HVA KOSTER GARNET OG STÆSJET DITT??

Har du tenkt over det? Ja hva garnet og alt relatert til garnet ditt koster i kroner og øre? Hva om huset/leiligheten brenner!! Hva da?? Har du tenkt over hva det kommer til å koste å erstatte dette?

 

DET har eg!! Ja for tanken streifet meg i dag og eg fikk helt frysninger så eg tok en kjapp telefon til forsikringsselskapet vårt og konsulenten vår fikk seg en GOD latter 🙂 Ja hun lo hjertelig kan du si
og lurte på HVOR mye garn eg hadde siden eg hadde tenkt tanken MoHaaa

 

 

 

Da eg svarte at eg hadde 127 kilo i eget rom ble det ganske stille……“Du tuller nå?” spurte hun.
Nei, eg tuller ikkje med sånn sa eg, dette er ramme alvor hehe Hun spurte om eg hadde noe kroneverdig på dette og siden eg allerede hadde veid garn var det lett å regne ut:

Eg har mye dyrt garn, men også en del rimeligere og da var det naturlig å ta 30 kr pr nøste som en gjennomsnittpris, dvs 600 pr kilo. 127 kilo X 600 kr = 76.200 kroner. DA skjønte hun ALVORET hehe

Eg trengte IKKJE tegne egen forsikring fordi dette går på innboforsikringen og da kan den erstattningssummen evn økes, MEN dette måtte dokumenters. Ja for hvis huset brenner kan du ikkje bare si at du hadde for 80.000 kr i garn! Folk hadde trodd du var tullete hehe

Så nå har eg skrevet et eget skriv med regnskap over garnet og lagt ved bilde“bevis”. Konsulenten ga meg tommel opp og eg kan sove godt og vite at eg KUN trenger å tenke på bilder evn laptop`en om noe skulle brenne 🙂 Hele prosessen kostet meg ca 10 min og 0,- kr 🙂 

 

Kanskje DU også burde tatt en telefon å sjekket??
Ja for hvor trist hadde det ikkje vært om garnet brant opp!?? WRÆÆÆÆL!

Nå har me vært langt av sted å hentet ei 4X4 Kallax hylle og den er på plass i Hobbyavdelingen 🙂
Blir så fint atte og nå ser det ut for at me fikk tilslag på ENDA ei og den skal på Ali`s kontor 🙂
Dette blir bare helt KONGE! Regner med eg kommer til å sitte å duppe frem til eg ruller meg i seng for eg kjenner at eg var oppe kl 8 i morges!!

KOS DEG OG HA EN
HERLIG KWELL!

Go`klem fra ei lettet Vibbedille 🙂

#strikk #knit #garn #yarn #garnlager #forsikringavgarn #strikkeblogg #strikkeblogger #strikkeblogg #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

6 kommentarer
    1. Jeg fikk råd av forsikringsselskapet mitt om å ta bilde av hele leiligheten en gang i året, og lagre bildene på dropbox. Da har du bilde av alle tingene dine hvis huset f.eks brenner ned. Det skal godt gjøres å huske alle tingene man eier.

    2. Jeg tør nesten ikke tenke på hva alt jeg har av garn, stoff + div maskiner koster! Har et helt loft over garasjen med saker:)

    3. Bente: ja det er akkurat det! En pose med garn bak sofaen kan fort koste 1.000 kr så når alt samles og hvis man i tillegg har maskiner, ja DA blir det mye peng! 🙂

    4. Heldig er du som har mulighet til å ha 80 000 kr bundet opp i et garnlager!! 😉

    5. Marianne, det var en fryktelig passiv aggressiv kommentar? Snikete måte å si at du syns noen andre har brukt for mye penger på noe de elsker å holde på med. Jeg tenker det er garn samlet opp over mange år, der Vibbedille ganske sikkert har måttet avstå fra mange andre greier som du antagelig tar som en selvfølge for å ha dette garnet.
      Jeg syns det er skammelig med sånne snipete kommentarer, jeg strikker ikke en maske men liker å følge bloggen fordi her er det ekte strikkeglede som deles både i ord og den jobben som gjøres med å finne mønster for alle som liker denne hobbyen.
      Godt innlegg, Vibbedille! Det gjelder alle oss som har hobbyutstyr, sjekk at du har det forsikret og at du dokumenterer hva du har 🙂

Siste innlegg