DET VIKTIGSTE ER Å VINNE OVER SEG SELV


Det ble en dag som gikk over all forventning! Me var tidlig oppe, eller EG var iallefall!
Ka tror du, før halv 9 sto eg å stekte egg, skar opp masse grønnsaker og kokte tomatbønner!
Jupp Jupp, Jr hadde bestilt en skikkelig frokost til en lang dag! Som en skikkelig Champ fikk Jr frokost på senga, det var ALT for kaldt til å stå opp påsto han så mammahjerter duller litt vettu. Er jo ikkje godt å si når tiden for dulling er over så her gjelder det å benytte anledningen!


Ok, halv 11 var me utav dørene og turen gikk til Hundvåg Hallen hvor Rogalands Mesterskapet
i Tae-Kwon Do ble arrangert. Jr stilte i Spark, Mønster og Sparring-En krevende dag med andre ord, men Jr gikk ALL IN! Når man starter i Tae-Kwon Do får man hvitt belte og man skal ha X-antall graderinger på det (Avhenger av alder) før man får det Gule, deretter det Grønne, Blått, Rødt og til slutt Svart. Alle beltene har graderinger som gir diverse fargestriper på beltet. Jr har Grønt med 1 svart stripe. Han var den ENESTE med Grønt belte som stilte og pga dette kunne han kun konkurrere mot deltagere som var bedre enn han! Så i Spark og Mønster konkurrerte han mot Blåbelter og i Sparring måtte han konkurrere med Rødbelter! Gikk egentlig hardt for seg og Jr fikk seg en skikkelig trøkk på nesen så blått øyet i morgen er ingen suprise! hehe Han sa selv han ble svimmel der og da,
“Eg bare ristet på hodet mamma så var det på plass igjen!” Eg måtte nesten bare le,
men eg var GLAD når det hele var over, ja og KJEMPESTOLT!

3 Bronsje er VIRKELIG noe å være stolt over når man stiller i konkurranse for aller første gang!



Her Jubler eg hehe Jr fikk inn et godt poeng her!



ENDELIG fikk Jr en akseptabel grunn til at det var OK at eg tok bilde av han 🙂

Den øverste Treneren/Dommer, Omid, sa noen flotte ord før hele gjengen kastet seg uti:

“Det viktigste er IKKJE å vinne Gull, men å vinne over seg selv”
og dette følte eg Jr virkelig gjorde i dag!

Det var iallefall en befrielse å endelig pakke sammen og komme oss hjem når kl var 16.20!
Ble en skikkelig LANG dag! Er søren ikkje bare bare å sitte på en iskald tre/betongbenk i 5 stive timer, ikkje bare det, men det var UTEN kaffi og noe å bite i! Det ble litt hektisk her i morges så eg fant ut at kaffi og en bolle i kiosken kunne holde greit i dag, men det var ingen åpen kiosk….Bommert! 

Det var en sann fryd å komme i bilen og skru på varmen for fullt, eg var gjennomfrossen til margen
og ryggen hadde slettes ikkje godt av den der benken! Strikketøyet ble med og det ble strikket litt
i starten, men for det første ble det spennende og for det andre fant eg ingen god strikkestilling!

Vel hjemme slenge Ali middagen fra i går i ovnen og eg svelget en yoghurt mens eg satt på do og Jr hoppet rett i pysjen! Det var himmelsk å få i seg litt mat og nå har eg i grunnen sittet her i Go`stolen godt innpakket i dyna! Eg frøys sånn at eg til slutt bare sovna….SITTENDE!!! Våknet kvart over 6 med stiv nakke haha Nå er eg derimot våken og klar for kwellen!

 


Skal VIRKELIG kose meg OG rangle! Ka du tror?? Har jo lagt meg TIDLIG hele helga siden eg måtte legge meg tidlig BÅDE fredag og lørdag!! Godt det ikkje er sånn hver helg, men fy søren me har hatt det kjekt denne helga 🙂 Er i grunnen klar til å få litt fortgang på det nye prosjektet mitt, ja
Denne Lua vettu 🙂 Valget falt på 3-Tråds fra Rauma og da får den et littt rustikk preg slik som den på bildet 🙂



Slik en ser en MEGET fornøyd VibbedilleMamma ut! Eg er fornøyd over Jr sin kjempeinnsats i dag
og min egen for hele helga! For min egen del HÅPER eg det er noen helger til det blir
sååå travelt igjen hehe

Men vettu ka?? Det skjedde noe KJEMPEKOSELIG også i dag!!! EG blir helt rørt eg vettu!
På Hundvåg bor det ei koselig dame som heter Betina, hun er fast leser her på bloggen og hun tok seg tid til å komme ned i hallen, lete og finne meg! Det satt eg så stor pris på kan du tro!
Eg har “sett” Betina både her på bloggen og på facebook, men aldri truffet henne 🙂 Me ble stående uten for hallen siden det akkurat da var PAUSE så me fikk virkelig skravlet,
men eg tror nok me må ta en SkraveDate en annen gang også!

Nå skal eg Tipse deg Betina og dere andre om noe SKIKKELIG Koselig dere kan gjøre!

På  DanskTV er det en serie som heter DEN STORE STRIKKEDYST, det er virkelig VERDT å få med seg!! Det er rett å slett en StrikkeKonkurranse hvor en og en Strikker blir stemt ut! Så hvis du vil ha VIRKELIG noe koselig å se på når du strikker er dette tingen! Eg har ikkje startet på Årets sesong fordi eg vil se ALT på en gang hehe Men hvis du klikker deg inn HER får du Episode 1 og hvis du klikker deg inn HER får du resten opp til Episode 7, men det er ikkje ferdig ennå så du får bare følge med på disse linkene, ELLER du kan Melde deg i Den Norske FAN-Gruppa på Facebook HER! Da kan du hele tiden være oppdatert når det er en ny episode 🙂 MYE GØY her!

HER finner du sesongen i 2015 og sesong 2014 finner du HER!

Det eneste eg skal gjøre nå er å gi han Milo litt fisk, tenne ENDA mere lys og så skal eg se Farmen før eg skal fortsette på en serie som en av dere anbefalte meg, nemlig: “The American”! Skikkelig BRA
og utrolig spennende! Samtidig skal eg strikke, strikke og strikke 🙂

KOS DEG MASSE OG NYT
EN SKIKKELIG KALD
SØNDAGS KWELL!

HUSK: DU er bra NOK!

 

 

 

 

Go`klem fra ei sliten, men veldig fornøyd Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #taekwondo #rogalansmesterskapet #knallhardtrening #duerbranok

4 kommentarer

Siste innlegg