EG? EN VANSKELIG PASIENT??


Nei, eg ser slettes ikkje på meg selv som eg vanskelig pasient, ikkje i ordest rette forstand iallfall!
Men, etter en Sykehus “Karriere” på over 15 år lurer eg på HVEM som kjenner kroppen min best?
Meg eller en av de 100` vis som har prøvd å stukke meg?? Ja eg vil jo si meg, og eg har en del erfaring når det kommer til MINE armer, eg har selv fått tips fra bla Anestesileger som har bedt meg om å tipse den neste som skal stikke meg, tro du at de neste på lista hører på MINE Tips og Råd? NOP! De gjør ikkje det ser du, de starter på A som er vanlig stikk i albuen, stikker gjerne 2 ganger
i hver arm-I forkant har eg sagt: “Bruk svart nål og stikk dypt” Neida, de kjører som sagt på i sitt eget løp, i dag ble det HELE registeret og me ente til slutt opp her! *Peker på bilde over* Jepp, 4 glass måtte fylle fra FINGEREN!!! Ja du kan trygt si at det tok noe tid ja, ja ikkje si at blodet fløt HAHA

Det var nesten som vedkomne hadde svetteperler i pannen og eg skrøt av tålmodigheten hans hehe Han ble passe irritert da han etter 2 stikk ba meg ta av skoen og eg sa NEI!
Nop, som pasient VET eg at hvis det ikkje står om livet, ja så kan me faktisk bestemme
selv og DER går min grense for prøvetaking 🙂



Totalt ble det 5 stikk + det i fingeren og nå har eg en virkelig øm og ikkje minst BLÅ fingertupp hehe

Siden eg daglig får mail om Tips/ Råd i forhold til dårlig rygg kan eg jo kjapt oppsummere:
Mest sannsynlig er det ikkje ryggen som er problemet selv om rønken i fjor påvist en liten Scoliose sving mellom skulderbladene. Smertene eg nå sliter en del med sitter i nedre del og det diskuteres OM dette kommer fra nyrene? leveren? Har vært på NyremedisinkAvd før og skal tilbake neste uke,
da vil det visst nok avgjøres om eg skal ta en Nyrebiopsi

Når man fjerner hele Skjoldbruskkjertelen som eg gjorde (Pga svults) kan etterdønningene av dette være at man kan utvikle Autoimune sykdommer og det er noe som kan gå utover nyrene.
SAMTIDIG så viser prøvene forhøyet Leververdier, dette har de følgt nøye med på siden den voldsomme operasjonen eg hadde i 2005 hvor de la om på systemet pga alvorlige komplikasjoner etter en galleblærefjerning i 2001. Hvis det nå viser økning på disse prøve denne gangen også må eg videre til GastroAvd da det kan bety at det “nye” systemet de laget i 2005 holder på å tettes….
Det er i tilfellet kjipt!

MEN, enn så lenge er eg optimist og håper på det beste 🙂



Det ENESTE eg skal tenke på NÅ, ja det er dette! Jupp Jupp, dette blir min 4.utgave og eg tror det blir søtt! Satser på å vise alle sammen i helga muligens og da skal eg FRISTE deg etter BESTE evne! Pleier jo å være god på det *ler*

Ellers blåser det ganske så HEFTIG ute, ja det er i tastende stund STIV kuling med STORM i kastene, så ja, kastene merkes veldig godt! Koselig Innevær da!



Eriva Jackofsky

I det været me har er det på sin plass med de PERFEKTE oppskriften!!

 

 

STORM WARNING
Bildet Over

 

 



Kimberly Voisin

PERFECT STORM
Bildet Over

Nå skal eg få laget meg et par Rugsprø og få i meg noe mat, merker at eg var veldig tidlig oppe i dag seden eg er så tidlig sulten sulten 🙂 Ali er i sving på kjøkkenet og skal etter hvert svinge litt middag
og i kvelding er det på tide å Jr på trening 🙂 Håper været løyer litt til kwellen, hmmm
Jaja, etterpå er det bare strikking og kos 🙂

KOS DEG DU OGSÅ!

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #storm #mittens #votter #sykehus #vanskeligpasient #blodprøver

7 kommentarer
    1. Huff, så trasig . Jeg har vært i bransjen i snart 40 år, og når jeg treffer nye pasienter spør jeg dem finne fram det stedet på kroppen de tror er best. Synd for de pasientene som stadig vekk blir overkjørt på denne måten. Du får være streng og si at “nå skal du gjøre som jeg sier, får du ikke blod der jeg sier du kan stikke , får du ikke flere sjanser.” Du kan evt komme til Hokksund en tur neste gang ?

    2. Vel overstått!!!
      Kan ikke annet enn å le. Men dette kjenner jeg godt til. må ikke komme å fortelle “proffen” hva han /hun skal gjøre. Da er det en viss mann som farer i dem. Heldigvis er de på Labben her på vårt nedlagte sykehus fantastiske. I samarbeid klare vi å lure ut noen rør. Dessverre litt for ofte for årene. Blir jo arrdannelser. Men har også vært om foten. Venefloden satt der en ukes tid. var ikke flere muligheter igjen. Artig å få på sko da. Åpnet spennene og fikk den ut mellom remmene. Det meste går om man er løsningsorientert. Håper du slipper vevsprøve, jeg slapp. Var hos min fantastiske lege i går . Alt er sååååå bra. Alle prøver flotte, og ingen skjønner hva som skjedde i sommer. Hadde vi bare fått bukt med smertene så jeg slapp disse pillecoctailene hadde det vert greit. Synes det er leit å så på apotek å forsvare uttakene, men legen sier at det skal jeg ikke bry meg om. Ba meg gi dem beskjed om å kontakte ham om medisinmengden var et problem for DEM. Det hjelper å ha en lege som spiller på lag. Dropper fornyelsen av C1 på førerkoretet men har et år på meg for å se om vi finner en lovlig løsning som er lindrende på det problemet morfinerstatningen tar seg av. Så lenge jeg får kjøre vanlig bil er det greit.
      Nå skal jeg fortsette å rydde, les sortere og kaste, på hobbyrommet, slik at jeg kan ha noe glede av det jeg prioriterer. Nytter ikke å gripe over alt av husflid og håndarbeid. Så blir det å gjøre ferdig votter i kveld slik at jeg kan slenge et nydelig sokkemønster på pinnene. Lyder Pamina av Caoua Coffee kjent??? Og du! Ingen fler sokkefristelser på en drøy uke, er du snill.
      Kos deg og slapp av etter en anstrengende dag. Klem fra Liv

    3. Huffff! Kjenner jeg blir ganske irritert på dine vegne over den stikkingen…
      Kose deg inne i dag, under et pledd med strikkepinnene. Her stormer det også som besatt…

    4. Huff og huff, godt du er hjemme igjen, og godt med alt som er unnagjort 😋. Ha en koselig kveld 🙋. Klem T 💐

    5. Liv: Hvis de ikkje får blod på det sykehuslabratoriet sender de deg til AnestesiAvd, der er de IKKJE så nøye på hvor de stikker! En gang hadde eg en venflon OPPÅ tommelen, skulle ta CT og 200ml væske skulle gjennom der. Heldigvis tok de på rønken ut nål og sa det var galskap.

      Men har aldri fylt så mye blod fra fingeren før hehe Gikk da bra til slutt 🙂

Siste innlegg