PÅSKELUE :)


Tanis Lavallee

Tja, da var det vel bare å finne frem litt tynne SokkegarnRESTER! Er sikker på du har litt av det også?
Eg har en kurv FULL! Ja eg har et HAV av de 10 grams nøstene til Opal så
eg kan strikke mange slike luer 🙂

Til Påske syns eg det er fint med GLADE friske farger! Blå himmel, sol og SNØ, ja og ei fargerik lue! Det tar seg veldig bra ut enten du skal i bakken, i løypa eller solveggen 🙂 Hadde vel muligens tatt meg et par turen i bakken og avsluttet med kakao og strikkings i solveggen tenker eg! Vet ikkje en gang OM eg kan stå på slalom lenger!? Glemmer man det noen gang egentlig? Eg mener, eg kjørte konkurranse
i ganske mange år 🙂 Mulig eg er bedre enn fryktet? hehe

Minner meg selv på at Jr skal til fjells på Skidag nå etter vinterferien! Gruer meg litt siden han ALDRI har vært ordentlig på ski! Derfor har eg allerede Booket han inn i ei gruppe som skal ha instruktør
i bakken første halvdel av dagen, troooor det er best ja 🙂 Krysser fingrene for INGEN brekte bein!

 

 

LUMINOSITY
Bildet over

 

* * * *

I dag blir det en ganske så spennende dag skal vites! Jr har et KJEMPEPROSJEKT på gang fra Mat&Helse Faget! Eg skal hente han på skolen allerede kl 11, da går turen til butikken for han skal handle. Deretter skal han lage middag, dessert OG bake gjærbakst!
Han skal levere inn handleliste, Meny og oppskrifter + bilder!
Litt av en oppgave må eg si!

Menyen blir som følger:

Biff med Peppersaus (Fra bunn) Salat, ris,
Desserten er SitronFromasje (Fra bunnen)
+ en Klippekrans
Avsluttes med å vaske/rydde

Amira og eg GLEDER oss og middagen er avtalt til kl 17 🙂 SPENNENDE!!

Herligheten fortsetter i morgen skal vites MoHaaa
Da er det aksjon “Hei Verden” og elevene skal jobbe og tjene penger som skal sendes til skoler i Laos. Planen/ Ønsket til Jr var å jobbe på Barneskolen, men de hadde allerede tatt inn flere så det gikk
i vasken, men da fant han ut at han skulle gjøre rent leiligheten inkl eget rom 🙂 For dette må eg da “ponge” ut 250 kr, men ok, for denne ene gangen får det går greit.

Min jobb i dag blir å sette oppe en arbeidsplan med hva han skal gjøre, ja for det blir ikkje noe GamingDag fordi om han er hjemme MoHaaa Han starter dagen hos tannlegen kl 10 og så bærer det hjem til bøtter, støvsuger og mopp. Dette kan bli gøy 🙂 Eg skal bare strikke eg hehe

Eneste jobben min i dag er å Holde Oppsyn! hihi Ja og så kan eg komme med litt råd hvis eg f.eks ser at rekkefølgen av det han gjør blir litt feil/bakvendt, men hans egen arbeidsliste ser ganske bra ut så eg er optimist! Han liker å kokkelere så dette blir nok bare kjekt 🙂

Nå har eg shaina kjøkkenet sånn at det i allefall er klart for invasjon, men nå er det frem med strikketøyet og det skal praktiseres Me-Time frem til eg henter han 🙂

Ute PLASKER det ned med haggel og det er kuling! Da passer det fint med en skikkelig KOSEdag 🙂

KOS DEG MASSE DU OGSÅ
OG NYT DAGEN DIN

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #knitting #pattern #strikkeoppskrift #påskelue #lue #hat #tyntsokkegarn

9 kommentarer
    1. Flott lue, har fått sansen for luer på mine “gamle dager”. I ungdommen brukte vi aldri luer selv om ørene var selvlysende av kulde. Godt vi får litt vett etter hvert.
      Lykke til med middag og rengjøring, han klarer brasene så lett som bare det:)

    2. Superfin lue og herlig meny. Lykke til Jr. og kos dere i kveld. Deilig å få vasket huset i morgen også da. Her er det varmegrader og sol, så jeg tenker å få vasket vinduene i dag. Det trengs!!! Ha en god dag.😀

    3. Hei
      I dag fikk jeg premie som jeg vant hos deg – gleder meg til å prøve de når jeg skal strikke sokker. Passet ikke så godt på pinne nr 7 🙂
      Flott lue!

    4. Soline: JØSS! Kom den ikkje før i dag??? Sendte den jo forrige torsdags morgen!! Fy søren den tok tid, men håper du syns den var kjekk og ikkje minst fin 🙂

    5. Det er mulig de kom i går for jeg er usikker på om posten ble hentet inn – men det tar sin tid!
      Disse blir kjekke å bruke!
      Ha en fin kveld!

Siste innlegg