14 nøster i sving – Intarsia

 

Se der ja, i går var eg plutselig oppe i 14 nøster, da begynner det å dra seg til med trådkaos! Eg klarer strikke frem/tilbake 2-3 ganger og så må eg virvle de opp igjen før eg fortsetter. La oss si du strikker 10 masker og så skal du ha 2 masker i en annen farger, når du skal forsette etter de 2 maskene og i samme farge som de 10, da MÅ du starte et nytt nøste og ikkje hente tråden som ligger før de 2 masken, hvis ikkje vil det ikkje være Intarsia. Ingen tråder skal dras, ergo; Trådkaos, MEN sluttresultatet blir sååå mye finere! Ellers kan eg anbefale teknikken, det ER kjekt og du får en helt annen mønsterfølelse enn hva du ellers vil få. Hvor mange ganger har du ikkje sett en fin genser med gjerne litt stort mønster på som er sååå fint? Men…så kan du se store parti med skygge av tråden som hele tiden må trekkes bak? Det er slettes ikkje alltid like fint, er heller ikkje alltid eg vil ha en genser som blir så tjukk pga alle trådene, da er intarsia svaret 🙂 DENNE BOKA fra Charlotte Kaae kan få deg i gang, her lærer du hvordan, og du ser også hvordan du kan tegne dine egne motiv 🙂

 

 

 

Ryddet litt i går…Eg elsker jo system f.eks…Har 2 Råskog som rommer ganske mye, men når det gjelder ting som kanskje ofte brukes liker eg jo å SE tingene. Egentlig vil eg se alt til en hver tid for eg glemmer at eg har det og så blir det kjøpt nytt…Eg har kjøpt 2 smale hyller som skal opp på veggen slik at noe av det eg bruker ofte blir mer synlig, men ting tar tid når noe skal opp og eg ikkje skal gjøre det selv…Ikkje sant!?!

 

 

Ble jo nesten litt sånn butikkfølelse 🙂 Får se om eg kan få opp de hyllene i løpet av dagen for nå er toppen av garnhylla mitt blitt “avlastning” for andre ting som skal på hylla…det blir litt sånn evig ryddeprosjekt på et Hobbyrom for at ikkje kaoset skal ta overhånd…Burde ha bygget ut i grunnen…

 

Anyway, Ine og eg har hele uka hatt en plan om Ut På Tur i dag….men altså.…! Klunkis og plaskregn har enn så lenge satt en stopp for det..! Derfor tenker eg å heller hoppe litt! Jepp, du leste riktig; Hoppe! Har nemligen kjøpt meg hoppetau fordi eg syns det så gøy ut og eg hopper jo aldri, så hvorfor ikkje? Er en god måte å trene på, det oppstår jo gjerne situasjoner på tur at man MÅ hoppe for å komme seg videre og det har vært litt skummelt, ja bare det å hoppe liksom…Når hoppe du sist? Ja enten over en strek, ned fra et gjerde eller over en bekk? Hopping er slettes ikkje like enkelt nå som for noen år siden når me var yngre…Plutselig ble hopping lit skummelt, og svikten
i kroppen er slettes ikkje like smidig lenger…DA er det på tide å hoppe litt i stua, når været blir bra kan eg hoppe ute 🙂 Kjøpte denne startpakken, så det er ingenting å si på utstyret 🙂

 

 

 

HA EN FIN INNESØNDAG

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

3 kommentarer
    1. Om jeg skal være helt ærlig, så lurer jeg på hvordan min 64 år gamle blære vil reagere på slik hopping 🤦‍♀️ og angående svikten i kroppen, akkurat den tror jeg nesten alltid har vært fraværende i min kropp! Jeg var veldig glad i å hoppe tau som barn, skulle jo aldri ha sluttet…

      1. Det er mulig å begynne å hoppe igjen, bare man starter rooolig. Skjønner at det anbefales å kun hoppe 10 min 2-3 ganger i uka – det ER tungt! Etter hvert kan man evn øke litt 🙂 Det som e kjekt er å ha det veldig gøy i de 10 min og ha på god musikk som rytmehjelp 🙂

    2. 14 nøster ja. Over dobbelt av hva jeg makter, men helt enig i at noen arbeider krever denne teknikken. Her må man ha ro og tålmodighet.
      Fornuftig å holde seg inne nå. Var ute med den firbeinte. Godt støttet til veggen og med hæla på støvlene trampet godt ned før hvert skritt. Burde nok gått ned og gravd frem piggstøvlene.

Siste innlegg