DANSK STRIKKEDESIGN


Liselotte

Det er mye fint hos våre danske naboer når det gjelder strikkedesign skal eg si deg! Eg har noen favoritter og de har eg faktisk hatt i noen år, ja eg har kjøpt garn til prosjektene opp til flere ganger, men…..Sånn er det bare liksom hehe Liselotte designer en del samtidig som de drive Garnudsalg et sted på nett du virkelig bør ta deg en tur, Mmmm de har mye herlig garn!
Å ja, det ligger en del i mine hyller <3 

SOMMERSKY
Bildet over
Str S-XXL (opp til 133 cm)

Gratis Dansk Oppskrift



Liselotte

Ååååå LiselotteJakken har eg drømt mer enn èn gang! Første gang eg så den LIVE var på Strikketreffet mitt her i Tananger og da gikk eg til innkjøp av AngoraTweed for å strikke den, men eg har den fortsatt ikkje! Nå ble eg derimot ganske så giret så eg har lagret oppskriften EN gang til slik at den ligger litt mer tilgjengelig 🙂 Herlig jakke i kun riller og en blondekant – Veldig enkel og skjønn

LISELOTTE
Gratis dansk oppskrift


Bilde: Puslingen/ Design: Lene Holme Samsøe

Nok en rillejakke, bare denne har litt mere søte detaljer 🙂

LILY
Gratis dansk oppskrift


Ruth Sørensen

Hvem husker vel ikkje KauniJakken?? Eg har alltid likt den, men alle strikket den…..Derfor kjøpte eg også oppskrift til Anna genseren som har flere likheter og av samme designer 🙂


KAUNI RAINBOW CARDIGAN

Gratis dansk oppskrift

Vettu ka? Eg har omtrent ikkje strikket de siste dagene, veldig lite iallefall…..Har vært og er så sliten….Dagene har liksom ikkje vært helt som planlagt og eg liker, eller eg BØR/MÅ planlegge for at dagene skal bli gode og det har det blitt lite av for det dukker opp uforberedte situasjoner
og ting….ÅJA, det tar virkelig på…+ at i dag er det litt sånn sårt(?) å tenke på at EGENTLIG skulle
Ali og eg i dag ha vært på Lillehammer….Ja nå sitter de vel på kino, samme sted som egentlig eg skulle ha åpnet Strikketreffet…men i blant kommer som sagt LIVET i veien

Uansett! HÅPER av HELE mitt Hjerte at dere som er på Breiseth Hotell nå KOSER dere masse og at dere har det GØY! Neste gang klaffer kanskje alt for meg også 🙂

I dag har eg bestemt at er MIN dag! Nå etterpå skal eg bare en tur på badet og shaine meg litt, ta på meg den nye SVÆRE genseren igjen og se om eg ikkje får ferdig det der beinet eg holder på meg! Neste lørdag, ja eller søndag får eg jo NYTT prosjekt i hus og gudene må vite hvor lenge eg klarer
å holde meg hihi Da kan eg iallefall si at eg har STARTET på Julegavene 🙂 Ho Ho Ho Oj, det er søren meg ikkje lenge til….Ja til Jul altså!!! Trodde egentlig at me skulle feire jul et HEEELT annet sted
i år….Kanskje neste år?? *Evig Optimist*

Men du får kose deg,
finn frem strikket og NYT
en vidunderlig skjønn Lørdag!

Go`klem fra ei OPTIMISTISK Vibbedille 🙂

#danskestrikkedesign #strikking #cardigan #jakker #liselotte #leneholmesamsøe #ruthsørensen #kauni
 

3 kommentarer
    1. Synd du ikke kom deg med på dette strikketreffet. Du er nok savnet der, men tenk at du kommer sterkere med en annen gang—.
      Få deg noen dager som andre ikke legger seg borti—-så vil nok pilen peke opp igjen🌹🌹

Siste innlegg