DAGEN MED DE STØRSTE FORVENTNINGENE!

17.mai er vel den dagen det stilles størst forventninger til? Ja for TENK på alt det man, BØR, MÅ
og ønsker å gjøre og alt skal gjøres på en og samme dag! Mange styrer i flere dager, handler, baker
og forbereder, rett før leggetid 16.mai strykes det på skjorter og flagg, likevel må man opp lenge før fuglene 17.mai morgen – En TYPISK 17.mai vil eg si. Slik var nå i allefall denne dagen hele barndommen så lenge eg kan huske. Med 2 søstre som spilte i korps var det ut dørene lenge før kl 7 for å spille, så var det Barnetoget kl 9 inne i Stavanger, hjem å puste/spise et par timer før man igjen skulle inn til Stavanger og da var det å skifte til uniform eller kostyme for å gå i Folketoget
og når det var ferdig så var det nesten kveld.

Aha eg er glad eg nå er voksen, bor på et relativt lite sted og kan kan selv bestemme hva som skal gjøres 🙂 Joa, står fortsatt tidlig opp, har i alle år fått ungene i barnetoget, nå er det kun DibHassan som kjøres ned til Hummeren Hotell kl 9.30 og me står oppe ved skolen langs veien å venter på toget 🙂 Etter på er det “Fest” på Stadion 🙂 Høydepunktet for DibHassan der er grilla hamburgere, kald brus
og PILKAST hehe Der etter er han så vel fornøyd og turen går hjem og dagen fortsetter som
en vanlig lørdag 🙂 Da er me mer enn fornøyde og frossne 🙂

Poenget med denne dagen er først å fremst å feire Norge og oppfylle flest ønsker for barna, ikkje det? Ja for tar man bort barna i morgen, HVA i alle dager er da igjen? Neimen ikkje så mye 🙂 Det er ungene som synger, går i tog og sprer glede for alle oss voksne, uten barna er det ikkje mye feiring igjen 🙂
Eg ELSKER å høre på Korpset i toget, da spesielt trommene! Åååå det sitrer i magen og eg blir så glad liksom! ALT pga ungene 🙂 Flink barn me har her til lands, de aller fleste andre land sender militæret ut
i gatene på tilsvarende dager, jo det er flott, men nasjonaldag her hjemme er noe helt spesielt 🙂

Så la oss gjøre det til BARNAS dag i år også 🙂 17.mai er også den dagen i året det er sosialt akseptert å drikke alkohol lenge før lunsj! Ja du har hørt om Champagne Frokost/ Lunsj?? Champis til ditt
og Champis til datt, skåle i kald pils, en conjac til kaffi`en fordi det er en fin dag og vin til maten, det er ikkje måte på! Nei det viser tall fra Vinmonopolet, et vanvittig salg av alkohol før den største dagen FOR barna i året, t.o.m statistikk fra Svenskegrensa viser det samme.
Sier bare ÈN ting: Ta det med måte og muligens vurder å VENT til etter at alle Tog er gått
og “parkert” ? Man trenger ikkje lukte alkohol FØR Barnetoget vel??

 

Sånn ut over det er det vel bare å krysse fingrene for OPPHOLD?? Ja eg har gitt opp en varm Nasjonaldag, kan ikkje huske siste eg IKKJE frøs på denne dagen, kan du?? Foreløpig værmelding for Tananger sier 11 grader, et par drypp på formiddagen, etter kl 12 overskyet med muligens gløtt av sol. Kan ikkje klage over det, bare me slipper regnet sier nå eg!

 

Ut over dette er det vel bare å gjøre sitt beste? Her skal Ali lage noen grillspyd som da skal grilles
i ovnen, eg skal dyppe jordbær og ananas i sjokolade, Krone Is har med fult opp fryseren med og etter Stadion blir det bare avslapping, kos og strikkings for min del 🙂 Etterpå skal eg kun stryke DibHassan sin skjorte, eg smetter bare inn i en kjole og Ali har det meste på stell hva angår bekledning 🙂

 


Da gjenstår det vel bare å ønske deg og dine en FLOTT morgendag! KOS deg, nyt samværet med dine og HUSK flagget! Ta det du måtte ha er min mening så kan me være enige om å være Uenig?
Spis så mye is du måtte orke og MÅTEHOLD med alkohol, ok? (Arb.Dag på torsdag!) Da tror eg de fleste får en Fin-Fin dag! Last ned VIPPS eller stikk i MiniBanken i dag og bunkre opp med Cash!
Pilkast, sekkeløp, kakestykke o.l tar nemligen ikkje kort haha

 

 

Heeelt til slutt ber eg deg vurdere ditt kjøp av HeliumBallonger! LES HER!!!!
Ta heller lungene fatt og blås opp noen vanlige hjemme!

Når eg nå har strøket skjorta skal eg henge opp en maskin med KOoOSE klær! For etter formiddagen
i morgen er det hjem som sagt, sannsynligvis en VARM dusj og på med KOoOSEKlær for oss 3 🙂
Er du alene i morgen og skal sitte hjemme av forskjellige grunner så er eg her og Facebook
om noen ønsker å skravle eller strikke sammen med meg 🙂
 

HIPP HIPP HURRA!
KOOOS DEG <3

Go`klem fra Vibbedille uten de store forventningene 🙂

#17.mai #nasjonaldag #kroneis #detnorskeflagget #barnetog #russetog #folketog #pølser #hamburgere #sekkeløp #pilkast #kake #potetløp #bunad #dress #slips #sløyfe #enfestdag #barnasdag #alkoholfritt #drikkmedmåte #rekordsalgavalkohol #alkoholforbud #champangefrokost 

2 kommentarer

Siste innlegg