KNALLTØFFE ULLBUKSER – NORSK DESIGN


Tusen og en maske

Ja eg ELSKER ullbukser! Det er sååå mange skikkelig tøffe til de små……eg og vil ha, SERIØST!
Eg vil! Denne over her er jo knalltøff da! Gi meg den! Helst i går! Og til neste uke er det meldt opp mot 10 MINUS!! Hæ!?? Hvordan kan eg da overleve uten ei skikkelig tjukk ullbukse!??

Uansett, eg kan virkelig stå inne for 2 av disse buksene da eg har strikket de selv og den over her seilte rett til Topps på lista over det eg skal strikke til de små frem over! Så det så 🙂
DU må se å få en eller flere av disse i samlingen din 🙂

 

 

FUNKY ULLBUKSE
Bildet over
Str 6-18 mnd/2-5 år

 


Marianne J. Bjerkman

Denne strikket eg som du gjerne husker, ja eg puttet den oppi BARSEL KOFFERTEN
til Alma Sofie som ble født i september 🙂

 

BUTTONED UP PANTS
Str 6 mnd/ 1-4 år

 

 

 

 



Marianne J. Bjerkman

Denne har eg også strikket! Trym, storebroren til Alma Sofie fikk den til bursdagen da han ble 4 🙂 Mener å huske at eg strikket den i Østlandsgarn, kan ikkje linke til min da den ligger på den gamle bloggen og det er ikkje lov å linke til egne blogger hvis eg har mer enn en.

Var iallefall en gøyal bukse å strikke, pga lommene skjer det jo noe nesten hele veien 🙂
Dessuten, i følge Marianne selv kommer det snart en VOKSEN utgave og eg venter tålmodig….

 

LUKSUS LEKEBUKSE
Str 6-12 mnd/1-7 år

 

* * * *

Okeeei, etter en halvtimes tid med litt diskusjon ser det ut for at det nå er Helg her i huset. Jr er full av feber, men prøve å “trasse” gjennom om at han skulle på skolen. Mulig eg er veldig hønemor, men han har vondt i ansiktet så i dag tar eg kontakt med legen. Vet ikkje om en evn bihulebetennelse går over av seg selv? Prøver så langt det lar seg gjøre å styre unna antibiotika, men må man så må man!
Eg skal i allefall innom skolen å hente hjem de viktigste bøkene som han trenger slik at han
kan holde seg noenlunde ajoùr 🙂

Om en stund, etter anseelige mengder kaffi skal eg få hjem HelgeKosen, ja for her meldes det bare kaldere og kaldere så det er GODT med hva som er gjort syns eg 🙂 Ka då RUSSERKULDA??

Sånn på min egen strikkefront så begynner eg å nærme meg deling for armer, får skylde på at Kauni er ganske tynt hehe Andre som “rapporterer” til meg om Still Light fremgang er jo allerede ved lommene!! Jaja eg er jo en SULLE/DILLE-Ekspert *ler*

Anyway, eg har en GiveAway gående her på bloggen hvor du kan vinne en veldig praktisk SPØTEHETTE og ønsker du en slik tar du turen innom HER! Lykke Til 🙂

KOS DEG OG HA EN
HERLIG TORSDAG!

Ps: Fredag og HELG i morgen 🙂 

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #knitting #pants #ullbukser #strikktilbarn #tusenogenmaske #mariannebjerkman #norskstrikkedesign

3 kommentarer
    1. Å den øverste strikkebuksen skulle jeg gjerne hatt mønster på. Hvor får jeg det da?? Da hadde min slanke bestemorungen på 1.5 år blitt tøff.
      Artig å lese om deg å familien din. Håper alt står bra til.

    2. Janeth Lill: Hvis du trykker på linken under bildet kommer du dit hvor du kan kjøpe den. Linken er de store bokstavene (Navnet på buksa) 🙂

Siste innlegg