NORSK SOKKEDESIGN


Wenche Roald

Får veldig ofte kommentarer på at en del av oppskriftene eg legger ut er på engelsk, da hagler det med spørsmål som: “Hvor finner eg den på norsk?” Kan du oversette oppskriften?” La meg si det sånn, HVIS en engelsk oppskrift også finnes på norsk så opplyser eg om det og Nei, eg kan ikkje uten videre bare oversette oppskriften for da er det sånn: Eg må kjøpe den (for så vidt greit), men så må eg jo gi deg den norske versjonen, da er det plutselig ikkje designer som selger den lenger. Ergo, her kommer Copyrighten inn og det må i tilfellet gjøres avtale med designeren 🙂

Men ser du, ja på etterspørsel har eg funnet frem et knippe med NORSKE Sokkeoppskrifter JuHuuu Dvs at helga de nå er reddet, ikkje det?

 

 

FINE BLONDESOKKER
Str 36/37 – 38/39 – 40/41

 

 

 

 

 



Suzanne Bryan

 

STARRY STARRY NIGHT SOCKS

 

 

 


 


OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Marion Rindsem

HJERTEFLETTE SOKKER
Str 39-42

 

 

 

 

 



Lisa-Mari Grytten

 

FOR THE LOVE OG ARGYLE
Flere omkretsstørrelser

 

 

 

 

 



Design Bitta Mikkelborg/ Foto: Wmagerøy

 

ROSENROT

 

 

* * * *

Jaggu meg ble denne dagen noe mer travel enn først planlagt! Tidlig i formiddag, ja sånn i halv 10 tiden kom eg meg nå på butikken og fikk handlet HelgeKosen 🙂 Deretter MÅTTE eg bare skli innom den NYE Garnbutikken her i Tananger – i pysjen vettu, jaja 🙂

Da eg kom hjem var det å få varene på plass, rydde litt og vaske litt gulv, tok meg en dusj og så var det på tide å ringe legen. Da avtalte me at Jr skulle prøve diverse respetfrie medisiner først og heller komme til han på mandag om det var like ille. Dermed måtte eg bare komme meg ned på senteret igjen og gå på Apoteket, svippet også innom Kiwi og plukket med meg en Grandiosa hehe
Ja Jr elsker det når formen er laber så den fikk har servert på senga!!! Deretter bare MÅTTE eg innom Garnbutikken igjen! Enn så lenge (muligens annet etter hvert!?!?!) har hun kun Sandnesgarn,
vel og greit for de har mye fint, men ei jente kan vel ha drømmer?? hihi
Fikk da i det minste kjøpt meg en Armpinne Nr 3!

MEN, neste gang eg har nok i lommeboka skal eg kjøpe garn til et prosjekt der! Må jo seriøst støtte den NYE butikken 🙂 Jammen ikkje rart at Rema kastet ut alt garnet *ler* Det er også beregnet litt Kafèvirksomhet på den butikken så du skal ikkje se vekk i fra at eg tar meg en tur bare for
å strikke og klappe litt på garnnøstene 🙂

“KlageFronten” har eg et sprøtt KNE som plager veldig! Det er en gammel Idrettsskade som blusser opp innimellom! Fjernet menisken allerede da eg var 16 og i tid og Utid plager det veldig! I dag er det sånn at det låser seg hele tiden! Da eg gikk på senteret smalt det sånn i kneet 2-3 ganger at eg kjente eg ble flau hehe Nå er det skikkelig hovent så eg har nok trasket for mye på det……Men eg MÅ jo traske rundt så What to do lizzm!?? Jaja en ting til på lista som skal “nevnes” ved neste legebesøk…

MEN! Pga Jr sin tilstand er det HELG i huset!
Jubler ikkje, men husk:
“Det er en menneskerett å være syk på en slik måte at
man også kan ha litt glede av det!”


Så DET så 🙂

Eg har t.o.m BURZOVET et par timer i ettermiddag så kwellen skal virkelig nytes i våken tilstand!

KOS DEG OG HA EN
DEILIGE OG HERLIGE KWELL 🙂

Ps: DU er mer enn BRA nok!

Go`klem fra ei litt mørbanket Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #knitting #sokker #norsksokkedesign #norskestrikkeoppskrifte

2 kommentarer
    1. Ahhh, herlige sokker. Nå er det jammen på tide å strikke noen sokker igjen, husker ikke sist jeg gjorde det. Det mangler ikke garn å ta av heller…
      Alltid kjekt når det kommer nye garnbutikker, får håpe at det blir skikkelig handel der så hun klarer å holde det gående.
      Slitsomt med sånne ledd som krangler. Kjenner altfor godt til det. Håper hevelsen går ned så du kan sprette rundt i igjen:)

    2. De fine blondesokkene har jeg laget noen nesten like av. Såg nettopp et oldebarn ” svinge seg i dansen” i et par av dem—😘
      Du er virkelig i sving om dagene—- håper du holder deg influensafri denne etterjulsvinteren.
      Takk for kort. Visste ikke at Tananger såg ut som dette—🌹🌹
      No skal jeg ut på jakt etter kort fra ” min by”
      Strikker små ullbukser om dagen så ” oldebarnbein” holder seg varme utover til våren tar over igjen.

Siste innlegg