MINE FRYKTEDE TEPPE UFO`ER



Har ved flere anledninger blitt spurt om eg kan vise litt av mine gjemte synder og det er ikkje så vanskelig hehe Det finnes en del av de kan du si 🙂 Tok meg en tur inn på Garnrommet og sveipet kjapet over rotet med blikket og dette var Teppe Ufo`ene som lå lett synlig! VET eg har noen flere, men eg orket ikkje lete *ler* Det er faktisk ganske varmt i dag og ble en anelse svett i prosessen!

Over her har me et FANTASTISK teppe som eg absolutt kunne tenkt meg ferdig-NÅ! Det er Pinneguri sitt design; SLUMRETEPPE UNNI. Et helt genialt teppe som strikkes rundt og rundt for så å klippe opp akkurat som en jakke 🙂 Eg strikker mitt i Peer Gynt, men i følge oppskriften kan du strikke det
i Holst Supersoft

Dette teppe hekler eg og det tar sååååå lang tid syns eg, ble retten og sletten lei…Er ganske stort nå da, men det kan blir så stort som ei dobbelseng! JØSS!!! Her snakker me tålmodighet med STORE bokstaver, men slettes ikkje vanskelig da det er gode forklaringer og tutorial i oppskriften 🙂

Sophie`s Universe Gratis Oppskrift

Dette er Jr sitt Lego-Teppe, “Designet” av han selv, ja han har t.o.m kjøpt garnet selv! En HEL bærepose faktisk hehe Han hadde 100 kr i lommeboka en gang me var ute å kjørte tur, ramlet innom Viking i Gjesdal og der var det posesalg noe Jr benytte seg av hvis eg lovet å strikke teppe til han!

Her har eg bare strikket Domino etter eget hodet, er strikket over 53 masker

Dette teppe er så FANTASTISK gøy å hekle kan du tro! Det er PRIMULA PLEDDET til Arne og Carlos 🙂 Går rasende fort å hekle + det er perfekt til restegarn! Eg hekler i Østlandsgarn, Safir, ja
i grunnen flere type garn som har omtrent samme tykkelse 🙂

Nok et Domino Teppe strikket i system! 4 og og 4 lapper sys sammen for så å monteres til slutt 🙂
Blir i grunnen ganske stilig OM det blir ferdig hehe

Da eg skjønte at halve Norge heklet dette teppet dabbet liksom lysten av, trooor muligens eg kommer til å bruke garnet til andre ting etter hvert! Er ca hele 4 år siden eg kjøpte dette! Det er Drops sitt Bohemian Oasis – Skikkelig lekkert, men det spørs…..

Sånn, da var den katta utav sekken nok en gang haha tror hvor mange påbegynte tepper eg EGENTLIG har eg? Vet om iallefall 2 til i Domino, men garantert noen flere. Problemet mitt er; Hvis eg ikkje har peiling (ja det skjer!) på hva eg skal strikke starter eg som regel på et teppe og hvis eg er på en garnbutikk og ikkje vet til hva eg skal kjøpe garn, ja så blir det teppe….Tror det er en form for lidelse eg…eller?? Er det bare rene skjære Galskapen kanskje?? *ler*

Men helt ærlig? Eg har ikkje dårlig samvittighet for noen av teppene over, Nop, det er fordi eg KOSET meg mens det sto på og eg trøster meg med at det garantert kommer til å skje igjen 🙂

 

Ellers en GladNyhet? Tannlegen sa “0 Hull” til Jr der han lå i stolen og han bare gliste! Det å blir flinkere å pusse tennene ga endelig avkastning! Alltid kjekt å få skrøyt hos tannlegen 🙂 Ingenting er iallefall verre enn å måtte borre og herje! *Frysninger*

Nå er det mat her i huset! Ali har stått noen timer på kjøkkenet og svingt over 100 Libanesiske
Mini-Pizza! JAMMY, dette skal smake 🙂 Det er noe av det beste eg!
Delikate størrelser og herlig med sitron på 🙂

Etterpå det blir det bare å fortsette å strikke på HverdagsJakka, blir så fin atte 🙂

 

 

 

KOS deg og ha en
Herlig ettermiddag 🙂

 

 

 

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

#teppe #strikking #peergynt #garn #pledd #primula #domino #ull #hekle
 

2 kommentarer
    1. Åh, du inspirerer! No fekk eg SÅ lyst på 3-4 ulike teppe-prosjekt her…. Har garnet til ugleteppet, og no fekk eg berre frykteleg lyst på både primulateppet og 1-2 tepper i dominostrikk. Have mercy!!!!

Siste innlegg