JULEVERKSTED – KJEMPEKOSELIG


Ling Ryan

Eg blir alltid giret i FørJulasTia til å dille med noe pynte greier! Ja eg tror eg savner det der “gammeldagse” Juleverkstedet! Ååå ikkje sant det var KOOOOSELIG!?? Man samlet seg rundt spisebordet på kjøkkenet som regel, flere ruller med glanspapir var kjøpt inn, det samme var “bøttevis” med glitter, hvite kuler, ja for ikkje å nevne tomme doruller og metervis med strie! Jepp, det ble flettet på kurver, lenker ble limet sammen med MEL-Lim som man laget selv, den årlige Juleposten ble sydd og man klippet ut figurer i filt og me koset oss noe helt vanvittig! Eg SAVNER lukten av et sånt verksted! Minnes du dette? Ikkje sant det er et skikkelig KOSELIG minne??

Da Ali og eg var nygiftet og bodde i vår første leide leilighet på 35 kvm inviterte med ALLE tantebarn til Juleverksted, men me koste oss me TROLLDEIG! Hjelpe det meg for en periode det var da, ja den der Trolldeig perioden?? Var du på den galeien?? Det var me, å du og du som me koset oss!

Ungene kom til oss lørdags formiddag, de som ville av de vokse kunne bli, me startet med å lage figurere og gud vet hva, serverte Julegrøt, ja NISSEN kom også (Tusen Takk for herlig hjelp Kalle)
og når kwellen kom ble de fleste ungene puttet til sengs på madrasser i stua og Ali og eg satt halve hele natta og stekte/tørket figurene! hehe Søndag morgen var det skikkelig Julefrokost og det var dags for å male alt som ble laget dagen før og til slutt ble det bønnhørlig pakket inn og foreldrene kunne hente ungene samtidig som Ali og eg segnet om og sov til me skulle på jobb mandag morgen hehe

Dette gjorde me hvert år i flere år og her me bor nå har me hatt SNOPE Verksted noen ganger, ja for nå er disse tantungene VOKSNE så nå er det deres barn igjen som får kose seg litt vettu –
ALLE skal få heter det jo! Åååå men me har hatt MYE gøy!

 

 

 

SANTA GONK CHRISTMAS DECORATION
Bildet over

 

 

 

 

 


Gingerbread Family Crochet Pattern
Ling Ryan

GINGERBREAD FAMILY CHRISTMAS
TREE DECORATION

 

 

 

 

 



Ling Ryan

 

AMIANI – NOEL THE REINDEER

 

 

 

* * * *

 

Dette har jaggu meg vært ei produktiv uke! 7 kakesorter er i mor mi sine bokser og hvis eg kaster meg over i Krumkakerøre til oss i dag har søren meg me også 7 i boks! Ho Ho Ho Neimen ikkje verst!
Det som nå blir baket fremover er renspikka BONUS og det smaker HIMMELSK! Fatet eg satte på bordet i går da mor mi var her ble slikket rent i løpet av kort tid! Jepp, me kunne alle 4 konstantere at kakene var helt upåklagelige og de skled galant rett ned! Tar veldig gjerne en reprise på det ja!

Fredag er virkelig blitt en handledag og i dag er intet unntak! Blir handling for mor mi også så litt extra tid er påregnet, greit nok egentlig, iallefall når me går begge to. Men eg vil få det unnagjort og komme meg hjem for eg må få gjort noe mer også, ja som f.eks å steke krumkaker! Skulle jo tro at eg var vettaskremt av dagen her tidligere, men nå gleder eg meg faktisk for det kan jo bare gå raskere nå! Fikk en Snap av ei her om dagen at hun hadde stekt 30 stk på 45 min og får eg til det er det
jo fort gjort! Deretter er det rett og slette bare å ta kwell 🙂

På strikkefronten så nærmer eg meg tåa og er eg skikkelig heldig får eg sokk nr 2 på pinnene!
Utover det er i grunnen planen å fortsette på serien eg startet på for…ehee…en god stund siden!
Men jaggu har eg hatt det “travelt” de siste 2 ukene om eg kan si det sånn! Først mange dager med pynting og så noen dager hos mor mi, hun har vært mye her og nå ei uke med baking, ja da er det rett og slett ikkje plass til serie og Tv tid! Eneste eg har fått med meg er Farmen!

Jaja nå er det helg og da trenger eg jo ikkje “jobbe”, eller??

Hvor er du kommet i løypa? Baker du å står på eller tar du det helt kuli
og har det meste under kontroll?

HA EN HERLIG FREDAG OG KOS DEG,
ME TASTES ETTER HVERT!

Go`klem fra ei Fornøyd Vibbedille 🙂

#jul #hekling #julepynt #førjulskos #juledekorasjoner #juletrepynt #juleverksted

5 kommentarer
    1. Blir helt ” annjpusten ” bare av å lese hvor mye dere har rukket og få gjort–. Og enda er det to uker til jul. Når noen spør om jeg er ferdig til jul , svarer jeg i år: ” det har jeg blitt hvert år i 53 år som ” husmor” — blir nok ferdig i år og”
      Kos dere videre dere og—🌟🌟

    2. jøsses .dere er jammen flinke.. Kjekt å høre om noen som også koser seg i denne tiden før jul..;angen “bare” stresser..stå på..og God Jul i støvo..

Siste innlegg