ZNAPP TIL DEG HELGAS LEKRESTE SOKKER OG KOS DEG!


Ann Kingstone

Ååååå DÅNE herfra til månen og dra meg baklengs oppi i strikkekurven! WOW for noen FANTASTISKE sokker! GIVE IT TO ME!!! Mønsteret, fasongen, fargene, ja bilde i seg selv, absolutt ALT er PERFEKT her! Vent litt……*Må bare dåne litt mer, ja sånn, stille og rolig*

Svette du?? Det gjør eg for nå “jobbe” hjernen på SPRENG og prøve å rekonstrurere Garnlageret
i hodet over HVILKET garn eg har som passer!!! Har en god del Opal Uni (Ensfarget) eneste er at det blir noe tynnere, dessuten har eg en del Arwetta, dette blir også litt tynt, hmmmm KANSKJE eg bør kjøpe noe som passer sånn akkurat?? *Så trist* NOT! haha

 

 

 

DROVING
Bildet over
Ps: Ikkje singel mønster, MEN ebook!


Ann Kingstone

SEEE sier eg bare! VAKKERT ikkje det?? Åååååå, nei nå dåner eg igjen…….*Tar seg sammen* hehe

Som eg nevner under det første bilde så får du dette + flere andre oppskrifter ved å kjøpe e-boka 🙂 Dette er hva Ann Kingstone selv skriver på Ravelry siden sin:

“Until the end of September the Tup Knits ebook is available with a 10% early bird discount
(a discounted price of £10.80). Early birds will receive a new pattern each day until September 21st, then the full ebook.

There will be 7 sheep-themed patterns in the Tup Knits collection, each featuring the generous animals who are pivotal to the story of knitting. The patterns comprise two adult pullovers, a child?s cardigan, these socks, a hat, cowl, and fingerless mittens. See this thread in my Ravelry group for a photo of each design.

On September 21st the full ebook will be added to Ravelry. This includes a number of clearly illustrated tutorials for key techniques used in the garments, with a particular focus on stranded colourwork.”


Egentlig så skjønner eg ikkje hvorfor blomstene (Gladioler) skal være så fryktelig lange for? Det er jo et ameras heila greiå! *ler* Fikk disse i dag og de er jo kjempeflotte, men det starter allerede på blomsterbitikken: “Knekk av ca 10 cm på toppen for de knoppene springer aldri ut likevel, og ved
å fjerne toppene blir resten mye finere, ja og så snitter du de ca 3 cm fra bunnen”

Ok, noterer bak øret og ALLEREDE er 13 cm “kappet” av blomstene, ikkje sant?

Vel hjemme, etter å ha styrt med varene hit og dit mens eg rørte i Chillisuppa med beina sto eg da
å PRØVDE å stelle disse lange stakene! Hadde en ganske høy og kraftig vase på gulvet hvor eg hadde kaldt vann og næring oppi, da eg slapp den siste blomsten nedi veltet heile dritten!!! Ja det var rett før Chillisuppa kokte over og eg tok svalestup i vannsølet! For en styr! Eg gjorde KORT prosess
og kappa IALLEFALL 25 cm nedene fra på blomstene og kjørte de ned i vasen og plassert de på stuegulvet og sa “STÅ” Dvs me nå har KORTE, men dog flotte Gladioler å nyte i stua! Syns i grunnen disse bare kunne fått stått i en hage eller på ei mark eg, det er jo sååå mye enklere med rose f.eks!


Ikkje før halv 5 kom eg meg i Go`stolen etter en KJAPP og ISKALD dusj! Var på 3 timer overtid med medisinene og måtte til med både de faste + en kjapp påfyllingsdose, ja kroppen sto søren meg
i helspenn! Trodde ikkje eg skulle klare å ro meg i land, ble sittende i 2 timer å bare døse og etter hvert så kviknet eg til, men er søren meg ikkje på topp og det er synd når det er FREDAG! Satser på en flott senkveld 🙂 Den Chillisuppa som er sååååå HIMMELSK god gjør heller ikkje ting bedre hehe
Men litt ofre man seg (AV OG TIL) for Go`saker *ler*

Sitter her ennå og bare nyter roen! Ble en lang fredag, ja MYE lengre enn planlagt og “problemet” startet med at me kom oss litt sent avgårde og når man i tillegg skal handle for 2 husholdninger så fyker timene…..men men Det gikk da bra denne gangen også 🙂

Etter hver blir det nok strikking skal du se, stearinlysene er tent og Snopeskåle er fult opp, Jr er ute
å spiller fotball med kamerater og Ali romestrerer litt på kjøkkenet, meeen det skal bli herlig å sove
i kwell og DA blir nok lørdagen SUPER! Gleder meg allerede 🙂 

 

 

 

KOS DEG OG NYT
FREDAGSKWELLEN!

Go`klem fra ei ganske sliten Vibbedille 🙂

#annkingstone #strikk #strikking #sokker #ull #ugler #owl #socks #gladioler #fredag
 

0 kommentarer

Siste innlegg