10 GRATIS FAVORITT LUER!


Plucky Knitter Design

HELDIGVIS må eg si, eg er på langt nær gammel nok til å bruke HATT! (Fru Hatt du liksom *ler*)
Eller, egentlig? Ja så er det jo en del kule hatter, meeeen eg føler eg må bli voksen før eg i det hele tatt vurderer akkurat et slikt “plagg”. Derfor elsker eg å frotse i luer og eg har ganske mange i kurven på gangen skal eg si deg og FLERE vil/ eg ha! Det er jo en del av det som GØY med vinteren, Ja, MORSOMME luer! Det trenger slettes ikkje være kompliserte luer, neida, som me så mye annet er det enkle oftes det BESTE! Bruk farger i steden for! Lek & Kos deg mens du lager en solid
Gang-garderobe full av luer, votter, sjerf og sjal! Ja, og nå kan du jo starte med litt luer, ikkje sant? Strikk av hjertens lyst, strikk til store, strikk til små, ja både til han onkel og han bestefar, ikkje må du heller glemme ho tante eller kusina de, ei heller din skjønne niese! Her får du servert hele 10 luer på et fat, enkle er de og, ja og t.o.m GRATIS, det kan da neppe bli stort bedre?? ENJOY!

 

 

CONVERSATIONALIST
Bildet over

 

 

 

 


Hanna Levaniemi

 

SIKSAK


Donna Smith

 

BAA-BLE HAT

 

 


Wumbs/ Design: Katharina Nopp

Denne er kjempelett og kjapp! Sitter utrolig godt på hodet! Elsker den!

WURM

 

 


Stephanie Nicole Bennet

En helt vanlig ribb lue som eg elsker pga de fine fellingene i toppen!

 

BOYFRIEND HAT

 

 


Marja Suomela

 

RAITULI

 

 


Tori Seierstad

 

STRIPEY

 

 


Pirita Hiltunen

 

 

KAANTEINEN REVERSIBLE RIB CAP

 

 


Julie Mueller

 

CHEESEHEAD

 

 


Kathryn Schoendorf

Siden eg har ganske MYE og veldig langt hår så er det ikkje alltid bare bare med luer, derfor tenkte eg at noen slike (peker på bildet) garanter holder ørene mine varme! Har strikket et 10 talls slike i løpet av årene og de er helt knall, spesielt til langt hår! Så ja, slike skal eg strikke meg!

 

CALORIMETRY

 

Ja, ka du sei?? Er DU klar for Årets Luesesong? Bare for å ha sagt det (Hvisker) Sesongen er rundt et par hjørner så bare sett i gang å strikk! Det som også er gøy er at dette er FLOTTE luer for nybegynnere i strikking, ikkje noe komplisert her, mulig den Cheesehead er litt vrien,
men den kan du hoppe over i første runde, ikkje det?

 

* * *

Onsdag, midt i uka og Jr følte i går kwell at han kunne gå på skolen i dag, men HVA skjer?!?!
Joa, han får søren ikkje SOVE!!! Han hadde blitt liggende å vri seg og Ali var oppe med han og prøvde alle triks i boka, men det nyttet ikkje! Dermed hadde de slått av alle alarmene og de hadde sovnet i ca 6 tiden…..resultatet av at de hadde en søvnløs natt er at eg sov helt til 10! Hmmm hadde planer om
å stå opp tidlig i dag eg hehe Jaja, skal ingenting så det går greit, men eg liker å starte tidlig hehe

På strikkefronter kom eg meg i gang med selve Reven i går kwell og det gikk overraskende FLOTT! Fint ble det også 🙂 Nå har eg strikket første rad med hele ruter og etterpå festet eg ALLE tråden før eg starter på neste rad 🙂 Har også begynt å kikke etter et “bilde” eg kan bruke på ryggen til min egen jakke som eg etter hvert skal strikke. JA eg vet hvilket motiv eg skal strikke og eg har sett mange fine mønsterbilder, det gjelder bare å finne et som eg lett kan konventere over på et ruteark 🙂
Blir nok litt JOBB ja, men det er jo sånn “PLUKK” eg elsker hehe Vet bare at eg garantert trenger mange farger! Ååå fy hekkan det skal bli gøy altså!

Dagens Vær blir som følger:
 Et lavtrykk i Norskehavet gir sørlig stiv kuling utsatte steder, liten storm rundt Stad. Om kvelden minker vinden til sørvestlig frisk bris sør for Sognefjorden. Regn. Lokalt mye nedbør i nord.
Tja, hva skal man liksom si? Høsten er her på august sin aller siste dag 🙂

 

 

 

 

TA PÅ DEG ULLSOKKENE
OG KOS DEG HELE DAGEN!

 

 

 

 

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂 

 

#strikk #strikking #luer #gratisoppskrifter #høst #vinter #nybegynneristrikking

1 kommentar

Siste innlegg