STILL LIGHT – DELING FOR ARMENE – STED FOR STEG


 

Ok, da regner eg med at du er klar? Klar for å endelig få armene på tråder og et “letter” strikketøy)
Da setter me like godt bare i gang:

 

Bilde 1: Strikk frem til den Første markøren
Bilde 2: Fjern den først markøren, strik 2 masker og flytt markører over til den høyre pinnen
Bilde 3: Sett nå ALLE maskene frem til den neste markøren på en tråd
Bilde 4: Fjern markøren sett 1 maske til på tråden samle nå strikketøyet
og STRIKK 1 maske, fjern markøren Strikke neste markør (Altså arm nr 2)

Nå har du første arm på en tråd, samle armen godt sammen “under armen”
Det skal IKKJE legges opp extra masker under armene.

Nå skal me sette arm nr 2 på en tråd:

Bilde 1: Du strikker bort til neste markør
Bilde 2: Fjern markør, strikk 1 maske og sett neste maske inn på tråden
som du skal ha armmaskene på. Fjern så den neste markøren også
(ALTSÅ; Ingen markør igjen på dette punktet)
Bilde 3&4: Sett alle maskene frem til neste markør på samme tråd,
sett markøren du kommer til over på høyre side av rundpinnen som du strikker med,
strikk 2 masker, (Trekk strikketøyet godt sammen på dette punktet)
fjern markøren og strikk til omgangens start.

Nå har du BEGGE armene på tråder og du kan nå ta deg en røyk
eller rett og slett bare puste ut! JuHuuu Du klarte det 🙂

Nå står det i oppskriften at du skal strikke 5 cm glattstrikk FØR du skal sette nye markører i strikketøyet for øking til lommene, så du kan jo bare kose deg videre enn så lenge 🙂 Eg strikker ikkje sånn skikkelig fast og den Rosa/Røde tunikaen min ble en anelse lang så eg tror bare eg strikker ca 2 cm glattstrikk nå. Dette er det ENESTE punktet du kan justere lengden. Joa du kan justere den etter at du har lommemaskene på en tråd, men det er også begrenset siden du må
strikke langt nok til å dekke over innmaten til lommene.

Råder deg i allefall ikkje til å strikke lengre enn 5 cm 🙂

Da er me enig eller? Bare spør om du lurer på noe utover dette, ingen problem
og NEI eg oppfatter det ikkje som noe mas, ok??

Spør meg på Facebook/Messenger eller som melding på “Tante er fortsatt Gal” sia mi på Facebook
(Den kan du forresten LIKE om du vil *fniser*)

 

 

Woop Woop! Nå kan du bare KOoOSE deg med disse
NYDELIGE Still Light`ene eg har fått tilsendt bilder av:


Det er så kjekt å kunne vise noen av tunika`ene dere strikker! Dette er Elin Hojmark sin, hun strikker den i Holst Supersoft (SÅ HERLIG) og eg kunne virkelig tenkt meg det selv altså!
Tenk så deilig og luftig DEN blir! Ja du kan jo bruke den hele sommeren +
at Lyse grått og Hvitt er jo rålekkert i seg selv!

 


Elisabeth Ulsaker strikke i DEILIGE lilla striper! Vet ikkje hvilket garn hun strikker i, meeeen det kan se ut som alpakka (litt usikker der ja) Kanskje hun skriver det selv i en kommentar, så du får følge med der om du er nyskjerrig, lekker er det nå i allefall <3

Redigert inn: Strikkes i Drops Tynn Alpakka

 


DENNE vettu, DENNE blir bare så elegant RÅFLOTT! Sjekk de fargene da!?? Petrol og flerfarget garn i oransje farge! WOW sier eg bare! Det fikk jo mitt hode til å spinne hehe Er jo gøy å bruke flerfarget garn og det er som du ser mange måter å bruke det på 🙂 Dette er Hilde Westerbotn sin tunika 🙂
 


ToneRose Rosenknupp er en virkelig RACER! Er jo bare et par dager siden eg viste deg starten på denne! JØSS sier eg bare så flink hun er 🙂 Elsker denne! Jaja eg vet, eg elsker ALLE striper,
men like vel, dette er SUKKERTØY på høyt nivå! *SMASK* ToneRose strikker også i Kauni <3

 

 

Ahaaa nå MÅ eg bare DÅNE litt – IGJEN! Mona Charlotte Hansen strikker den også i Lys Grått og Hvitt og man kan ikkje si noe annet enn at det er virkelig LEKKER! Hun “Kjører” orginalt og strikker den
i Drops Tynn Alpakka! Mmmmm eg bør også få min i Alpakka ferdig, ja du vet den i alle de forskjellige blåfargene? Bare elsker striper *Drømmer*. Mona er ei som eg har hjulpet via Meldinger på Facebook og det funker fjell og eg blir så GLAD over å se så gode resultater!

Så nå, DU, som fortsatt er redd for å prøve deg på engelske oppskrifter, ser du at det er fult mulig selv om du tror du ikkje får det til? ALLE disse flinke damene over her har hatt det slik som du føler,
eg også! EG hadde min egen “Guru” eg spurte om alt og hun lærte meg godt opp og nå har eg ingen problem med å strikke etter engelske oppskrifter. Det vil eg at du også skal få muligheten til, det gjelder bare å HOPPE, så bruk Påsken til å HOPPE, ok?? Haren Hopper vettu hehe

Ok, men nå skal eg bare “koste” videre og kose meg med striper 🙂
Dagen ser veldig ufortutsigbar ut enn så lenge og eg vet ikkje hva som skjer….
får ta det litt som det faller seg 🙂 Er optimist og håper på det beste 🙂

KOS DEG OG HA EN
STRÅLENDE HERLIG DAG!

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #stilllighttunic #stepbystep #pattern #oppskrift #tunika #masseflottetunika

7 kommentarer
    1. Så mange flotte fargekombinasjoner det e på tunikaen på bildan. Kan jo ikke bli anna enn inspirert til å starte på nr 3. Men først må nr 2 bli ferdig….. Kommet vel halveis i økning til lommer. Kor æ kan sende bilde så du får se?
      Ha en flotters dag.

    2. Bente Solskinn: klart du må sende bilde eg vil mer enn gjerne se! Fortell også hvilket garn du bruker ?? Dette er såååå GØY ??

    3. Så mange fine tunikaer og flinke damer. Jeg strikker den lilla i Drops tynn alpakka 🐤🌷

    4. Jeg har noe Holst Supersoft liggende, og ser at ei strikker tunikaen i det garnet her. Kan man bytte ut tynn alpakka /kauni med Holst Supersoft uten å endre str. eller pinner? Koser meg veldig med å strikke denne lilla, og det blir nok ikke den siste. Har allerede mange ideer i hodet, der er det alltid litt “garnkaos” 😉

    5. Elisabeth: Holst er noe tynner enn tynn alpakka, men siden alle størrelsene begynner likt så bare øker du til det passer sammen under ermene 🙂 Så tar du den nærmeste størrelsen, ikkje noe problem 🙂

Siste innlegg