DANSK STRIKKEDESIGN – BABYTEPPER


Karen S. Lauger

Noe en småbarnsmamma ikkje kan ha nok av uten at vaskemaskinen sviver omtrent 24/7 er BabyTepper! Husker selv at det gikk med en del småtepper de første månedene. Man trenger et
i vogna, et i vippestolen, bilstolen, i lekegrinda, et par i senga + at 1 og 2 alltid ender opp som klare favoritter. Det gulpes, søles, tisses, ja alt går som regel i teppet og maskinen sviver nok egentlig uansett hvor mange tepper du har, men jammen kommer de til god nytte 🙂

Ikkje minst er det flotte gaver, kjekt å gi og herlig å få. Noen blir utslitt andre lever i 50 år og går i arv, her kommer valg av garn inn! Velg et garn som er holdbart og en farge som kan leve lenge 🙂
Ja EG elsker de små teppene og nå ligger noen klar på hylla i garderoben og venter på den dagen da barnebarna skal se dagens lys 🙂 Åååå men eg GLEDER meg, selv om det sikkert ennå er noen år til. Kjenner eg meg selv rett, ja så kommer det nok mer enn 1 nytt på pinnene!

Fant 3 NYDELIGE tepper av Karen S. Lauger og spesielt det over her fikk eg veldig lyst å strikke!
Dette kunne eg tenkt meg å strikket i Finull, tror det kunne blitt herlig 🙂 

 

ALMAGEST
Bildet over
Nytt nå i oktober

 

 



Karen S. Lauger

 

GULLFOSS BLANKET

 

 



Karen S. Lauger

 

BABY CHALICE BLANKET
Gratis Oppskrift

 

 

* * * *

Ser ut for at me må ut på en liten tur i dag Ali og meg. Er snakk om at me visst nok trenger et nytt batteri til bilen, alltid må det være noe. Ikkje noe problem å finne noe å bruke de extra kronene på hehe

Når me så først er ute å kjører tar me vel turen til Sandnes og får i hus noen grønnsaker, ja nå synger det på siste verset i kjøleskapet gitt og DET er noe me ikkje kan gå tom for. Den dagen me har grønnsakhandelen pleier me å ha en lett middag, dvs, arabisk brød, diverse grønnsaker og fetaost!
Jepp, det er skikkelig forfriskende og herlig + at Ali får en dag uten kjøkkenstyr 🙂

Må nesten bare få unnagjort noen “plikter”, ja, som å henge opp sengetøyet, eg glemte maskinen
i går kwell…..TYPISK meg! hehe deretter er det å hoppe i skoa og komme seg avgårde,
men me får tastes senere, ikkje sant? Jepp Jepp 🙂


KOS DEG OG HA EN
FINN DAG ENN SÅ LENGE

Go`klem fra ei optimistisk Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #babyteppe #babyblanket #danskestrikkedesign #gratisoppskrift #oppskrift

1 kommentar

Siste innlegg