REDD FOR Å BLI SINGEL??


Védis Jónsdóttir for Ístex

Har DU strikket genser til din kjære? Eller er du en av de “overtroiske” som er overbevist om at DET er “låsen på døra”?? hehe Fikk høre det mange ganger da eg i 93 satt å strikket Mariusgenser til Ali,
ja om eg tok sjansen på det! Myten tilsa at da ville forholdet ta slutt….Er det virkelig noen som tro på det?? Jaja me er nå fortsatt gifte så det kan jo ikkje være mye “hold” i det *ler*

Men noe som er BOMBESIKKERT er at det kreves en MANN for å bære en genser i LettLópi! haha
Ja ærlig talt! Har du hatt på deg noe i det garnet noen gang?? Ok, eg kan ta det herlige først:
Det er knall godt å strikke med, lett å få fint og det VARMER skikkelig, men fy kor det STIKKER!
Eg er ikkje noe pyse når det kommer til ull, ei heller rett på huden, men kjolen eg har hengende
i LettLópi vant slaget, ja den stikket ALT for mye på låra!

Første gangen eg hadde den på meg skulle eg bla kjøre bil og du hildrande du koss det klødde når eg ble varm bak låra av å sitte! Eg ente opp med kjolen rundt brystet før eg kom frem
og fra da av har kjolen hengt i skapet *ler*

Så hvis du eller din kjære klør lett av ull ville eg jo anbefalt et annet garn for Islandsk mønster er jo FANTASTISK flott og ikkje minst er det barskt på en flott mann 🙂
Det kan me iallefall være enige om, ikkje det??

 

 

RIDDARI
Bildet over
Str XS-XXL
Norsk oppskrift

 

 



Védis Jónsdóttir for Ístex

 

 

STORSTIRNI
M/L-XL

 

 



Védis Jónsdóttir for Ístex

 

HLEKKUR
Str M-XXL

 

 


Védis Jónsdóttir for Ístex

 

 

VETUR
Str S-XXL

* * * *

Da er mandagen skikkelig i gang eg er straks ferdig men “Ting” nr 2 av “Hemmeligheten” Ååååå kan tro den ble søøøøde! Glede meg til eg skal vise deg dette *Fniser* Prosessen er iallefall i gang 🙂

Sola skinner og det ser ut for at noe av dagens regnkvote er utgått, men HEKKAN GAPARAUA hvis det som er meldt av regn i morgen faktisk kommer, ja DA blir det en skikkelig fuktig tur inn til Stavanger! Frister så lite! Håret blir jo helt klamt og rart når eg må pakke det inn i regnfrakken!
Kan iallefall bare GLEMME å ta bilder i parken…..Sukk…..

Æææænyway! For øyeblikket skinner sola og eg skal om en stund på Barselbesøk, Amira henter Jr og meg i halv 5-5 tiden 🙂  JuHuuu Betyr så lite om det regner da, Mmmm eg skal “sniffe” og bare kose, ja babylukt er det beste som finnes, det visste du, ikkje sant??

Når me er ferdig å kose er det bare å levere Jr på trening, deretter blir eg muligens med Amira til den nye leiligheten for da kan me hente Jr igjen på trening kl 21 før hun kjører oss hjem 🙂
Jadda, det blir nok en fin ettermiddag og kwell skal du se 🙂

Håper at eg kan vise deg det lille nurket i kwell 🙂

KOS DEG OG HA EN
OPPKVIKKENDE ETTERMIDDAG 🙂 

 

 


Go`klem fra ei Vibbedille som kommer seg 🙂

#strikk #strikking #islandskstrikk #lettlopi #ull #mann #menn

3 kommentarer
    1. Nå strikket jeg to gensere til min ex, men jeg tørr ikke påstå at det var derfor det ble slutt 😛 det kommer nok heller ikke til å bli siste gang jeg strikker genser til min kjære, så fremt jeg finner en å strikke til da, men det er ett annet problem ;D

    2. Dersom du strikker genser til din kjære og er redd for myten om å bli singel, skal du strikke et av dine egne hårstrå inn i genseren. Da vil det gå bra 😊

Siste innlegg