TOP/DOWN OG HELT SUPER!


Ysolda Teague

Eg elsker alt som strikkes Top/Down, vet ikkje om det går raskere å strikke, men eg føler det er sååå motiverende og nå velger eg galant bort det som starter nede hvis eg ikkje på en enkel og grei måte kan SNU oppskriften. Det gjorde eg med Wiola Koften og det gikk som en drøm 🙂 Som sagt, det meste går veldig greit om du bare tør å prøve 🙂 Det eneste eg ikkje helt er fortrolig med er rundfelling…
Føler liksom ikkje det ligger så fint på mine skuldre? Syns det er fint når andre har det på, men eg får det ikkje til å passe….kanskje eg ikkje får det til stemme med strikkefastheten i høyden!?? Hmmm
Kan jo være eg har bommet der de gangene eg har prøvd….Tja, det var jo noe å tenke på gitt… Anyway, genseren over likte eg da så pass godt at eg lagret den som en fristelse 🙂
Likte veldig godt fargevalget 🙂


THREIPMUIR

Bildet over
Opp til str 60″/ Dvs 150 cm rundt brystet

 

 

* * * *

 

I DAG ER DET LØRDAG! I går surret eg hele dagen og trodde det var lørdag, noe både meldinger
og Snap fikk erfare hehe Ja, det var liksom skikkelig lørdagsstemning i heimen:

 


 

Amira var her hele dagen og me fikk KnuseKose masse <3  Ali bakte arabiske brød og deilige små pizzabunner, skar opp alle ingrediensene og me danderte til vår egne pizza – Skikkelig snadder!
Det var også chips og sjokolade på bordet, RART eg trodde det var lørdag eller??
Var i grunnen ganske fornøyd når så “Mord & Mysterie” begynte på Tv og det gikk opp for meg at det var fredag *ler* Ja for da hadde eg jo ennå en lørdag til gode haha 2 lørdager på ei uke liksom 🙂

Eg vaska en maskin til i går med håndklær, helt NYE hvite vasket eg…..sammen med 1 rødt!!
Jepp, nå har med ca 10 NYE håndklær som er rosa…de ble ikkje fine for de ble sånn Ushete!! *sur*
JO! Eg sorterte alle håndklærene, for eg hadde en del røde fra Jul liggende i kurven også og var LIVREDDE for at noe skulle følge med, men den lille jækelen smatt likevel inn i maskinen!
Ja eg ble faktisk så sur at kurven med de våte håndklærene står ennå Urørt i gangen…..det frister mest å hive hele skiten…Er jo forgalt det og, men StyggROSA håndklær?? Me bruker KUN turkise og hvite på badet så dette passer overhodet ikkje om du skjønner?? Kanskje noen har et UsheRosa bad hvor det kan passe bedre inn?? Fretex next!?!? Kan uansett bli filleryer 🙂

JuHuuuu vettu? Det går som en drøm med den der hetta altså, faktisk snart halvveis ca! En hette er ganske lang, ja har du målt deg selv fra skuldrene og OPP noen gang!?? Jepp, ganske så riktig,
man er jammen lengre enn man tror + at du må jo strikke den lengre enn hode om det skal bli ei god
og brukanes hette, lite vits med hette om du ikkje kan bruke den 🙂

Fikk også en NY rull med Pyntebånd i posten i går, SUPERFIN og like god som den første, men denne var DOBBEL!?? Dvs det er 2 bånd som er surret sammen og eg bestilte ikkje det andre så dette er nok slik. Så nå har eg også et blått bånd med apekatter 🙂 Blir nok brukt det også 🙂

Tror eg skal slappe av litt mer i dag, kjenner kroppen er totalt MØRBANKET, har vært en hard uke om eg kan si det sånn! Har bare et stativ å brette etter på så får eg ta en avgjørelse på det våte håndklærene + eg har litt klær som skal inn i skapet 🙂 Der etter blir det nok bare en god dusj:)

Ali okkuperer kjøkkenet etter hvert og skal lage Shawarma, der av de arabiske brødene han
bakte i går! Blir nok skikkelig herlig, denne gangen lager av Shawarma av Lam 🙂 SNADDER!
Ellers satser eg på en lørdag i fred og ro….er lov å håper!

KOS DEG OG HA EN
STRÅLENDE LØRDAG 🙂

Go`klem fra ei fortsatt sliten Vibbedille 🙂

#strikk #knitt #topdown #yoke #rundfelling #pattern #strikkeoppskrift #ullgarn #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger #bloggurat

4 kommentarer
    1. Hei😃, kan du ikkje prøve å koke de håndklærne en gang eller to til da? Går det an å ha klorin i maskina? Forstår frustrasjonen godt altså 😫

    2. Jeg ville ha satt håndklærne på vask igjen så snart som mulig med klorin. Ang mengde klorin så står det vel på flaska. Og minimum 60 grader. Så kanskje de kan beholdes etterpå.

    3. Irlin: Oppdaget da eg hang de opp at de lysgrå marius håndklærne også var i denne vasken siden lys grått og hvitt fint kan vaskes sammen…..derfor bare tørker eg de nå så får me bruke det som KRISEhåndklær hehe

    4. Du får nye hvite håndklær igjen hvis du, som de andre skriver her, vasker en runde med klorin. 😉

Siste innlegg