UTROLIG FLOTT GENSER – STORE STØRRELSER


Thea Colman

Uansett hvor mye flott og fint eg finner så er det spesielt et gjentagende ønske fra flere av dere:
“Større størrelser”.


Eg syns nå at både norske og utenlandske designere har blitt MYE flinkere og ha Normale størrelser, ja at f.eks en Large ER Large og ikkje en stor Smal, men de har også strekket seg høyere opp
i størrelsene og det er veldig inkluderende og flott 🙂

Fortsatt observerer eg at det blir slengt med leppa i diverse Grupper når noen spør om HVORDAN de kan øke størrelsen selv, det klassiske svaret er FORTSATT: “Bruk tjukke pinner og tjukt garn”
Det skal da ikkje være sånn!??
Me har vel kommet forbi det der stadiet der vel?? Men nei, dessverre, som såååå mange andre ting ellers i samfunnet så er det ikkje sånn.

Det ER en selvfølge at også de som er større enn gjennomsnittet skal kunne strikke en genser i orginal tykkelse! Noen gang blir nok genseren eller jakken for liten i størrelsen, men det er som oftes fult mulig å regne seg ut til et høyere maskeantall samtidig som man beholder designet 🙂
Da må det være lov å spørre om hjelp uten å få slibrige svar tilbake!

Eg ble iallefall GLAD da eg fant disse 2 lekre genserene som går ganske høyt opp i størrelse!
Håper du også fant deg en favoritt 🙂

 

 

STONE FENCE
Bildet over
Opp til 139,5 cm rundt brystet

 

 

 

 


 

Thea Colman

 

ANGOSTURA
Opp til 151,5 cm rundt brystet

 

 

 

* * * *

NÅ er eg i havn med dagens gjøremål! JuHuuuu Ralla ned på butikken og fikk znappa til meg noen poser med kaffi og en kjapp tur innom Boots etter Paracet. De har ofte VELDIG gode tilbud på Boots og nå er det mitt favorittmerke No.7 det er mye godt tilbud på! I dag fant eg ei STOOOR krukke med deilig Skrubbekrem til kroppen og “SMOKK” den ble med meg hjem og inn i dusjen!
Unødvendig å si at eg sitter her nå med silkemyke lår! Deilig deilig!

Tenkte at etterpå nå skal eg bare svinge middagen så kan Jr bare spise når han vil utover dagen,
blir en enkel men god middag: Stekte tjukke Kylling kjøttpølser, potetstappe og brokkoli 🙂
Jadda, merkelig det der, men har inntrykk av alle de unge liker den slags, selv styrer eg unna pølsene, men stappa er greit da 🙂 Etter det er eg klar for en seriøs innspurt på Tunika`en, med kun 5 striper igjen har eg fullstendig mulighet til å komme i havn med armen i dag og garantert HELE greia i helga 🙂

Etter at eg hadde dusjet ringte Ali med den beste nyheten EVER:
Neste fredag, nærmere bestemt kl 16.10 lander han på Sola Flyplass! <3 JuHuuu
Vettu hva han lurte på?? Ka han fikk til middag!?!? Javel, ok, hva søren skal eg DA finne på??
Eg mener, han har jo ikkje gjort annet de siste 2 mnd enn å spise ALLE favorittene sine!
Skal eg liksom lage ei gryte med fiskeboller bare for å få han ned på jorrda igjen?? haha
Nei, han får fint komme med et mer konkret ønske vil eg tro 🙂 Gleder meg i allefall 🙂

Ute skinner sola og fuglene kvittre som gale i dag! En skikkelig FLOTT Vårdag ble det gitt!
La det nå få vare! Eller, det hadde vært KULT med snøstorm neste fredag HAHA – NOT! hihi

KOS DEG OG HA EN
MAGISK ETTERMIDDAG!

 

 

Go`klem fra ei fornøyd Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #knitting #genser #sweater #strukturstrikk #storestørrelser #bigsize #pattern #strikkeoppskrifter

3 kommentarer

Siste innlegg