LACE LACE LACE

Karen Noe

Lekkert, luftig og veldig Romatisk, det er vel dekkende synonymt med Lace? Ja eg vil tro det! Har du strikket et skikkelig LaceSjal noen gang? Som regel er det Tekstutgave og Diagram i en oppskrift.
Eg måtte starte med teksvarianten da eg startet min reise sammen med FlowerBasket Shawl
og Shetland Triangle før eg skjønte diagrammen (Ja, mulig eg er litt treg hehe)
MEN, uansett, det å strikke med veldig tynt garn og tykkere pinne enn hva garnet anbefaler, ja som f.eks tynn alpakka og pnr 4 er helt herlig! Åååå det blir så fint og det er en sann fryd
å blokke det etter en liten utskylling i vasken 🙂

Er i grunnen GANSKE lenge siden eg strikket slike sjal, men når eg holdt ble det mange! Har strikket OVER 30 av hver de en nevnte over, så omtrent alle i familien har fått + eg har utallige selv!

Karen Noe er en anerkjent danske designer og det er ikkje bare rålekre oppskrifter hun har, neida,
hun har også eget garn som er helt EVENTYRLIG! Mmmm er så heldig at eg fikk en gave for noen år siden med den lekreste SilkeAlpakka i Lace Ååååå det må jo bli et sjal….EN dag!

 

 

 

SHAWL WITH PLAITES BORDER
Dansk Oppskrift

 

 


Lisa-Mari Grytten

 

MY FAVORITT SHAWL
Norsk Oppskrift

 

 



Hélene Magnússon

 


ICELANDIC SPRING SHAWL
Danske Oppskrift

 


Karen S Lauger

 

MORGENFRYD
Dansk Gratis Oppskrift

 

 

Merethe Naas

CORNUS SVECICA SHAWL
Norsk Oppskrift

 

 

* * * *

Nå har eg i grunnen fått gjort litt her i stolen inkl en langt tlf.samtale med Amira, hun styrer i vei med pynting og stelling i den nye leiligheten sin 🙂 Blir så fint atte 🙂

Eg klarte så vidt å styre unna en kwil, ja for eg ble ganske så sløv etter litt middag. Nå er det uansett for sent å kwile så det blir nok noe gjesping ut over kwellen, har nå satt på Tv og er i grunnen klar for strikkings så sovne gjør eg nok ikkje….Håper eg 🙂

I morgen tidlig er det avgårde til SUS så me “snakkes” nok ikkje før utpå dagen vil eg tro 🙂
Er nok garanter ikkje våken når eg setter meg i bilen, heldigvis skal Ali kjøre. Håper på lite Ventekø
og at ting går radig unna for det er meldt et hekkans vær tydeligvis! Fikk nemlig varsling fra Gjensidige at me måtte sikre alle løse gjenstander ute!! Da ventes det vel litt vind vil eg tro?? hehe

 


KOS DEG OG HA EN
SKJØNN KWELL!
Snart Helg!

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂
 

#strikk #strikking #knit #knitting #shawl #lace #karennoe

5 kommentarer
    1. Syns disse sjalene ser så vanskelig ut. Det går fort i surr for meg med så mye mønster, så jeg må ha noe enkler 🙈. Men de er nydelige 💖. Lykke til i morgen, tenker på deg 💞

    2. ToveR: Ta en titt på det Shetland Triangle som det også ligger link til, det er ikkje vanskelig ser du fordi det er LITE som skjer på annen hver pinne og vrangpinnene er kun vrang. Men SAMMEN blir alle disse enkle omgangene helt utrolig vakre 🙂

      Takk for Lykkeønskninger <3

    3. Lykke til i morgen. Satser på at det går greit og ingen vonde prøver.
      Får prøve å våkne tidlig og krysse det som krysses kan for deg. Klem.

    4. Liv I. Andersen: Så lenge de treffet på de 3 første forsøka skal det går greit så eg satser på kjapp retrett til Go`stolen 🙂 Må opp FØR kl 7! Ergo blir det en bleik Sombie som vandrer i sykehusgangene haha

Siste innlegg