NYTT PROSJEKT TIL ROMJULA?


Isabell Kraemer

Uansett hvor mange aktive prosjekt me har i kurven(e) vår(e) så tror eg de aller fleste som strikke starter på noe NYTT i Jula? Ja bare fordi det er Jul liksom, ikkje det? Eg gjør det iallefall!
Eg har allerede kjøpt garn til Årets Koseprosjekt i Jula: Holst Garn og ei bunke med NYE oppskrifter skal eg kose meg med. Har du planlagt ditt? Ikkje??? Da anbefaler eg på det sterkeste at det STRAKS blir lagt en extra gave under treet hvor det står “Til Deg Fra Julenissen” på,
og den pakken BØR være myk!

Designene i dette innlegget er Topp 3 her på bloggen i år! Eg er sikker på at du enten:

A) Skal starte på en av disse nå i jula
B) At du allerede har strikket èn av de
C) At du har planer om å strikke èn/flere nå i 2017

Ikkje det??

Eg har “Ingrid” på pinnen og “Almost there…” SKAL på pinne i løpet av 2017,
i samme farger som på bildet 🙂
 

 

INGRID PULLOVER
Bildet over
Opp til str 50″

 

 

 

 

 



Isabell Kraemer

 

ALMOST THERE….
Opp til str 49″

 

 

 

 



Isabell Kraemer

 

BUBBLY SWEATER
Opp til str 50″

Et annet prosjekt som ligger ganske i nærheten er fjorårets Juleprosjekt! Husker du denne:

Eg fikk gave av leseren Marianne i fjor og sparte på den helt til Lille Julaften og da startet eg!
Sotra Trøye som eg i lange tider hadde drømt om! Men da eg hadde strikket gjennom mønsteret en gang stoppet det opp for det var vanskelig å følge diagrammet. Men NÅ har eg kopimaskin i hus
og eg skal kopiere ei bunke av diagrammet slik at eg kan bruke markeringstysj direkte
uten å måtte være forsiktig – SMART!

Siden Årets Juleprosjekt er hekling kan eg kose meg med denne inni mellom:)
Mmmm GLEDER meg! Nå må eg bare få ferdig sokken eg holder på med, kun få striper igjen!

* * * *

I går gjorde eg NADA! Herlig! Eg svinset rundt i Julepysj og spiste Julekaker! HERLIG! I dag kommer det visst nok en elektrikker hjem her for å fikse en SpottList me har i stua og utover det skal kun Jr hentes på skolen. MULIG Ali og eg tar helgehandlinga i dag, hadde vært herlig for da starter VIRKELIG ferien skikkelig tidlig! Ho Ho Ho Får se, Ali har vært ganske vond i bihulene et par dager nå så han bestemmer i tilfellet, hvis ikkje tar me det i morgen 🙂

Sånn utover det kan eg jo melde og STIV kuling, tidvis storm her i vest og nå i formiddag plasker det også ned og slik skal det fortsette gjennom hele Julehelga! Dvs eg kan bare skrinlegge ønske om en HVIT Jul- For her blir det jaggu meg VÅTT! Blir ikkje mye idyllisk ute på den Julepynta trappa vår!
Tror eg må ta frem limpistolen og lime fast duken der ute og muligs bytte ut stearinlysa med batterilys…

Jaja, man kan ikkje alltid få ALT, Julefred og Julekos blir det uansett og det er jo koselig å være inne
i ruskevær da, mangler liksom bare peisen…..men da har vi alltid AltiBox peisen, fin den også 🙂 hehe

Men du? Husk å PUSTE! Senk skuldrene og kjenn på at du lever! Husk å NYTE nuet!
Det kan fort går i glemmeboka, ja eg ser det hver gang eg er innom Rema! HVA er det egentlig folk stresser over? Ja eg spør eg, uten å ville være frekk, men det er da nok til alle??
 

 

KOS DEG OG HA EN
EVENTYRLIG DAG!

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #juleprosjekt #nyttprosjekt #romjulsprosjekt #topp3 #ingridpullover #almostthere… #isabellkraemer

6 kommentarer
    1. he,he. herlig innlegg. Ja her blåser og regner det. Sant det…… får ta på altibox peisen jeg og:) Ønsker deg en flott onsdag:)

    2. Å ja her er det litt som hos deg 🙂 holder på å hekle meg jakka til Chatrine Halvorsen, men det kan jeg ikke ta med meg når vi skal bort på julaften, mye telling for meg som ikke har heklet før:) men garn, pinner og oppskrift på genseren “Yndlingen” av Ingvild Freland ligger klart til julestrikk. Ha en strålende jul og kos deg masse med dine kjære. Stor juleklem fra Hønefoss 🙂

    3. Nei nå tror jeg du er tankeleser også 😂😂😂. For en god time siden var jeg innom å sikret meg Mønsteret på Ingrid pulloveren. Fikk skrevet det ut før jeg tok juleferie … Garnet har jeg allerede sikret meg. Satser på,at den blir fin i Sterk … Tenkte på deg for deler av mønsteret virket gresk. Forhåpentligvis er det lettere å forstå når jeg er opplagt og jeg har pinnene foran meg

    4. Solveig: SÅÅÅÅ GØY! JuHuuu I Sterk blir den aldeles PERFEKTUS! Knall herlig blir den 🙂

      Bare få den på pinnen og når du så sitter med den der mens du leser oppskrifta “ser” man lettere hva du skal gjøre. EG har kommet til under ermene på min og eg kan ikkje huske eg reagerte på noe, men du? Ikkje vær redd for å spørre meg om hjelp.

      På forsiden av bloggen helt oppe er det noen knapper, da klikker du på “Facebook” knappen og chatter med meg der, det går så fint så. Er som oftes pålogget 🙂 Masse Lykke til 🙂

    5. Mona Charlotte Hansen: Åååå DET hørtes kjekt ut 🙂 Eg har nå rigget til Julas Heklekurv og skal straks i gang 🙂 KOOOOS deg masse og ha en Magisk Jul 🙂 Go`klem fra meg 🙂

    6. Jeg vet ærlig talt ikke helt hva jeg skal begynne på nå. Har akkurat avsluttet ett sett med lue og skjerf til meg selv og holder på å felle av Adventsmysteriumet til Bitta. Jeg har en ferdig Marius som jeg ikke har festet tråder på enda fordi jeg ikke får bestemt meg om jeg skal rekke den opp igjen og strikke den på nytt eller ikke….Eller om jeg skal begynne på noe helt nytt…eller hekle litt…
      Ja, ja…valgets kvaler og ilandsproblem…det pleier å løse seg ganske kjapt da. 😉

Siste innlegg