PESTO SNADDER – OPPSKRIFT

Endelig ble det litt baking igjen her i heimen! Yes! Det var på tide Ali kom hjem og begynte
å fòre oss igjen 🙂 Eg hadde jo store planer om å bake TIL Påske, meeeen,
sånn ting blir veldig ofte bare med tanken….

Uansett, Ali svingte seg med Kenwood`en i dag og laget HIMMELSKE Snurrer med diverse Go`Saker!

De på bildet over her er med Grønn Pesto….


…disse er med Rød Pesto + han laget et et brett med Pizzasnurrer, da er det bare pizzasaus, svart oliven og reven ost 🙂 På de Grønne Pestoene har han også litt reven ost 🙂 Easy Peasy!
Fort gjort og smaker vidunderlig godt 🙂

Oppskriften er som følger: (Deigen)

900 gr mel
1 ts salt
1 ts sukker
1,5 ss Solsikkeolje
1,5 pose tørrgjær
4-5 dl lunkent vann

Kjør i maskinen 10 – 15 min
La så deigen heve seg godt

Del deigen i 3 emner, kjevl ut en og en rektangel, smør på med f.eks Grønn Pesto, strø på litt reven ost, rull hele greia og skjær “pølsen” i passe tykke skiver og la de stå på et brett og heve en liten stund. Pensle med piska egg før steking 🙂

Stekes i 10 min på 240 grader

Nyt de og Kos deg 🙂

* * * *

Nå er me vel egentlig i havn med det som skulle gjøres i dag! Resten av dagen blir forhåpentligvis avslapping og KOS! Ute skinner sola fra skyfri himmel og småfuglene synger om kapp!
Jøss som det kvittres! Håper me får til en liten tur ut i dag, får se på formen 🙂
Ali er ganske gåen etter 2 dager sammen med høytrykkspyleren HAHA

Som planlagt fikk eg da vasket alle gulvene – Deilig! Det er faktiskt så pass varmt inne at eg kan spasere rundt barføtt! Deilig! Det er VÅR! Ja det er så pass fint at eg så meg tvunget til å rake av meg vinterpelsen på beina og det er en himmelsk følelse!

Jr sover som muligens tenåringer flest så eg plukker bare opp strikketøyet
og tar herved livet (og dagen) som det faller seg 🙂 Sitat; Baloo <3 

 

KOS DEG OG HA EN
DEILIG FREDAG

Go`klem fra ei Mett Vibbedille 🙂

#baking #grønnpesto #rødpesto #pestosnadder #pestosnurrer #pestogodsaker #hjemmebakt

4 kommentarer

Siste innlegg