TAKKNEMLIG…

 

Man skal ikkje ta takknemlighet som en selvfølge, hverken når det kommer til å føle det selv eller aller mest fra andre. Takknemlighet er noe som føles godt når man først tar det innover seg, men det kan føles så sårt når man ikkje får det som en tilbakemelding….Det er mye å være takkemlig for hvis man bare kjenner etter, du må fjerne skylappene for å få med deg de små tingene, de som ligger i sidesynet muligens gjemt bak en skygge, men de er der…

__________________________________________________________________________________

I hverdagen har man veldig lett for å ta ting for gitt, ting som av en eller annen grunn bare er der,
eller ting man bare plukker opp hver dag uten å ofre det en eneste tanke.

Ferdig kaffi på kanna når du står opp? Ja, hver eneste morning – er blitt vant til det.
Middagen på kok før kl 12 nesten hver eneste dag? Det er eg også blitt en vane.
Kan sove så lenge eg vil, hver eneste dag – er blitt vant til det.
En blid og fornøyd sønn? Ja hver eneste dag – er blitt vant med det.
Fornuftig, voksen og ansvarsfull datter? Hver eneste dag – er blitt vant med det.
En snill mann som elsker meg? Ja, er også vant med det!
Hver dag er en fin dag? Jepp, er blitt vant med det.
Smerter hver dag? Jepp, er vant med det også.
LEVER hver dag? Ja det er en selvfølge.

HVER eneste dag er fin! Om den er god eller dum, ja så er den fin! Kaldt og guffent vær?
Ingen problem, dagen er fin den! Dårlig form og smerter? Ingen problem,
dagen er fin for den kan bare blir bedre!

Det er ikkje bare mine nærmeste som gjør dagen min fin, eller at det er bra vær! Alt vær er fint til kos, men det som topper dagen etter at alt det andre er på plass er DU! Ja du som sitter her og leser nå
i dette øyeblikk! DU som tar deg tid til å delta i denne delen av livet mitt, her på bloggen!
DU forteller meg at eg og bloggen betyr mye for deg i din hverdag, men vit at DU betyr MYE for meg og min hverdag! Hadde ikkje DU vært her med meg hadde dagene mine manglet en essensiell del, den delen som gjør at eg kan ha det ekstra gøy! Et sted eg kan være uten at eg MÅÅÅ være bra!
Et sted som har endeløst av muligheter uten at man trenger å anstrenge seg! Eg kan ligge i sengen under dyna med mobilen og likevel være til stedet! Eg kan ligge nyopereret i sykesenga og eg kan ha det gøy med deg! Er ikkje DET fantastisk vel??

 

Selv om man gjerne ikkje har mye så har man likevel så mangt!
Hvis man virkelig verdsetter hver dag er det også enklere å se hva som er positivt!

 

Hvis det er noe å skryte av så kan eg si at eg har overlevd hele 2 ganger!
Egentlig ingenting å skryte av, men eg kan jo skryte av andre dyktige mennesker som er ansvarlig for at eg fortsatt er her og DET er eg mest TAKKNEMLIG for og kommer alltid til å være!


Om man ikkje har det så bra eller godt, ja så vit at det finnes muligheter! Over alt er det muligheter, men når ting er som tyngst har man ofte problemer med å se gjennom mørket. Man er ikkje mottagelig for løsninger, man vil bare sitte der å drukne i sin egen medlidenhet….ganske mange som har det slik! Det må være fryktelig vondt, men vit at fra det punktet er den eneste veien opp og inn i lyset om du kan si det sånn! Når smerter herjer på sitt verste er det ofte vanskelig å se at ting kan bli bedre, det vet eg for eg har vært der-flere ganger! Nettopp fordi eg har vært der flere ganger så vet eg at det blir bedre! Det gjelder bare å tviholde på den tanken når du ligger der å kjemper…..ja eg vet, det er grusomt!

Man må virkelig ikkje se begrensningene, men heller alle mulighetene!

Lett å si, sies det som oftes, men kan også være lett å praktiseres! Det gjelder å ha håp og drømmer,
ja at tingenes tilstand skal endre seg til det bedre! For at det skal skje skal du også være Takknemlig for det du har og ikkje bare hige etter mer og mer, det blir som å jakte på LYKKEN! Den kan ikkje jaktes på vet du for da går du jo glipp av alt som ER lykke! Mens du jakter og jakter så passerer livet
og ungene er plutselig blitt voksne og du har gått glipp av det! Ja når ble du f.eks grå i håret?
Når fikk du DEN rynka? Ja du gikk rett og slett glipp av det!
Det er bare å knipse 2 ganger så er livet ved veis ende…

Lær deg og nyt hvert øyeblikk, godt som vondt! Ta deg tid til å føle!
Føl glede, sorg, savn, sinne, kjærlighet, smerte – LEV!

 

 


Ikkje minst?
Vær TAKKNEMLIG for det DU har!
Sett pris på de små gledene, de er det flest av!
Nyt hver dag for hver dag er unik 🙂

 

LA DETTE BLI EN AV DE
GODE DAGENE 🙂

Go`klem fra ei Glad og Takknemlig Vibbedille 🙂

#takknemlig #nyt #glede #hverdagsglede #livet #savn #sorg #sinne #smerte #lykke

10 kommentarer

Siste innlegg