FLOTTE JAKKER TIL STORE OG SMÅ


Strikkelisa

La oss nå HÅPE at Høsten blir lun og fin med flotte farger og ikkje minst STRIKKEJAKKE-VÆR!
Ja og korte skjørt med ullstrømpebukse til – Ååååå det er SÅ fint! Høsten er nå iallefall MIN favoritt
og eg må notere meg at eg TRENGER et par lange støvletter! Ja nå har eg jo begynt å få litt korte kjoler som eg syns det passer til + eg har tenkt å bruke alle kjolene eg har strikket!
Så JA, bestilling av en flott høst er allerede sendt! *Krysser pinnene*

 

HIPT Å VÆRE FIRKANTJAKKE
Bildet over

Str 1-10/12 år
Norsk Oppskrift


Marianne J Bjerkman

HØSTLØVJAKKE
Str 6 mnd-2,3,4 år
Norsk Oppskrift

 

 


Mille Milida

NATUGLER
Str S-XL
Dansk Oppskrift

 

 


Ingvill Freland

TÅKENATT
Str XS-XXL (Opp til 120 cm)
Norsk Oppskrift

 

 


Kristin Wiola Ødegård

RØVERKOFTA TIL BARN
Str 2-10 år
Norsk Oppskrift

 


Bilde: Are Knudsen/ Design: Helle Siggerud

JOSEFINE
Str S-XXL
Norsk Oppskrift

 

 


Katrine Hammer

DREAMY WEAVER CARDIGAN
Opp til str 53″
Norsk Oppskrift

 

Eg bruker i grunnen jakkene eg har strikket ganske mye, har blitt brukt en del nå i sommer….Ja når det er 12 grader så går det an hehe Men eg gleder meg til det virkelig blir herlig å pakke seg inn i en god varm strikkejakke 🙂 Har også lyst på LANGE raggsokker! Ja me snakker sånn opp til knærene`ish!

I går kveld strikket eg på det nye prosjektet, men vettu? Selv med en kwil på 2,5 t ble eg bare trøttere og trøttere og når kl var halv 10 var eg i grunnen sengeferdig! Ble sittende å kose meg med GLEE på Netflix! Selv om det er en del komedie på Glee minner serien meg litt om FAME som ALLE så på 80 tallet! Husker du den?? Minnes me lå langflate foran VHS maskinene og skulle ta opp hver eneste episode for så å se på samme episode om igjen og om igjen til den neste kom! Danset gjorde me også, ja nede i kjellerstua hvor me hadde stort speil var det veldig POP! hehe
Hmm
det GLADE 80 tallet *ler*

 

Anyway, Jr holder seg fortsatt i horisentalen og eg er litt i tvil om det kan være bihulene likevel(??)
han har ikkje så vondt i ansiktet/tennene nå så eg holder meg til 3 dagers “regelen” når det kommer til å ringe legen. Ser det an til i morgen hvis han også da er hjemme. Satser på at det “bare” er en skikkelig forkjølelse som en “bivirkning” av en VÅT sykkel/telttur før helga hehe

Pga Jr sin dalende form tar me dagen i Slow Motion og Ali skal lage GOD middag! (Ute plaskregner det så lite å gjøre uansett.) Mmm kokt ris blanda med kyllingfileèr i biter med masse godt krydder, iskald salta kulturmelk med MASSE agurk og hvitløk + en extra HOT kyllingsuppe,
da regner eg med at ALLE basseluskene stikker til pers!

På tide med en kjapp dusj før eg fortsetter med den herlige Revejakka! Juhuuuu Koselig Kos!

 

 

 

 

HÅPER DU HOLDER DEG FRISK
OG AT DU HAR EN FLOTTERS DAG!

 

 

 

 

 

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

 

#strikk #strikking #barn #voksen #strikkejakker #ull #høst #glee #fame
 

2 kommentarer

Siste innlegg