GI DEG SELV EN VENN!

Som både du og eg vet så sitter det veldig mange ensomme rundt omkring i alle byer og bygder,
noen er “bare” alene, men ikkje ensomme, mens andre virkelig sliter med ensomheten. Noen er gjerne ikkje ensomme eller alene, men har en tøff hverdag og det kan være så mangt! Andre igjen har det verken tøft eller er ensomme, men de har det så travelt at de sitter skikkelig fast i tidsklemma!
Uansett hvordan hverdagen din er eller hvordan du har det, ja enten du er frisk eller syk, ung eller gammel, arbeidsfør eller ufør, rik eller fattig, tjukk eller tynn så har me ALLE sammen NOE til felles!!

Me trenger ALLE sammen en VENN! Ja en venn som tenker på oss eller sender oss en tanke, det skal jammen IKKJE mye til før en tung eller travel dag kan heve seg noen hakk og du klarer å kjenne litt GLEDE i Hjerterota! Det kan være at du f.eks treffer en gammel kjent på butikken, får en blomst fra din kjære, eg god klem, et kyss på kinnet, et klask på baken, et smil…….ELLER…….

….et POSTKORT i Postkassa!!

Fortell meg, HVA pleier du å TENKE på vei til Postkassa??
Eg pleier å tenke: “Håper det er noe koselig eller kjekt i dag”

Og vettu hva?? MANGE ganger, UTEN at eg venter på noe så ligger det nettopp noe KOSELIG
i Postkassa!! Ahaaa da er det plutselig ikkje så tungt å gå opp alle trappene igjen for å komme inn!
Eg Jubler alltid litt inni meg når det er annet enn regninger hehe Nå har eg blogget i over 10 år og på alle de åra har eg seriøst fått SINNSYKT mye post fra dere! Ja eg har en stor pose med korter og brev fra utrolig mange av dere, ja t.o.m PAKKER har eg fått! DET er virkelig noe som varmer og eg blir så GLAD! Bare noen ord på et postkort kan virkelig heve dagen mange hakk 🙂

Nå skulle det VIRKELIG vise seg at det å få tak i Postkost med Stedsbilder søren IKKJE var lett!
Her kommer det inn at det var idiotisk å legge ned de små postkontorene, ja for de hadde jo ALT!
Etter noen telefoner kom eg på at hoteller muligens har! Tok en telefon til
Hummeren Hotel her
i Tananger og først fikk eg et nei det hadde de ikkje, men hvis eg ville så kunne hun lete å se om hun fant noen! WOW! Snakk om service, og det lønna seg for jammen fant ikkje dama en gammel boks med masse Postkort med nettopp motiver fra Tananger 🙂 Vel var det litt gamle foto, men so what!?

Eg hoppet i bilen og kjørte i vei, alltid like koselig å entre Hummeren! Skikkelig KOSELIG atmosfære 🙂 Personlig syns eg 20,- pr kort var dyrt og det lot seg prute ned til 15 hehe Skal jo tross alt ha frimerke til 13,- på også hehe Hun lovet å ta opp med den nye Hotellsjefen om de ikkje kunne oppdatere med NYE postkort og det håper eg virkelig de gjør! Det samme skulle Posten her gjøre.
Det kan vel ikkje koste en formue å ha et stativ med kort stående??
 

Eg VET at de selger Postkort inne i Stavanger på Husfliden, men så langt orket eg ikkje kjøre i dag, dessuten bor eg ikkje inne i Stavanger lengre 🙂

Nå har eg da altså tenkt å ta tilbake noe Gammeldags og skikkelig KOSELIG! Jepp, eg skal sende POSTKORT! Kanskje eg skal sende et til nettopp deg?? Det som er så synd er at når noen av dere vinner her inne og sånn så skriver eg adressen ned på en Post-It lapp som senere blir kastet, NÅ skal eg begynne å skrive de inn i ei bok etter hvert og da kan eg jo nesten selv velge hvem eg vil sende til 🙂

Måten eg har tenkt å gjøre dette på, ja for eg trenger jo VENNER å sende til, er å få f.eks deg til å gi meg adressen din hehe Derfor, hvis du har lyst på eller syns at et Postkort i kassa kunne være koselig, ja da må du sende meg din adresse, eg skriver den i The Blackbook og så skal eg passe på å få skrevet og sendt postkortene. Regner med at det blir flere enn de 10 eg kjøpte i dag
og nesten gang eg er inne i Stavanger skal kjøpe noen nye der også 🙂

Eg hadde satt veldig stor pris på en kort i hverdagen 🙂
Adressen min ligger under “About” på Facebook Profilen, eller du kan få den pr mail om du vil

Skriv en kommentar under dette innlegget hvis du syns dette hørtes koselig ut og send meg en MAIL med adressen din om du syns det hørtes koselig ut med et Postkort fra Tananger 🙂 Du kan også bo her i distriktet og få kort fra Tananger! Ååååå tenk om du og eg ender opp med kort fra det ganske land!?? Ahaaa hvor FANTASTISK hadde ikkje det vært!?? SÅ GØY! La det gå SPORT i det!

Ok, da sitter eg fullstendig klar med kort og penn så JALLA JALLA 🙂

 

 

 

 

KOS DEG MASSE OG HA
EN EVENTYRLIG LØRDAG!

 

 

 

Ps: Kommer innom en tur senere med oppskrift på dagen himmelske middag!

Go`klem fra ei Optimistisk og Positiv Vibbedille 🙂

#gidegselvenvenn #postkort #frimerker #stedskorter #gammeldags #tagodeminnertilbake #oppløftihvedagen #etsmilihverdagen

24 kommentarer
    1. Kor trivelig! Ja vi alle hadde vel brevvenner eller penfriends en gang i tiden. Jeg hadde 60 stk over hele verden, skreiv så blekket, ja med fyllepenn, spruta. Kjekk måte å bruke engelsk på 🙂 Ha en strålandes dag videre.

    2. Snakk om, jeg har en liten dings og et kort liggende her som jeg skulle ha sendt til deg nå i 14 dager. Skal skjerpe meg og få den avgårde på mandag, prompte! Jeg synes det er kjempekjekt å få brev/kort i posten. Det er jammen lenge mellom det kommer noe håndskrevet i postkasssen. Sånn ca 1 år (julekort). I år har jeg bestemt meg for å sende flere julekort, både til familien og kjente. Husker fra ungdomstiden da jeg hadde flere brevvenner fra hele verden hvor spennende det var å gå i postkassen. Kanskje vi kan få den følelsen igjen?

    3. Tar gjerne imot kort fra deg. Har jo litt kjennskap til området siden jeg var der på treff engang i fortiden. Hilde Lund. Nordmoveien 56. 8530 Bjerkvik

    4. Nå ble ” det norske postverket” glad. Snart strømmer det pånytt velskrevne postkort inn i postkassene våre. I mange år er det stort sett reklame og tilbudsaviser som har strømmet dit. Ungene mine har alltid sendt kort hjem fra turer og ferier og vet eg ” digger” og få kort. Har en lang kurvhylle full og har ikke råd og kaste ett—. De nyeste utgavene er disse de tar bilder med telefon, sender “via et sted” og så kommer de omsider til vår postkasse fix ferdig—-.
      Rart du skrev dette i dag—- jeg hadde virkelig en plan om å sende et kort og takke for premiegarnet—🌹🌹

    5. Så kjekt innlegg. 😀 Jeg får stort sett bare reklame i posten, bortsett fra en sjelden pakke en gang i mellom om det er noe jeg har bestilt eller vært så heldig å vunnet. 😀 Regninger kommer jo ikke i posten lenger de heller. Smokk, rett i nettbanken…kjekt det altså, men mindre post uansett…
      Vil veldig gjerne ha kort. 😀 Trenger du adressen min eller har du den siden du brukte den på torsdag. 😉
      Ha en fin strikkelørdag. 😀

    6. Så koselig at du bor i Tanager. Har vært der og feiret bryllup på koselige Hummeren hotell.

    7. Åååå, kunne godt tenkt meg å få noe så koselig som et kort i postkassen! Du er så flink til å glede andre!

    8. Jane: Send meg adressen din da slik at eg får deg inn i boka mi 🙂 Eg og vil ha annet enn alt det unødvendige som ramler ned i kassa! 🙂

    9. Ellbjørg: Så koselig da 🙂 Eg også elsker å få kort når folk er på ferie, men det blir neimen ikkje mye av det heller! Adressen din den har eg nå i boka mi 🙂

    10. Wenche: Eg og hadde mange brevvenner og det var like spennende hver dag å se om det var noe i kassa, DET vil eg ha tilbake 🙂 Iallefall en gang i blant hadde vært gøy! ALT trenger i bli sendt med mail, blir så lite personlig liksom

    11. Lunamon Design: Hadde også masse brevvenner og eg fant alle brevene igjen på loftet til min far så eg har de her hjemme nå 🙂 Spennende 🙂 Vil gjerne ha litt av den tiden tilbake 🙂

    12. For en strålende ide. Jeg kunne godt tenke meg et kort fra din kant. Følger deg her og på snapp 🙂 Du er et herlig pust I hverdagen min 🙂
      Mona Hansen
      Oppenåsen 203
      3518 Hønefoss

    13. Heia😃 Så sant alt du skrev.
      No er det så enkelt å skrive til hverandre på nett, men er mye koseligere å få et postkort i postkassa.
      Så jeg vil veldig gjerne ha et kort og kan godt sende et tilbake😊
      Min adr er:
      Mona Witzøe-værnes
      Sagflata 3d
      7092 Tiller

Siste innlegg