EN SOMMERLIG GO`BIT


Joan Forgione


Noe eg alltid snapper til meg er overdeler med slike halser! Det er så kult og litt sånn Retro! ALT hadde slike snorer da eg var lita, ja på 70 tallet – eg er i grunnen stor Fan. Det er flere måter å gjøre det på
og eg er altså en samler….på en måte. Noen måter er bedre enn andre, men felles er: Gjør deg flid med snora! Uansett hva som står i oppskriften strikker eg ALLTID
I-CordSnor! Det er absolutt det peneste, ingen tvil + at du slipper at snora blir “spist” opp under bruk/vask. Ser at snora på denne er tvint og det er altså ikkje aktuelt, men ellers likte eg genseren “Slæsj” tunika`en veldig godt!
Denne er både kledelig og fornuftig på stranda 🙂 TØFF! Er strikket i Lin og Silke 🙂 HEAVEN!

Kjøper du denne oppskrifta før 31.mai får 25% off, da får du noe av oppskrifta og i første uka av juni får du den oppdaterte og fulle versjonen av oppskrifta automatisk til ditt Library 🙂 Bra Deal!

 

 

 

SANDS POINT
Bildet over
Opp til 60″, dvs 152 cm rudnt brystet

 

 

* * * *

Som vanlig er eg tidlig oppe dagen etter en migrenedag, lå lenge før eg sto opp og da eg krøp opp
i Go`stolen her i stua var klokka halv 8 og fuglene var i full gang med morgensangen her i treet!
SÅÅÅÅ HERLIG! Milo satt på innsiden av skyvedøra og var helt VILL i blikket hehe Slapp han ut
og siden har han sprunget som en Yo-Yo der ute hehe At fuglene er utenfor hans rekkevidde skjønner han tydeligvis ikkje, nei, han gir ikkje opp 🙂

Pga tingenes tilstand ble det ikkje strikket noe særlig i går, kjipt at en fridag går i vasken på den måten, MEN, på den andre siden er eg HELDIG som kun har Migrene 1 dag i måneden, en sjelden gang 2!

I grunnen er eg ENDA heldigere, ja for siden eg har Hormonstyrt Migrene er det stor sjans for at den forsvinner sakte men sikkert når overgangen melder sine entrè, når? Tja, det vet eg ikkje.
Tok prøver for en tid tilbake, ja for det var en periode eg trodde eg var i full gang! Mener selv eg hadde hetetokter hinsides denne verden, men akk, det var “falsk” alarm og ingen endringer. Fikk beskjed at eg var i det yngste laget! Hmmm jaja greit å være ung i noen settinger….hehe

Når meldte din overgang seg?? I august som kommer blir eg 47 så langt unna er eg vel gjerne ikkje. Jaja skal jo ikkje håper for mye, eg mener, man hører jo den perioden også kan være slitsom, men verre enn migrene kan det vel neppe være? På den andre siden blir eg muligens noe mer voksen?? Ikkje for at det i seg selv er et ønske da eg trives slik eg er hehe

Fredag, nok en FRIDAG! Snakk om å bli bortskjemt! DibHassan sover og nyter det! Me handlet en del på onsdags kvelden, men som seg hør og bør blir det vel en svippas innom senteret i dag også, litt HelgeKos må man jo ha, ikkje det? Tro hva man skal ha til middag denne helga da?? Eg vurderer
å svinge litt KyllingPesto m/pinjekjerner! Det er så GODT og det er lenge siden sist 🙂 Får høre med han Ali om han kanskje har noen planer, dagen blir nok fin uansett (Optimist!) det er jo FREDAG!
Ikkje bare DET! I dag kommer også 3.sesong av “Bloodline” så eg håper på en AleneDag hehe

Anyway, kjøp deg noe godt til helga og kos deg! Nå er det snart SOMMER!
I morgen KWELL(!!) er det meldt 20 gr og SOL her og DA har eg lyst på en tur til sjøen!

KOS DEG OG HA EN
STRÅLENDE FREDAG!

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

#strikk #knit #pattern #strikkeoppskrifter #summerknit #strikkeblogg #strikkeblogger #topplisten #toppblogg #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #langgenser #tunika #tunic #linogsilke

6 kommentarer
    1. Hei. Ta vare på leggen !!! Supert når barnebarna kommer. Angi overgangen så startet min da jeg var 48 år….såpass ille at jeg nå har hormonplaster og spiral. Men ellers nyter jeg dagene og teller ned til strikk i midnattsol starter 9 juni!! Synd du ikke klarer å være med på slike treff. Klem og kos deg i varmen!!

    2. Bra at du er i bedre form i dag. Migrene må være forferdelig å være plaget med.
      Jeg kom i overgangsalderen da jeg var 43 år. Har heldigvis ikke hatt noen plager, så jeg var bare glad til.😁
      Ønsker deg en fin dag🤗
      Mvh Grete

    3. Overgangen kom vel sånn ca fra 47 års alder. Veit også korleis migrene er, så den er nok verre ja. Men migrene varer som regel et døgn, men med enorme smerter, overgangen varer i minst 20 år, har eg hørt, og den held på kvar dag. Plagsomt med hetetokter, eg fleiper med det, men det er uten smerter heldigvis. Lykke til framover mot overgangen. Men eg må seie at eg føler smerten når migrenen herjer med deg.

    4. Tror eg må ha begynt med overgangsalderen i Ca 43års alderen…første gang mensen hadde et langt opphold trodde eg at eg var gravid 😆 Syns liksom eg var for ung til overgangsalderen😊 Nå er eg 48 og har vært mensfri i over et år 😊 Hurra👍 Heldig med hetetokter eg også,det er litt avogtil men det passer fint for en frostpinne😉

    5. Hei! Ser at mange startar på overgangsalderen i førtiåra. Min starta i 53-årsalderen og varte i 2-3 år. Frykteleg plagsomt var det, men eg fekk god hjelp av ayurvedisk urtemedisin som eg verkeleg anbefaler!

Siste innlegg