TYNN ULL UNDERST ER VIKTIG – STRIKK DET SELV!


Katrin Schneider

Nå er vel ikkje akkurat dette plagg til å bruke helt underst, men sånn i midten gjør de god nytte!
Her på vestlandet er det iallefall helt perfekt! Ja for regnjakka må frem de fleste vinterdager enten pga regn eller klissvåt snø, da varmer en slik tynn genser/jakke veldig godt. Eg har flere av denne typer, men som eg pleier å si: Det er 365 dager i året og klær må man ha, ja faktisk HVER dag *ler*

Genseren over her og jakka under er begge i tynt garn og eg vil tro (etter å ha kikket på org.garnet) at både tynn alpakka og Holst Supersoft kan fint brukes! Dette er 2 garntyper eg ELSKER i tynne gensere, Mmmm det er jo bare så herlig! Holst Supersoft er jo som du vet en klar favoritt! Etter en vask blir jo en Holst genser bare så deilig myk, ja nesten litt sånn “fløffy”! Har du ikkje testet det sier du?? Da kan eg nok en gang anbefale det på det aller varmeste!

 

BLUE TUNNEL
Bildet over
Opp til str 46″



Katrin Schneider

Åååå *sukk* hette! Eg er veldig svak for hetter……maby you know?? hihi

 

HOOD ON THE MOON
Opp til str 46″

 

 



Katrin Schneider

 

COLORBLOCKING
Opp til str 46″

 

 

 


Katrin Schneider

 

COLORING
Opp til str 46″

 

 

 

* * * *

 

Mandag morgen……“Trekker Pusten dyyypt og tar skikkelig sats for ei travel uke”…..
Vel, vel, travel og travel, alt er jo relativt, i dag er det jo BARE Koooos for eg skal treffe min lille GrandNiese på 10 dager for aller første gang og eg kan nesten ikkje uttrykke hvor mye eg GLEDER meg!!! Kanskje eg kan vise et bilde her i kwell? Skal høre med mamma`en først 🙂 DET er viktig!
Gid ALLE kunne leve etter DEN regelen! Spør alltid når du har bilder av andre og en annen ting eg praktiserer her på bloggen er å IKKJE legge navnet til barnet under bildet av barnet, Nop, da kan man klare å søke bildene opp på nett etterpå, tenkt på det? Derfor eg alltid har brukt “anonyme” navn på de små i familien ELLER eg har skrevet navnet direkte på bildet for da er det jo en del av bildet 🙂

Det er grunnen til at Jr heter Jr her inn, det har han gjort hele tiden. Men merkelig nok, eg får utrolig mange spørsmål om han faktisk HETER det hehe Men det gjør han altså ikkje 🙂 Siden eg ikkje har bildet av han her nå kan eg jo fortelle deg at han heter Dib Hassan etter sin farfar og oldefar 🙂

Men tilbake til uka mi: I morgen er det forresten også bare kos, da skal eg til frisøren og siden det også er den uka en kan få migrene krysser eg hele håret for å slippe unna akkurat det! Det tar noen timer hos frisøren, ja det har blitt noen flere grå hår enn egentlig nødvendig i det siste haha
Satser på at ryggen overlever og at eg orker StrikkeKafeèn på kwellen!
Har ikkje vært der etter sommerferien og eg savner det!

På onsdag er det bare et tåpelig møte……*Blokkerer den tanken* hehe

Dermed blir det ikkje SUS og prøvetaking før på torsdag for på fredag har me nok med å hente hjem helgekosen 🙂 Satser på at me tar avgårde TIDLIG på torsdag og HÅPER på å komme blant
de første i køen, ja eg liker IKKJE å sitte der å vente….

Noe av det viktigste denne uka blir å “hente seg inn” mellom slaga, derfor HÅPER eg at uforutsette hendelser og situasjoner uteblir…..“Krysser kroppen for det”

Etterpå nå skal eg ha litt ME-TIME på badet! Vasket heldigvis håret i går så det vil ta sin tid å glatte det ut i dag og det er eg glad for i dag hehe Etter på er det bare å satse på at dagen forbi går i stillhet…
Det kan være tøffe tak ser du…..Iallefall sånn inni mellom
Men ok…..


KOS DEG OG HA EN
FLOTT UKESTART!

Go`klem fra ei noe rådvill Vibbedille 🙂

#katrinschneider #strikk #strikking #knit #knitting #tynnull #genser #jakke #vinter #høst

3 kommentarer
    1. Jeg er på vottekjøret om dagen, og strikker og strikker, tover og tover – med ymse resultat.
      Jeg ser på kalenderen at det er noe hver dag denne uken, og det er det verste jeg vet. Jeg kan godt gjøre noe hver dag, men det er kjekt å ta ting på sparket – plutselig å få lyst til å gjøre noe, og gjøre det.

    2. Lykke til med veka di, heldigvis starten den med bra ting. Så får me håpa det går bra med alt som skal skje på slutten av veka også!

Siste innlegg