GOBELIN STRIKK – MITT EGET PROSJEKT


Åååå dette er SÅÅÅ meg å sitte å potle med kan du tro! Akkurat passe dill, men uansett så føler eg at eg alltid klarer å dille det litt mer til enn nødvendig, sånn er det faktisk med ganske mye i mitt liv hehe Eg diller og daller og ting tar ofte 3 ganger så lang tid som nødvendig! Ja som det første DominoTeppe eg startet på: Planen var å bare ta en farge fra kurven å strikke neste lapp, eg klarte det akkurat på en rad med lapper for så å lage et SKIKKELIG system i både farger og mønster utifra den første raden….DA kan man egentlig gå lei etter en stund, i mitt tilfellet gikk 2 av fargene ut av produksjon =
Et egentlig flott teppe i Ufo-Kurven…..

Når det kommer til denne Gobelin Revejakka har i grunnen Charlotte Kaae gjort all dillejobben med å tegne mønsteret så den er grei, men EG, ja eg klarer å lage et skikkelig system på hvordan eg fester trådene *ler meg ihjel* HAHA



Ved bruk av Radarsynet og et så kalt system syns eg at eg får fine rette kanter på “Rutene” og er i grunnen veldig fornøyd med Reven min så lang! For hver eneste rad med ruter er det en del tråder som skal festes og eg gjør det etter hver ferdige rad, SUPERNØYE gjør eg det! Er nemligen ikkje så mye plass å feste på, men det går sånn ca akkurat 🙂


Har så vidt begynt å puzzle med mitt eget motiv og det er neimen ikkje enkelt! Bare det å bestemme seg er jo et sant eventyr! Kanskje det var DET eg skulle hatt på ryggen? Ja et EVENTYR!?? hihi Neida, det står mellom 2 motiv så kanskje eg burde strikket 2 jakker?? HAHA

Gleder meg til å vise hva det blir, må bare få tegnet det skikkelig først. Har funnet en del bilder på nett og det er sååååå MYE flott! Men det er søren ikkje bare bare å konventere det over på et ruteark!
Tror at eg innimellom må trø til med litt enkle sting bare for å understreke en fasong?? Hmmm må tenke litt på dette 🙂 Vet iallefall det at det blir masse fine farger 🙂


Ble noe mer enn bare solgløtt her i Go`stolen i dag! Nå begynner sola å gå lavere og dvs at den smyger seg inn under markisen = VARMT i stolen! Er i grunnen veldig irriterende, ja sola skinner rett i Pc`en og eg gidder IKKJE trekker for Lamellene hehe Da går eg heller å tar meg en kwil, Jepp, det er i grunnen det eg hadde planer om etterpå, men nå kommer mor mi her så eg vet ikkje….

Det er sånn uforutsett som plutselig dukker opp og man kan mange ganger ikkje annet enn å ta hys på det man får servert!

Uansett har Ali og eg hatt en KOSELIGE formiddag! Ja vettu ka me gjorde?? Me vasket opp! HAHA Med full maskin og enda mer i vasken (Jr ryddet rommet i går haha) hadde me ikkje noe valg;
Ali vasket og eg tørket – DET er i grunnen kvalitetstid for skikkelig skravling! Du kan si at me koset oss bort i mot en time 🙂

Nå derimot er Ali avgårde for å hente mor mi, midt i pizzabakingen, jaja. Satser på å få strikket og koset meg anyway! Hodet er litt tungt så eg må prøve å få til en kwil, ja hvis eg skal overleve kwellen + ha en flott dag i morgen har eg nesten ikkje noe valg!

 

 

 

 

FORTSETT Å KOS DEG!
HA EN STRÅLENDE ETTERMIDDAG!

 

 

 

Go`klem fra litt sliten Vibbedille 🙂
 

#gobelin #strikk #strikking #rev #jakke #barnestrikk

2 kommentarer
    1. Jeg ville fått ” åndenød” av så mange påbegynte strikkeprosjekt, men du nyter dem—😊 God helg til deg ( og mamma’n din)

Siste innlegg