HVILKE FORVENTNINGER HAR DU?

Har du tendensen til å ha skyhøye forventninger for så å dale knust ned
i fosterstilling når ingenting skjer?? Forventninger om det usannsynlige?
Det uoppnåelige? Eller er du jordnær og forventer trygge ting, ja ting som nesten er en selvfølge? Har du det bare for å slippe å føle på nederlaget?
Spiller du safe? Eller tar du alle sorgene på forskudd og har 0 forventninger? Graver deg ned i selvmedlidenhet og syns bare at alt er dumt?
Er du rett og slett negativ!?

__________________________________________________________________________________

Det er sunt å ha forventninger! Vet du hvorfor? Jo det skal eg si deg, ved å ha forventninger tillater du deg selv å ha drømmer! Drømmer og håp er viktig, ja viktig for deg som menneske. Uten drømmer
og håp…..hva har du da? Eg vet rett og slett ikkje og har heller intet ønske å finne det ut heller…
 

Eg har forventninger, MANGE! Både til meg selv, andre og livet ellers. Eg forventer at 2018 skal bli et spennende år, kanskje med noen endringer? Forhåpentligvis i positiv retning, hvilke, nei det vet eg ikkje. Drømmer om et godt år, det gjør eg, alle gjør vel det? Eller er du en av de som bare ser mørke skyer? Du ser et halvtomt glass? Da har du litt å jobbe med, eg kjenner noen av de dessverre. Begynner å bli lei av å oppmuntre….hva er vitsen liksom? Ja når vedkomne er akkurat like negativ igjen når de snur ryggen til? 0 forventninger what so ever og klarer heller ikkje se gleden
på en helt vanlig tirsdag…det er trist det!

 

Har også forventninger til negative innspill, ja hva er vel livet uten nøtter? Da får man jo noe å bryne seg på og det har man da bare godt av, er slettes ikkje sunt å bare sveve avgårde på en rosa sky heller. Alt bør ha en rot i virkeligheten og det bør jo være realistiskt i forhold til en selv.

Eneste eg egentlig ikkje forventer er en FANTASTISK sommer med grader mellom 20-30 og sol minimum 60 dager! Så lenge eg slettes ikkje forventer det klarer eg også å kose meg max når det bøtter ned med vestlandsvær og kald vind fra nord 🙂
 

Det eneste du egentlig har litt krav på å forvente er at du står opp i morgen og gjør ditt beste for at dagen skal bli fin og at du får utnyttet den slik du ønsker, la 2018 være året hvor du er god med deg selv! Ikkje krev for mye av deg selv, ta en dag av gangen og gjør det beste du kan,
INGEN kan forvente mer enn det? Nei, ikkje en gang du!

 

Vet at eg gnåler om de små tingene bla bla, men det ER viktig, spesielt i en tid som dette! Ja har du sett VERDEN i dag eller?? Hva er det som skjer egentlig?? Ikkje bare er det mye krig, men det er også mye TERROR! Det er absolutt noe eg ikkje hadde forventet! Hadde du?? Du forventer at du uten
å tenke så mye over det kan bestille en reise dit du vil, reise, oppleve, nyte og kose deg, ikkje sant?
I steden for MÅ du sjekke TerrorTrusselen via UD sine sider for stedet du ønsker å reise, ja t.o.m her hjemme i Europa – Er det en slik verden man ønsker seg? NEI! Nettopp derfor skal DU nyte de små gledene, hver eneste dag og hele uka! Det er så viktig for ingenting er sikkert lengre…..selv om eg egentlig hadde forventet en trygg fremtid for mine barn…..

Om man ikkje har langsiktige drømmer og forventninger bør man virkelig glede seg hver eneste dag! Gjør noe hver dag som gjør deg glad! Vanskelig tenker du, men vet du? Det er det letteste av alt, fordi det er det eneste du har lov å forvente deg, hver eneste dag, ja at hver dag skal bli bra!
Husk at du også kan bli veldig glad av å glede andre og det helt uten forventninger!

“Den største gleden du kan ha er å gjør andre glad”

 

 

 

 

NATTINATTI <3

Go`klem fra ei søvnig Vibbedille 🙂

#forventninger #2018 #lykke #engledehverdag #gjøraandreglad #glede #drømmer #realist

3 kommentarer
    1. Jeg er helt enig med deg! Og jo tøffere ting er, jo viktigere er det å fokusere på det som er bra. Det gir nemlig energi til å håndtere det som er vanskelig, pluss at det vanskelige får mindre plass i hodet.
      Ønsker deg et godt nytt år!

    2. Jeg har alltid hatt store forventinger og mål. Urealistiske og neste uoppnåelige. Men så har jeg ofte nådd målene allikevel. Derfor er det tungt når… Vel. Ting ikke går.
      Og nå? Nå har jeg verken forventninger eller drømmer lenger. Det suger. Haha.

Siste innlegg