DET STRIKKES OG RYDDES TIL JUL


Da er eg tilbake på sporet, ja eg ramla jo litt av på torsdag vettu, men nå er det GANG i heimen skal vites! JuHuuu Har i grunnen rydda og vasket siden eg var ferdig med første kaffikopp,
men det skal eg komme tilbake til, først litt herligheter! JuHuuu

Da eg var ute å skulle hente Jr i dag var eg først på Senteret og Nille! Der er det Jul der!
Å du Hildrande du vettu! Kjenner bare GLEDEN spre seg helt ut i fingertuppene, men eg holdt med til handlelappen og AKKURAT det eg skulle ha, ja for me har jo i grunnen ALT me trenger til Jul 🙂

Har vel i grunnen kommet frem til at eg skal prøve å strikke noen Julegaver, og etter et innlegg eg hadde i helgen er det tydeligvis mange av dere som også skal det! Som du ser har eg kjøpt 2 krus
(i første omgang) Var i grunnen ikkje heeelt sånn krus/kopper eg ville ha, for de eg VILLE ha var i litt sånn…Hmmm….la oss si det sånn; Eg likte IKKJE fargene! Er LITT i tvil på om det eg skal strikke kommer til å passe, hvis ikkje får eg bare jakte videre på riktige kopper 🙂

Selv om eg allerede har ALT for mye Østlandsgarn “Trengte” eg absolutt noen nye!
Ville ha blåfargen som brukes i oppskriften, men det var et TYNT utvalg de hadde i dag kan du si! Mulig eg har en fin blåfarge i en av de 10 talls kurvene min!?? GARANTERT! Men men pytt pytt 🙂
Nytt garn ER nytt garn! HERLIG!


Bekah Knits

Som du sikkert har skjønt er det disse eg har tenkt å prøve meg på 🙂 Mulig når eg har strikket en at eg finner ut hvordan eg kan regulere det til mine kopper 🙂 Kommer nok tilbake til disse, i mens kan jo også DU snappe med deg oppskriften MoHaaaa HER FINNER DU DEN!
 



YES! I dag har eg virkelig UTAGERT kan du si! Har ALT for mye bøker, ALT for mye! Du vet disse Romanene som alle kjøpte på sent 90 tallet?? Ja eg har ALLE! Har 5 fulle esker i garasjen også!
Har du dine? Eller HVA har du gjort med de?? Er det noen plass man kan levere de inn?
Selge? Kaste??

Eg tømte iallefall begge reolene fikk organisert alle strikkebøkene
og pakket ned ALT me ikkje skal ha + ALT er vasket! JuHuuu
Du kan se hele prosessen + resultatet på SnapChat (vibbedille)



Når eg var på Nille fikk eg også kjøpt litt JUL! Jepp, lys må man ha og når de koster KUN 10 kr stk kan man kjøpe alt på en gang! Ikkje sant?? Herlig å vite at det nå er i skuffa og bare venter på å bli spredd rundt i stua! Kjøpte også 4 hvite som skal være Adventslys 🙂 Eg betalte KUN 40 kr for de 4 hvite!
EG syns det er GALSKAP å betalte 160 kr for 4 hvite bare fordi det er tall på! Trenger ikkje tall eg hehe Men eg skal kikke en annen dag om eg kan finne et lite lysbrett som eg kan dandere litt på. Planen er at eg skal eg tur på Nille med mor mi for hun skal visst også ha litt. Mulig det blir i morgen 🙂

 

Oj! I morgen ja! Da kan det bli en tendens til KAOS her! Ser frem til å få det gjort! Skal skifte gulvteppe
i salongen og vaske bak og under begge sofaene! Dette skal Ali bli med på så eg håper han er i form!
I dag har han sovet fordi bihulene skaper trøbbel!!! Bare me får det gjort FØR torsdag!

 

Nå skal eg i grunnen bare sitte her å samle energi til senere for Jr skal på trening! Liker ikkje den der mandagstreninga! hehe De slutter kl 21 noe eg syns er sent! Mulig Amira kan hente?? Stakkar, hun har det jammen travelt selv, men me får se 🙂 Uansett får me nok koset oss likevel 🙂
 

Hva har du fått gjort i dag da? Har du begynt å få litt gang og gjort klart til pyntinga til helga?

HUSK Å KOS DEG LITT OGSÅ!
HA EN FLOTTERS KWELL 🙂

 

 

 

 

 

 

Go`klem fra en FORNØYD Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #mugshrug #cup #kopper #julerengjøring #rydde

7 kommentarer
    1. Som du strever og henger i, *tommel opp*
      Jeg tar vare på alle bøker, og har hyllemeter på hyllemeter, men ikke i stuen. Hobbybøker har jeg på “syrommet”
      I dag har jeg gjort fint lite. Jeg har meldt meg på adventstrikk hos Vanja, og har byttet farge på garnet for tredje gang i dag siden jeg ikke klarer å lande på mønsterfarge De tror sikket,at jeg er gal i butikken.
      Så fikk jeg overraskelsesbesøk av en venninne, og plutselig var dagen gått.

    2. så fint du har eet…blir sikkert lekkert med julepyntingen din
      jeg har også vært på nille idag…20 min..kø i kassen, herrejemini..
      kos deg vider kjekt æ være innom bloggen din da.
      Klem fra Irmelin

    3. Så flink du er til å rydde! Det er sikkert noen bruktbutikker som tar i mot bøker i nærheten av dere, det er det ihvertfall her. Ikke glem strikkinga midt i all ryddinga da….

    4. Jammen står du på. Dette blir bra. Rydder og vasker jeg også. Men jeg pynter til advent først. I motsetning til deg, er jeg glad i lilla. Og i helga blir det invasjon av barn, svigerbarn og barnebarn til en felles bakehelg. Er litt som skal forberedes i den anledning. Kjenner jeg blir litt svett ved tanken, for vi er mange. Men det blir nok hyggelig. Kos deg videre med dine gjøremål.

    5. Sannelig må jeg få sendt ” mannen ” opp mørkloftstigen og hente ned advendtspynten og få kjøpt noen hvite lys——–. Vi går travle trivelige tider i møte—!!!! Har heklet ny løper til spisebordet i mørk lilla— med tinnfat og kvite lys blir nok det bra.
      Vi koser oss i novembermørket—-

    6. Dei koppane har eg også blinka meg ut! Var innom Nille for få timar sia og kjøpte AKKURAT dei same koppane – 2 stykk – – og oppskrifta kjøpte eg i formiddag… for ein super gaveide!!!

    7. Gimmeline: stilig! Hehe 2 sjeler 1 tanke haha Satte meg ned tidligere i kwell for å starte men eg skjønte ikkke oppskrift etter coaster delen liksom hmmm Tror eg var for trøtt ?? Men eg gir ikkje opp! Må få se hvordan du gjør det ?? Eg tenke å bruke pinne 3 siden koppene er litt små ??

Siste innlegg