isoporballer! Mye man kan lage av de skal eg si deg, som f.eks en hel gjeng med galne kyllinger på ski!
Eg har jo en greie at eg lager et eller annet nytt til hver høytid og påsken er jo i grunnen den gøyeste syns eg, Dette er jo det beste resultatet eg har å vise til hvilken suksess det kan bli!

 

 

 

 

Dette er skylden for at det akkurat ble snøballer i dag…Har jo prøvd malingen på lyshusene (som nå har fått seg enda et strøk) og det funket jo fint, men eg må teste den ut mer! Ved å male isoporkulene tester eg om eg kan bruke det litt på samme måte som gips, bare det å bruke så tjukk gips kan bli et problem om man bruker for lang tid. Malingen begynner ikke å tørke før du stopper og setter de til tørk. På husene føles malingen som stein, så eg satser på samme resultatet på disse ballene 🙂 Snømalingen er fortsatt på Tilbud om det er noe du trenger vil teste ut 🙂 Eg klikket akkurat hjem en boks til…Kjekt å ha!

 

 

 

 

Fant noen mini isoporkuler også, ja for nå har jo hjernen jobbet enda mer og eg ser for meg det ferdige resultatet! Tenker at dette kan bli et morsomt innslag i påsken – Er jo tidlig påske i år så det er jo muligheter for snø på påskeharen i år! Kanskje dette kan blir en variant som også kan komme frem til jul?
Tja, får se hvordan eg løser dette 😀

 

 

 

 

Var jo ute en kjapp tur i formiddag, eg KJØRTE til butikken fordi Ali glemte is og havregryn i går, men eg droppet innom Mega en tur også for å sjekke om de hadde mer av dette ⇑ Mørbrad! Eg pleier ikke kjøpe så mye kjøtt fordi eg har lite greie på hva man bruker til hva, men dette var visst et godt tilbud så da slo eg til (149,- pr kg) Endte opp med 3 pakker og nesten 4 kg. Har Googlet litt nå, for eg har lyst å lage gryter og da kom over både stroganoff og Gulasj, andre tips? En form for gryte må det i allefall bli, en som eg kan ha mye grønnsaker opp i. Den ene mørbrad`n skal eg skjære opp til biffer, har jo trossalt en sønn som elsker middager og da aller helst kjøtt! Planen er jo uansett å lage mye digg som eg også kan fryse, jadda, eg drive å bunkre opp i fryseren med lettvinte middager 🙂

Men vettu!?? Nå tror eg faktisk eg må ta den nap`n min…er rett før eg sovner og eg er i humør for litt rangling i dag og det klarer eg ikke uten…Ble kun 4,5 t søvn i natt så…ZzzZZz

 

 

 

 

KOS DEG OG HA EN FIN LØRDAG

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

3 kommentarer
    1. Hei. Da har vi kost oss m chiligeyte, oppskrift fra deg, dog noget moderert hva krydder og mengde angår. Æ har jo ikke tenkt å ta livet av oss og ler godt. cayennepepper finnes ikke i vår husholdning (vi er pingler på krydder. ler)og mengden chilipulver ble redusert. Heiv oppi squash. Smakte fantastisk! Tusen takk for oppskriften. Blir lagd flere ganger i heimen, kjekt å ty til. Hva m å droppe kjøttdeig og ha stekt mørbrad oppi, skåret i grytekjøttbiter. Bare et forslag…

      1. I oppskriften står det vel en kopp chili eller noe sånn, det er en amerikansk oppskrift så eg vil tro det er an annen type chili de bruker. Eg har opp i ca 1 ts med chili. Mørbrad kan eg fint ha i den gryta, men nå har eg fullt opp fryseren med chiligryte hehe

    2. Du trenger ikke oppskrift. En kokk lærte meg at gulrot eller paprika surres først. Deretter tar du hva du har. Alt blir godt, bare prøv 😉
      Spennende ned snøballene 👍🤗

Siste innlegg