ORKAN OG STORM PÅ VESTLANDET


Raveling Rose Yarns

Når Gjensidige sender oss mail om at me må surre fast trampolinen og hagemøblene (som me da ikkje har) DA kan me forvente oss ganske mye vær vil eg tro!?? Skal me tro værmeldingene så kan det tydeligvis bli ganske heftig her på kysten!! Bølger opp i 25 meter!?!?! Er det mulig liksom!?? Like høyt som et svømmebasseng er lang?? Oj, det er langt det!  Me bor CA 40 meter over havet og Nordsjøen står rett inn når det blåser fra vest! Kan bli skummelt for de som bor nede i havna! Håper virkelig at alle går klar og at ingenting er borte i morgen! *Tenker på tidligere grusomme nyhetsbilder fra vestlandet*
Det er bare å krysse fingrene og ønske alle lykke til! Ellers er det bare å komme opp til Snøde!

Men, siden det er lite å gjøre når det er storm, ja for det er ennå Jul dermed utgår galant husarbeid!
Så lenge det er kun pysj som er påkrevd i disse dager er det unødvendig å vaske klær og da gjenstår det kun strikking og annet håndarbeid på planen, for min del er det hekling som er planlagt 🙂
FAKTISK fikk eg heklet noen runder i går kwell, men eg var litt oppslukt i filmen på FEM…..
“When a man loves a woman”! Sett den?? Tror eg har sett den 273 ganger….sukk….ANDY!

Anyway, er du så heldig å slippe unna både storm, vind og eller orkan, ja så se å strikk deg en!!!

 

 

HURRICANE RIDGE

 

 



Irina Dmitrieva

 

WINDING HAT

 

 

 



Irina Dmitrieva

 

WINDING MITTENS

 

 

* * * *

Det har blåst ganske godt i natt og det blåser temmelig godt nå! Fortsatt er det litt sånn på kosestadiet,
men eg liker meg ikkje så godt når eg ser at store krukker fyker rundt på terrassen! Heldigvis er de fleste i plastikk og ellers er terrassen ganske tom! Verre er det med det STORE “Uthuset” i metall som naboen under har på terrassen sin! Det kommer liksom opp til vårt terrassegjerde og blir det tatt av vinden, ja så kan eg plutselig befinne meg inne i et lysthus her i Go`Stolen! *WRÆL*
I følge Yr.no skal toppen nås her i 18 tiden så håper me på en rask retur!

Satser på at det roer seg så pass at det er trygt for Amira å kjøre hjem i kwell! Hun skal på jobb kl 8
i morgen tidlig og da er det jo greit å være hjemme hos seg selv. Me får gjøre vårt beste alle sammen
og krysser pinnene for at det går bra for seg 🙂

Sånn utover alt dette værstyret denne Jula er eg egentlig bare trist for èn ting….Det er at NOK en Jul har passert UTEN at eg har vært på pappa sin grav….kjenner det tynger litt, men eg håper liksom hvert år at eg finner “kraften” eg trenger for å gjennomføre det…Nå er det allerede 5,5 år siden han døde. Det var Ali og eg som ryddet graven et par uker etter begravelsen og siden har eg ikkje vært der!
Eg satser på at han forstår, skjønner og VET at eg tenker mye på han…GODE pappa`en min <3
Kanskje eg klarer bursdagen hans i mars?

Men du? Nå skal eg rett og slett hoppe i dusjen før eg får på meg KOSEKLÆR! Ahaaa den pysjbuksa og den store genseren eg fikk av mor mi var søren meg fullstendig DIGG så det skal på i dag også!
Eg fikk hele 2 Koseantrekk av henne, det andre er et deilig tights og en tynn hvit genser som passer PERFEKT inni den knallflotte lange, svarte NikeJakken eg fikk av Ali 🙂 Kanskje det får bli Nyttårsantrekket mitt i år? Litt mer kledd enn en pysj liksom?? Gleder meg 🙂

 

 

 

KOS DEG OG NYT HELE DAGEN
OG LYKKE TIL I STORMEN!

 

Ikkje finn nå på å rot deg UT hvis det ikkje er fullstendig NØDVENDIG!

 


 

 

 

Go`klem fra ei Godt Innstilt Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #orkan #hurricane #storm #fullstormpåvestlandet #typiskvestladet #url2016 #url #julekos #juleglede

3 kommentarer
    1. Skulle hente de “gamle” i nabobyen Sandnes idag. Det ble med livet som innsats, trodde virkelig i noen sekunder på motorveien at bilen skulle lette. Har holdt meg inne resten av dagen, og det har vært herlig. God jul videre

    2. ehft: Huff ja det tror eg så mer enn gjerne! Det bråkte skikkelig godt her ute ved havet noen timer ?? Godt det har begynt å løye ??

Siste innlegg