WOW SÅ LEKKER!

Bristol Ivy


Eg elsker struktur i strikk og det er så spennende! Blir ganske fort forelsket når eg kommer over en slik genser som den over her og når det i tillegg skjer om natta , eg er da overtrøtt og burde slettes ikkje surfet ja eg kan jo ende opp med å ikkje få sove!!! Tankene spinner på f.eks “Hvilket garn tro?”
Ja og siden eg inne har en ganske bra Gullfiskhukommelse så må eg skrive en lapp til meg selv hvor det står: “Blogg i det minste om den selv om eg ikkje strikker den!”
Ali lurer ofte på hvorfor det ligger så mange Post-It lapper rundt meg og når eg forklarer at det er Huskelapper til meg selv bare rister han oppgitt på hodet! Ja eg er avhengig av slike lapper og har UUUtallige blokker!


 

OFFSHORE V NECK
Bildet over
Opp til str 52″ rundt brystet

 

 

 

 

 

 

 

Bristol Ivy

 

Ligner litt på falske fletter? Uansett, eg syns falske fletter er så søte og dekorative!
Noe alle kan få til, ja så enkelt er det!

 

 

ORANMORE
Opp til str 57″ rundt brystet

 

 

 

 

 

 

 

Bristol Ivy

 

Ikkje samme form for struktur, men eg blir så glad når eg finner oppskrifter med skikkelig rause mål!
Da må eg ta de med for, som sagt, eg får veldig mye henvendelser om eg kan hjelpe og finne store gensere/jakker. Her har du en super oppskrift uten at du må strikke i tjukkere garn,
ergo kan du få en lett og lekker genser som passer deg!

 

 

WATERSHED
Opp til 170 rundt brystet

 

 

 

 

 

 

 

Bristol Ivy

 

Det samme for denne! Nå har jo ikkje den fletter eller annen struktur, men akk så lekker den er!
Den er også raus i størrelsen og du kan evn bruke den som en mal til en annet mønster f.eks 🙂

 

SECOND GRACE
Opp til 150 cm rundt brystet

 

 

 

* * * *

Jadda, straks HELG! JuHuuuu I morgen er det A`id (Muslimsk helligdag) og da har normalt DibHassan fri fra skolen, men KUN hvis det ikkje skjer noe i morgen. Derfor må eg hører med han om det skjer noe spesielt i morgen og hvis ikkje er det helg fra i dag av 🙂 Ali har vært oppe siden kl 5 og laget et par forskjellige herlige middager!! Pga av tidspunktet kommer jo ingenting av det på Snapchat haha
MEN, i morgen, da skal me lage Mamoul!! Verden desidert BESTE kaker! Derfor må me ut på den arabiske butikken i kwell når DibHassan er på trening og handle diverse nøtter 🙂 Det blir så digg!
Skal prøve etter beste evne å dele bakingen i morgen for dette er virkelig kaker det er verdt å dele!
Eg pleier å være med en stund, ja det tar TID og eg orker ikkje mange timer, men eg er med 🙂
Skal prøve å Snappe, legge det i bloggen og forhåpentligvis skal eg klarer å skrive ned oppskriften som Ali har i hodet. Det er ikkje lett fordi han “knipser” litt av det og 2 dråper av det, skjønner? hehe

Formen stiger stadig føler eg, men i dag er det hælene sin tur! Det der er no dritt altså! Ja og ha vondt
i hælene! Ja søren heller, eg må ringe på SUS å avbestille timen eg har på Nyreavd i morgen! Eg har ikkje fått tatt blodprøver!!! Ja det nytter ikkje på legekontoret hvis legen ikkje har tid for det er seriøst så vanskelig og denne gangen ga eg litt F kan du si! Lite vits å gå til den timen UTEN å ha tatt en trailer med prøveglass liksom…Av og til er det liksom bare nok…Jo da, eg skal få NY time og da satser eg også på at formen ellers er bedre slik at eg orker alt styret 🙂 Av og til må man rett og slett bare bestemme litt over egen kropp…

Me skal også ta å hente hjem HelgeKosen i dag siden morgendagen skal gå med til baking så det kan bli en litt hektisk ettermiddag, men i kwell er det en lang dusj og på med den nyvaska nye pysjen 🙂

På strikkefronten er eg ca halvveis på første arm på Grankvist 🙂 Amira kom her på middag i går og ble til kl 1 i natt hehe Ble mest skravling da og lite strikking 🙂 Me har tross alt en fremtid å planlegge MoHaa Me håper VIRKELIG me kan reise til Libanon i 2018!! Tenk på hvor FANTASTISK det måtte vært! Ja og så kan du få bli med via Snap!! Ahaa så GØY! 🙂 Kjenner eg får sommerfugler i magen!

Men ANYWAY, siden Ali var våken og oppe mens det enda var natt er kaffi`en på kanna sur så eg har kokt meg ny og nå skal eg kose meg med en skikkelig kopp og strikketøyet 🙂

KOS DEG OG HA EN
STRÅLENDE TORSDAG!

Her skinner sola!

Go`klem fra ei Helgeklar Vibbedille 🙂

#strikk #knit #pattern #strukturstrikk #strikkeoppskrift #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #topplisten #toppblogg #toppblogger #blogglisten

4 kommentarer

Siste innlegg