DA ER DET BARE Å LAGE DRESSINGEN!

Åååå kan TROOOO eg har koset meg i dag!! JuHuuuu Etter en kopp kaffi i morges var eg ute
i puteboksen (Som brukes til planteutstyr) og opp i der lå det jammen meg hele 4 plantekasser!
HVA man har! Eg var snar med å hoppe i ei joggebukse, tredde en Caps ned over ørene
(Mad Hairday!) og kom meg ut i bilen og ned på butikken 🙂

På Rema kjøpte eg en sekk med Kompost Jord, men frø hadde de ikkje.
Det fikk eg der i mot hos MesterGrønn 🙂 Metallskilt fikk eg hos Nille 🙂 På disse sto det forskjellige krydder i hvitt, men eg skrev bare over med en tjukk svart tusj. Kresne trenger man da ikkje være 🙂 Snappa med meg en Pitz Buin Solkrem i samme slenge, skal man jobbe ute, ja så kan man like godt slå 2 fluer i en smekk 🙂 HERLIG! Over 20 grader ute og det var til tider ganske hett!

I den svarte potta er det 1 frø med PynteGresskar, dette har eg prøvd før og me fikk så masse “frukter” at de nærmeste naboene også fikk Halloweenpynt hihi Eller har eg planta BlandingsSalat, Vårløk, Neper og Reddiker 🙂 JAMMY!


Mens eg var på Senteret borret han Ali plenty av hull i kassene. I bunn har eg et godt lag med Lekakuler, så etter anbefaling fra MesterGrønn har eg et godt lag med Kompostjord før eg har et lag med vanlig jord på toppen fordi det er lettere å plante 🙂 For å spare ryggen litt fant eg frem barnekrakken og satte meg ned 🙂 ÅÅåå det var så KJEKT!!!

Hadde jo i grunnen tenkt å ha en slik Pallekasse fra Plantasjen, men for det første, selv om selve kassen er billig ville det blitt ganske dyrt! Utenom måtte eg hatt bunn, duk, mye mer jord + topp. Me har ei veldig fin plante (var ment som bord) som Amira har folièrt i marmor som eg skal bruke som lokk på regntunge dager 🙂 Bare de skiltene til å skrive på kostet 40 kr på Plantasjen!
På Nille betalte eg KUN 10,- *Gaskjing! Penger spart!*
+ at i disse 4 kassene fikk eg plantet MYE mer 🙂


Ahaaa nå er det bare å satse på en flott sommer med lite styrtregn! En dusj i ny og ne går greit, men ikkje det der tunge regnet! Blir herlig når me kan hente dagens salat m/tilbehør her ute *Optimist*


Kan nok kanskje si meg fornøyd med antall blomster også nå 🙂 Har jo også ganske mye på inngangssiden, er ganske mye å vanne om kveldene 🙂 Har en tom krukke nå som eg spraymalte i går og den trenger noe fint opp i seg 🙂 At eg ikkje tenkte på det i dag da eg var på MesterGrønn!!
Jaja, på MANDAG!

ARG! Gleder meg så masse til Gulv og vegger blir grått!


Ahaaa denne Ampelen som Ali kjøpte er såååå fiiin! Det er disse rosa og lille blomstene + hvit Lubelia på toppen 🙂 Denne tar eg opp og ned fra opphenget alt etter hvor mye det blåser 🙂


Eneste Ali har gjort i dag var å steike kyllingen for meg hehe Ja siden eg planta 🙂 Eg har gjort alt det andre og i dag blir det PestoKylling M/Pinje og hvitløk, and on the side er det Salat med feta og oliven + PastaPenne 🙂 Gleder meg til middag 🙂 Ali har i tillegge laget ei diger form med Sjokolade/Karamellpudding med Mariekjeks + eg kjøpte noen kurver med jorbær 🙂 SNADDER 🙂 

Etter middagen blir det å stupe oppi Strikkekurven 🙂
Har også invitert mor mi på middag


Eg har nå hatt meg en dusj, vaska håret og raka beina så eg er klar for en soldag i morgen!
Krysser fingrene for det 🙂 Nå skal eg ut på trappa og vanne alle blomstene der så får eg ta terrassen når sola har gått bak naboblokka 🙂 Åååå men det er kjekt med blomsterkos på terrassen!

KOS DEG OG HA EN
FLOTT LØRDAG KWELL

Go`klem fra ei meget fornøyd Vibbedille 🙂

#blomster #plante #grønnsakhagepåterrassen #grønnsaker #plantekos #terrassekos #sommer #sol #utelivet #terrassen #vestlandet

4 kommentarer
    1. I dag har du sannelig hatt en travel dag. Slike dager gir energi. Fikk lyst å så litt ” grønnsaker” jeg og når du e så flink.

    2. Ellbjørg: Ja det er kjempegøy! Men dessverre, allerede i morgen skal det visst på an igjen med REGN!!! Typisk! Får bare smake litt på sommeren før det igjen er bråstopp hmmmm Men skal i følge værmeldingen bli bra igjen til neste helg. Må nok legge noe over frøene i morgen så de ikkje blir vasket bort hehe

    3. Åå, dette såg fantastisk kjekt ut! Gleder meg til oppdateringer på hagefronten – håper det blir et vellykka prosjekt.

    4. IngSta: Skal oppdatere etter hvert, Heeelt til salatbollen er full hehe *Optimist*
      I følge frøposene kan eg forvente spiring etter 5-8 dager på de første 🙂 Spennende 🙂

Siste innlegg